AndroidHealthClinic

Nieuwe studie betreft rust tussen sets (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

This study provides evidence that longer rest periods promote greater increases in muscle strength and hypertrophy in young resistance-trained men.

Samenvatting voor de luilakken.
 
This study provides evidence that longer rest periods promote greater increases in muscle strength and hypertrophy in young resistance-trained men.

Samenvatting voor de luilakken.

Kan dit nog iets korter aub?
 
Oud nieuws in een nieuw jasje :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
heel veel zelfs, maar deze keer niet. En het "oud" sloeg er meer op dat de meeste onderzoeken die kant op wijzen. Niet over hoelang het al bekend was.
 
Dit verhaal gaat zelfs in tegen wat je zou denken: "All other RT variables were held constant", dus het is niet zo dat de personen in de lange rust groep meer gewicht tillen (kilo's dus en niet relatieve RM) en daardoor sterker en breder worden. Vind ik vreemd.
 
Dit verhaal gaat zelfs in tegen wat je zou denken: "All other RT variables were held constant", dus het is niet zo dat de personen in de lange rust groep meer gewicht tillen (kilo's dus en niet relatieve RM) en daardoor sterker en breder worden. Vind ik vreemd.
Dat is niet wat daarmee bedoeld wordt. Zie ook deze passage:
Sets were carried out to the point of momentary concentric muscular failure—the inability to perform another concentric repetition while maintaining proper form. Cadence of repetitions was performed in a controlled fashion, with a concentric action of approximately 1 second and an eccentric action of approximately 2 seconds. Subjects performed 8–12 RM per set, and the load was adjusted for each exercise as needed on successive sets to ensure that subjects achieved failure in the target repetition range.

Als je meer rust neemt kun je meer gewicht tillen binnen dezelfde reprange tot falen, en dat was het eindpunt.
 
daar gaat het hele dropset en pomptraining gebeuren
 
Dat is niet wat daarmee bedoeld wordt. Zie ook deze passage:


Als je meer rust neemt kun je meer gewicht tillen binnen dezelfde reprange tot falen
, en dat was het eindpunt.

En dat is zeer oud nieuws :)
 
Dat is niet wat daarmee bedoeld wordt. Zie ook deze passage:


Als je meer rust neemt kun je meer gewicht tillen binnen dezelfde reprange tot falen, en dat was het eindpunt.
Dan is het weer logisch. Maar om dat te weten moet je dus de beschikking hebben over de volledige tekst. Die kon ik niet tevoorschijn toveren :(
Wat een onzin trouwens om een relatieve reprange een constante variabele te noemen.
 
Dan is het weer logisch. Maar om dat te weten moet je dus de beschikking hebben over de volledige tekst. Die kon ik niet tevoorschijn toveren :(
Wat een onzin trouwens om een relatieve reprange een constante variabele te noemen.
Het kan inderdaad een vrij onduidelijk overkomen. Maar daarom nooit alleen afgaan op het abstract.
 
moeten we vanaf nu 3 minuten rusten tussen sets?
 
moeten we vanaf nu 3 minuten rusten tussen sets?
Als je in jouw schema voor tussen alle sets dezelfde hoeveelheid rust hanteert, dan lijkt dat het beste ja.
 
Als je in jouw schema voor tussen alle sets dezelfde hoeveelheid rust hanteert, dan lijkt dat het beste ja.
maar normaalgesproken doe ik 1 minuut tussen de sets en dan train ik een uur
als ik dat verander naar 3 minuten dan duurt mijn training veel te lang
 
maar normaalgesproken doe ik 1 minuut tussen de sets en dan train ik een uur
als ik dat verander naar 3 minuten dan duurt mijn training veel te lang

minder reps dan.
 
minder reps dan.
minder sets bedoel je
maar dan train ik met weinig sets
om die probleem op te lossen moet ik minder oefeingen doen
maar dan train ik sommige spiergroepen te weinig
:fuu:
 
Back
Naar boven