AndroidHealthClinic

Nieuwe studie betreft rust tussen sets (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

minder sets bedoel je
maar dan train ik met weinig sets
om die probleem op te lossen moet ik minder oefeingen doen
maar dan train ik sommige spiergroepen te weinig
:fuu:

Minder reps zijn geen minder sets. Reps zijn herhalingen :)
 
minder sets bedoel je
maar dan train ik met weinig sets
om die probleem op te lossen moet ik minder oefeingen doen
maar dan train ik sommige spiergroepen te weinig
:fuu:
Ik kan in een half uur gewoon een fatsoenlijke training doen als ik de gym voor mezelf heb. Valt behoorlijk mee hoeveel sets/reps/oefeningen je nodig hebt.
 
Ik kan in een half uur gewoon een fatsoenlijke training doen als ik de gym voor mezelf heb. Valt behoorlijk mee hoeveel sets/reps/oefeningen je nodig hebt.
hoeveel oefeningen doe je per traing
ik doe er 7
 
hoeveel oefeningen doe je per traing
ik doe er 7
Bovenlichaam 6-8 en onderlichaam 5. Sommige spiergroepen/delen train ik ook niet, zoals de delts en traps. En die lopen ook niet achter bij mij, alleen 1 extra oefening voor rear delts en dus een beetje traps omdat die veel minder gepakt wordt met pull dan je front delt bij push.

3 setjes van 10-12 reps en ongeveer 45-60 sec rust. Soms train ik m'n armen niet(had in het begin m'n biceppees een beetje overbelast), en anders even een supersetje bi's en tri's.

Ik doe overigens vrijwel alleen compound oefeningen.
 
ik vind dat overal spiergroei goed gaat, maar mijn triceps wel beter kan
hebben jullie goede oefeningen daarvoor?
 
ik vind dat overal spiergroei goed gaat, maar mijn triceps wel beter kan
hebben jullie goede oefeningen daarvoor?
Skullcrushers vond ik altijd wel nice, alleen werden dat helaas elleboogcrushers bij mij en doe ik ze nu ook al een half jaar niet meer:o
 
maar normaalgesproken doe ik 1 minuut tussen de sets en dan train ik een uur
als ik dat verander naar 3 minuten dan duurt mijn training veel te lang
Dan ga je of minder sets doen, of langer trainen, of je gaat niet dezelfde rustperiode hanteren voor tussen al je sets, of een combinatie van alle :kiss:
 
Daarom zijn supersets of joined sets een mooie oplossing.
 
ik vind dat overal spiergroei goed gaat, maar mijn triceps wel beter kan
hebben jullie goede oefeningen daarvoor?

Liggende French press met een ez baar vind ik wel een goeie.
 
Daarom zijn supersets of joined sets een mooie oplossing.

Dit was ook het eerste wat in mij op kwam!
Gisteren heb ik het toevallig nog over Antagonist training gehad met een maat van mij in de gym.
Het houdt eigenlijk in dat je pull afwisselt met push. Daardoor creeer je dus ook automatisch een langere rust periode voor elke spiergroep.

Allicht de ideale manier van hypertrofie-gericht trainen?!
 
Dit was ook het eerste wat in mij op kwam!
Gisteren heb ik het toevallig nog over Antagonist training gehad met een maat van mij in de gym.
Het houdt eigenlijk in dat je pull afwisselt met push. Daardoor creeer je dus ook automatisch een langere rust periode voor elke spiergroep.

Allicht de ideale manier van hypertrofie-gericht trainen?!
Wat is ideaal? Maar zeker een heel gunstige paring van oefeningen in supersets.
 
moeten we vanaf nu 3 minuten rusten tussen sets?

Nee, dat "moeten" we al langer dus niet vanaf nu (volgens mij staan er in de wetenschapsectie onderzoeken van 15 jaar geleden waar dit al uit komt)
 
Dit was ook het eerste wat in mij op kwam!
Gisteren heb ik het toevallig nog over Antagonist training gehad met een maat van mij in de gym.
Het houdt eigenlijk in dat je pull afwisselt met push. Daardoor creeer je dus ook automatisch een langere rust periode voor elke spiergroep.

Allicht de ideale manier van hypertrofie-gericht trainen?!

Wanee r je voor dit soort technieken gaat kies dan voor stagered sets, dus gehalveerde rust tussen de sets. Ook bij antagonisten supersets is er overlap in belasting, al is het alleen maar conditioneel, waardoor de intensiteit van de tweede oefening altijd minder is dan waneer je rust neem.

Supersetten gaat altijd ten koste van intensiteit.
 
Wanee r je voor dit soort technieken gaat kies dan voor stagered sets, dus gehalveerde rust tussen de sets. Ook bij antagonisten supersets is er overlap in belasting, al is het alleen maar conditioneel, waardoor de intensiteit van de tweede oefening altijd minder is dan waneer je rust neem.

Supersetten gaat altijd ten koste van intensiteit.
Moest dat even opzoeken, maar klinkt logisch. Je wilt niet dat de intensiteit van je main lifts eronder lijdt. En dat zal het bij twee (zware) antagonisten sets toch doen.
http://www.muscleandperformance.com/article/maximize-your-workouts-with-staggered-sets-6371
 
Wanee r je voor dit soort technieken gaat kies dan voor stagered sets, dus gehalveerde rust tussen de sets. Ook bij antagonisten supersets is er overlap in belasting, al is het alleen maar conditioneel, waardoor de intensiteit van de tweede oefening altijd minder is dan waneer je rust neem.

Supersetten gaat altijd ten koste van intensiteit.

Je hebt gelijk als het op de compounds aankomt. Ik heb in het verleden wel eens supersets op deze wijze gedaan met incline dumbell press en oull-ups bijv.
Echter, isolate meuk kan je wel prima achter elkaar doorpompen imo :)
 
Back
Naar boven