Fitness Seller

Nieuwe voedingsschema meningen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Simsalabimmusclesforsewin

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 okt 2019
Berichten
3.089
Waardering
2.508
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Ik ga dus even mijn voedingsschema op super clean gooien!
Ik eet nu nog wel eens boterhammen chocopasta of chocolade pindas om aan mn calorieën te komen en hier en daar snoep ik wel een koekje want tja eten is leuk. Maar wil het nu toch echt veel serieuzer gaan nemen en vandaar dat ik dus even anders ga eten.

ONDERSTAANDE TEKST IS WAT INFO OVER MIJN EET PATROON KAN OVERGESLAGEN WORDEN

Ik heb een chronische maagwandslijmvlies ontsteking die me veel heeft laten overgeven en kokhalzen. Heb toen 30 dagen omeprazol gekregen van de huisarts nu gaat het al veel beter met het braken en misselijkheden maar heb het wel nog soms dus laat me binnenkort weer checken. Maar in de ochtend kan ik vooral dus niks binnen houden wat echt eten is, dit was even een toelichting voor mijn zwakke ontbijt.


MEALPLAN

Maaltijd 1

500mL melk

Op de weg naar school 1 banaan

Op school
Eerste les uur 3 rijstwavels
2de les uur 3 rijstwavels
Pauze1, bruin meergranenbrood met pindakaas
3de les uur 1 rijstwavel
Pauze2, 2 bruin boterhammen met pindakaas

Maaltijd 3
Rijst 150gr ongekookt met iets van vlees en een of meerdere groente

Maaltijd 4
Bananen havermout “pannenkoek” 200gr havermout 1 banaan ongv 30gr meel ei en 200 ml melk

Hierbij een glas melk van 250mL drinken

Maaltijd 5
Gnocchi, pasta, aardappels met een vlees soort of vis

Maaltijd 6
100 gr pindas +250mL melk

Maaltijd 7
Avond eten, wat de pot schaft

PWO
Banaan

Post workout
100gr Tonijn en 60gr havermout in de blender met kokosmelk

Maaltijd 8
500gr skyr+honing

Graag hoor ik wat jullie hiervan vindenn
 
En wat zijn de totale macro's en calorieen van je "nieuwe schema.."?
 
Wat is je doel ? Bulken / cutten ?

Hoeveel eet je nu ? en wat zijn de macros van bovenstaand mealplan ?
 
+1 ^
Zonder info niet veel over te zeggen.
 
Ik heb de calorieën en macros nog niet echt berekent...
 

leesvoer in post 1
excel in post 2.....
 
Alle onderstaande gegevens zijn zonder het avond eten en gedronken melk. Avond eten is nog een keer iets van 300-400 kcal ofzo, gewoon kip, aardappels, rijst whatever de pot schaft

Ik heb pindas naar 100 ipv 200gr gedaan want dat was veeeel te veel.

TOTAAL
4251 kcal
P: 207gr
C: 557gr
F: 138gr

Graag hoor ik wat ik hier aan kan verbeteren en welke voedingsmiddelen ik zou kunnen vervangen of toevoegen, eet nu btw die rijstwafels met zo een yogurt laagje erop, in mn schema staan gewoon normale rijstwafels, maar horen die met yogurt te zijn, zou die eventueel kunnen vervangen door normale dan gaan mn vetten en suikers wel omlaag

HertogSandBox marina1975 SvP0501
 
Als je een avondmaaltijd met rijst eet en die bevat maar 300-400 kcal dan eet je een muizenhap....
Alleen een stuk kip van 150-200 gram en 2 ons groente is al 250-300kcal. Als je een 100 gr rijst (ongekookt afgewogen) erbij eet wat toch wel redelijk normaal is lijkt me dan zit je al op 600-650. Dus ik weet niet hoe je rekent of je eet bij je diner gewoon weinig.

Waarom zou vet teveel zijn? Het is minimaal 1 gr vet per kg BW. Van vet eten wordt je niet dik, van koolhydraten (dus ook suiker) wordt je niet dik.
Van boven onderhoud eten kom je aan. Als jij je 2-2,5 gr eiwit per kg BW en minimaal 1 gr vet per kg BW haalt is het prima en kan je gewoon je kcal aanvullen. Of het nu vet, kh of eiwit zijn. Heb je moeite met volume dan kan je meer kcal dense eten en dus meer vet bijvoorbeeld.

Als je die rijstwafels lekker vind gewoon nemen. Ik vind die dingen totaal niet vullen dus het zijn wel makkelijke dingen om effe weg te stouwen.
Je kan gewoon afwisselen in producten. Maar eet wat je lekker vind.
 
Als je een avondmaaltijd met rijst eet en die bevat maar 300-400 kcal dan eet je een muizenhap....
Alleen een stuk kip van 150-200 gram en 2 ons groente is al 250-300kcal. Als je een 100 gr rijst (ongekookt afgewogen) erbij eet wat toch wel redelijk normaal is lijkt me dan zit je al op 600-650. Dus ik weet niet hoe je rekent of je eet bij je diner gewoon weinig.

Waarom zou vet teveel zijn? Het is minimaal 1 gr vet per kg BW. Van vet eten wordt je niet dik, van koolhydraten (dus ook suiker) wordt je niet dik.
Van boven onderhoud eten kom je aan. Als jij je 2-2,5 gr eiwit per kg BW en minimaal 1 gr vet per kg BW haalt is het prima en kan je gewoon je kcal aanvullen. Of het nu vet, kh of eiwit zijn. Heb je moeite met volume dan kan je meer kcal dense eten en dus meer vet bijvoorbeeld.

Als je die rijstwafels lekker vind gewoon nemen. Ik vind die dingen totaal niet vullen dus het zijn wel makkelijke dingen om effe weg te stouwen.
Je kan gewoon afwisselen in producten. Maar eet wat je lekker vind.
Ja ik kan niet zoveel onder een keer eten bij door mijn maagwand ontsteking. Maar denk dat het idd eerder400-500 kcal is bij het avond eten. Ik merk wel verschil met of ik vet of carbs eet, veel vet voel ik mezelf vies door en niet fijn in mn vel ook zorgt het voor een slechtere huid bij mij. Ik weet ook dat het om se kcal gaat of je aankomt of niet.
 
Denk dat je dan eerder een probleem hebt in je hoofd...

Weet je dat dit ook sterk je spijsvertering (en ook chronische ontstekingen) kan beinvloeden?
Wat? Dat ik me vies en niet goed voel door vet eten??
 
yep.
Waarom zou je vies voelen als je een keer meer vet eet?
Tenzij je met je handen eet en ze niet wast oid :o
 
  • Haha
Waarderingen: LM
yep.
Waarom zou je vies voelen als je een keer meer vet eet?
Tenzij je met je handen eet en ze niet wast oid :o
Nou, als ik een pizza eet voel ik me heel slecht daarna. Sowieso is junkfood een trigger voor misselijk worden bij mij. Maar ook voordat ik die ontsteking had voelde ik me gewoon echt vies als ik macdonalds had gegeten of pizza ofzo. Geen reden voor maar is gewoon zo. Maar hoezo heeft dat als ik me daardoor vies voel invloed op mn ontsteking?
 
Er is een groot verschil tussen voeding met (goede) vetten en Junkfood...

Eieren, vette vis, noten, avocado etc. bevatten allemaal veel vetten en is toch echt geen junkfood!
 
Er is een groot verschil tussen voeding met (goede) vetten en Junkfood...

Eieren, vette vis, noten, avocado etc. bevatten allemaal veel vetten en is toch echt geen junkfood!
Ja weet ik, maar junkfood vet laat me heel slecht voelen maar veel noten ook bijvoorbeeld
 
Ja weet ik, maar junkfood vet laat me heel slecht voelen maar veel noten ook bijvoorbeeld

na tijdje kom je toch wel achter dat zelfs die ''junkfood'' je goed zal doen.

ben momenteel niet echt op mijn eten aan het letten eet alles wat ik tegenkom en moet zeggen gains gaan heerlijk, voel me beter in me vel, en ik word niet vetter. Ik stresste altijd als ik iets slechts at maar juist door zo te doen voelde ik me ongelukkig, boekte ik weinig progressie. En nu ik het allemaal heb losgelaten zie ik alleen maar ++
 
Ik denk dat je te veel calorieën eet hiermee. als je hier 6 maanden mee aan gang gaat ben je net een pak melk bent en moet je best veel cutten.
Je zit meer als 1000 calorieën boven je onderhoud...
1572596432889.png
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven