AndroidHealthClinic

Nieuwe tv

Bezoekers in dit topic

Peanuthead95

Gargantuan Beast
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2009
Berichten
27.027
Waardering
5.938
Lengte
1m70
Massa
98kg
Na 7 jaar is onze oude samsung aan vervanging toe. De kleuren beginnen heel oranje te worden. Contrast is kak en de ghosting is niet meer de harden. Dus ben op zoek naar een nieuwe tv.

Na wat research ben ik op de LG 42LB650V gekomen. Goede diameter, smart tv en IPS paneel met optioneel 3d voor een prikkie.
Nou vroeg ik me af of ik nog wat over 't hoofd zie. Deze krijgt meerdere awards van de consumentenbond en de reviews zijn ook dikke prima.

Mis ik wat? Komen er binnenkort wellicht prijsverlagingen aan met de zomer? Is er een beter alternatief? Want qua specs kan ik voor deze prijs niet veel beter vinden.

De prijs is als uiterste max 550, maar houd t liever rond de 400-450.
 
42" is seri klein
Hoe ver zit je er vanaf?
 
20 centimeter net zolang als zijn piemel is.
 
Naar wat ik op tweakers heb gelezen en gezien. Hebben de LG televisie een soort tunnel effect in het beeld zitten. MAW de hoeken van het beeld zijn wat donkerder dan het midden van het beeld. En omdat het een IPS scherm is is zwart ook niet wat het wezen moet!
 
Naar wat ik op tweakers heb gelezen en gezien. Hebben de LG televisie een soort tunnel effect in het beeld zitten. MAW de hoeken van het beeld zijn wat donkerder dan het midden van het beeld. En omdat het een IPS scherm is is zwart ook niet wat het wezen moet!

Oo daar komt dus mijn tunnelvisie vandaan :o

welke TV's van LG hebben dit ?
 
42" is seri klein
Hoe ver zit je er vanaf?
kleine woonkamer. Die we nu hebben is ook maar 100cm oid. Zag er ook een van lg van 47 inch maar zonder 3d en ips e.d.

20 centimeter net zolang als zijn piemel is.
:cool: 20 cm omtrek
Naar wat ik op tweakers heb gelezen en gezien. Hebben de LG televisie een soort tunnel effect in het beeld zitten. MAW de hoeken van het beeld zijn wat donkerder dan het midden van het beeld. En omdat het een IPS scherm is is zwart ook niet wat het wezen moet!
maar zo heeft elke tv wel weer wat eigenlijk.. het is een beetje wikken en wegen. Ik vind het zelf fijn dat de opties op deze tv echt heel uitgebreid zijn.
Ik ben altijd alleen een beetje fishy met een grote aankoop.
En idd welke van LG zijn dit?
 
Heb laatst ook een Philips 47" 3d met smart gekocht. 3d en smart gebruik je 2x nadat je m uitgepakt hebt en daarna nooit meer :roflol: zou dat dus niet te zwaar laten meewegen
 
Even naar de winkel gaan en daar bekijken. Je ziet een duidelijk verschil tussen de merken en het type. Zien welke je het beste vind en voila.

Ik ga meestal naar Maxwell, BCC en mediamarkt. Staan er verschillende en dan lekker online kopen.
 
Nee ok :roflol: maar toch een geinige extra maar zal niet doorslaggevend zijn. Weet niet of dat IPS paneel wel is?

Had ook nog deze twee op het oog. Design vind ik zelf eigenlijk 10x mooier

LG 42LB570V
LG 47LB561V

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

Even naar de winkel gaan en daar bekijken. Je ziet een duidelijk verschil tussen de merken en het type. Zien welke je het beste vind en voila.

True. Misschien ook wel wijs. Kopen in de winkel gaan we niet doen. Moederlief wilde al meteen naar mediamarkt stormen maar ik wil het niet met een matige tv doen voor de komende 7 jaar
 
True. Misschien ook wel wijs. Kopen in de winkel gaan we niet doen. Moederlief wilde al meteen naar mediamarkt stormen maar ik wil het niet met een matige tv doen voor de komende 7 jaar

Heb het aangevuld ;) Kijken in de winkel en dan online kopen :p

Mediamarkt heeft ook gewoon goede tv's. Hangt van merk en type af/prijsklasse. Maar online ben je altijd zekerder, 2 weken dat je kan inruilen als ie niet goed is.

Gezien de reviews (trustpilot) zou ik niet bij Bcc of mediamarkt online kopen. Genoeg andere goede shops die gratis leveren en retour. Altijd op letten gezien je anders retourkosten kwijt bent als ie niet goed is. Schrijf je het type nr in de winkel op en ff googlen.

Online reviews van elektronica volg ik niet volledig meer, ga altijd eerst zelf zien en testen.
 
Zijn ook niet de goedkoopste winkels idd. Mediamarkt ook geen super ervaringen mee :roflol:
Iemand nog wat toe te voegen over de 3 tv's in kwestie?
 
Is het niet beter om tegenwoordig voor zo'n nieuw curve model te gaan ipv van een vlakke tv?
 
Is het niet beter om tegenwoordig voor zo'n nieuw curve model te gaan ipv van een vlakke tv?

Beetje hyped. En tyfusduur. Maar curves zijn wel geil ja houd niet zo van platte figuren maarja ze zijn zo arrogant vaak.
 
Curved is denk ik net zoals 3D een hype die voorbij gaat, al lijkt het me wel tof voor games.
OLED gaat wel de nieuwe standaard worden, dan is zwart ook echt zwart(no racist).
Maar deze zijn nog vrij prijzig...
 
Curved is denk ik net zoals 3D een hype die voorbij gaat, al lijkt het me wel tof voor games.
OLED gaat wel de nieuwe standaard worden, dan is zwart ook echt zwart(no racist).
Maar deze zijn nog vrij prijzig...

zijn die curved ook niet overpriced gewoon voor een gebogen tv :P
 
zijn die curved ook niet overpriced gewoon voor een gebogen tv :P

Vroegah hadden we gebogen schermen, toen kregen we platte en nu weer gebogen, tv evolutie. :p

Beetje net als met mobiele telefoons, we gingen van groot naar zo klein mogelijk en toen werden ze weer groot.
Technology mindfucks
 
Vroegah hadden we gebogen schermen, toen kregen we platte en nu weer gebogen, tv evolutie. :p

^^ lekker egoïstisch ook denk niet dat je veel kan zien van de zijkant
 
Back
Naar boven