XXL Nutrition

Nieuwe triceps oefening!

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik heb zojuist tijdens mijn training een nieuwe triceps oefening bedacht. Tenminste, nieuw, ik heb hem nog nooit eerder gezien.

Ga rechtop staan met aan je rechter/linkerzijde een vertikale stang (ongeveer halve meter afstand). Pak de stang met je dichtstbijzijnde arm op schouderhoogte beet met je handpalm naar achter. Leun vervolgens met gestrekt lichaam naar de stang toe en duw jezelf weer rechtop. Behoorlijk zwaar! Je kan de moeilijkheidsgraad variëren door verder van de stang af te gaan staan en dus schuiner ertegenaan te leunen. Of verder achterlangs de stang door te buigen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
maak er eens een filmpje van:)
 
idd filmpje of foto's
ik snap ongeveer wat je bedoeld, kan misschien goed werken
 
Teveel moeite, als je iets niet begrijpt vraag maar.
 
heb net ff geprobeerd maar dan tegen een muur aan leunen idd wel een zware oef helemaal als je schuin gaat staan:D
 
Is idd best zwaar, maar ik houd 't wel bij m'n skullcrusher en triceps overhead:p
 
Klink een beetje als dips, maar dan anders.
Maak anders even een filmpje met je camera en uploaden naar photobucket. Gedaan in 3 minuten.
 
Ik denk dat ik begrijp wat Zelda bedoelt. Het is een triceps pushdown, alleen dan zijwaarts 90 graden t.o.v. romp, en met een arm i.p.v. twee.
 
Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die streep is dus een paal, je kan het ook tegen een muur doen idd, maar dan kan je je arm minder ver buigen en minder doorleunen en heb dus een kleinere ROM.

Je kan zover doorbuigen als je wilt, je buigt dus achter de paal langs.
 
Ik doop hem bij deze: "leaning triceps extension"
 
Paaldanser van beroep?
 
Waarom niet de "Zelda tricep press" ofzo:D?
 
Pff vrouwen oefening;)

Als jij triceps oefeningen met dumbbells van pakweg 100 kilo doet is het idd een vrouwen oefening. :) Je kan immers een groot deel van je BW op één triceps laten rusten.

@ AlexT: voel je vooral niet bezwaard hem zo te noemen!
 
Als jij triceps oefeningen met dumbbells van pakweg 100 kilo doet is het idd een vrouwen oefening. :)

@ AlexT: voel je vooral niet bezwaard hem zo te noemen!

Vanavond JM press met 150 kg at eas:D
 
Back
Naar boven