MuscleMeat

Nieuweling, graag hulp gewenst!

Bezoekers in dit topic

RazerBe

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
4
Waardering
0
Hallo, ik ben een jongen van 15 jaar en kben onlangs begonnen met fitness. de eerste paar weken ging ik naar de sportschool en daar deed ik de volgende oefeningen:

4*8 Bankdrukken (plat)
4*8 Bankdrukken (schuin)
4*12 Peck Deck
4*12 Fly
4*8 Dumbbell Curl
4*10 Hammer Curl

maar na een paar weken had ik geen tijd meer om naar de sportschool te gaan dus heb ik mij gewichten en een drukbank aangeschaft.

nu doe ik volgende oefeningen:

4*8 Bankdrukken (plat)
4*8 Bankdrukken (schuin)

4*8 Dumbbell Curl
4*10 Hammer Curl

doe nu ook 100 sit-ups per dag.
zal ik hiermee vooruitgang tonen?
En heb nog een vraagje. Laatst heb ik pijn gekregen in het midden van mn borstbeen(als ik er op duw). komt dit door de stang op mn borst te laten tikken of is er iets mis? kkga binnekort waarschijnlijk weer naar de gym gaan ;)

dank op voorhand.

ps. (ik kan geen squats doen omdat mn knieschijf recent uit de kom is geweest).
 
100 situps elke dag gaat niet veel opleveren. stang niet op je borst laten stuiteren. Geen tijd om naar de sportschool te gaan? ligt die aan de andere kant van het land? Waarom train je alleen maar borst en armen?
Tip: lees de sticky's door!
 
100 situps elke dag gaat niet veel opleveren. stang niet op je borst laten stuiteren. Geen tijd om naar de sportschool te gaan? ligt die aan de andere kant van het land? Waarom train je alleen maar borst en armen?
Tip: lees de sticky's door!

mn benen kan ik momenteel niet traine omdat ik zoals ik al zei een ongeluk heb gehad met mn knie die is nl. uit de kom geschote paar maande gelede en als ik bv. squat voel ik echt te veel druk op mn knie. kheb ook es rondgekeke en doe nu ook oefeningen voor men schouders en rug.

Rug: Dumbbell row
Schouders: Dumbbell press en neck press

kga ook wss trug naar de gym beginne gaan dus daar ga ik mn oefeningen schema meer uitbreiden.
 
reactie

mn benen kan ik momenteel niet traine omdat ik zoals ik al zei een ongeluk heb gehad met mn knie die is nl. uit de kom geschote paar maande gelede en als ik bv. squat voel ik echt te veel druk op mn knie. kheb ook es rondgekeke en doe nu ook oefeningen voor men schouders en rug.

Rug: Dumbbell row
Schouders: Dumbbell press en neck press

Dat is een vicieuse circel. Ik heb ook problemen met mijn knieën. Ook uit de kom (voor zo ver dit mogelijk is;)) Eigenlijk is het de kniefschijf die als het ware opzij schiet. Anyway, wat ik wil zeggen: quadriceps trainen is de enige manier om dit ongemak te verhelpen. Het slechtste wat je nu kan doen is die spieren net niet trainen. Ga gewoon laag in gewicht, verzorg je techniek goed, in begin veel herhalingen dat je quadriceps wat versterken. Vanaf het moment dat je voelt dat je de techniek onder de knie hebt van bvb squatten, dan kan je wat hoger in gewicht gaan. Ik verzeker u dat je binnen 2 maand al heeeeel wat vooruitgang zult zien en dat de kans van last van je knieën ook veel gedaald zal zijn.

ps.: als squatten echt niet lukt kan je van die roeibewegingen maken (van die machines) of eventueel fietsen. Dan heb ik het wel over de "versterkingsfase". Wanneer je voelt dat je kan squatten -> squatten.

kga ook wss trug naar de gym beginne gaan dus daar ga ik mn oefeningen schema meer uitbreiden.
 
mn benen kan ik momenteel niet traine omdat ik zoals ik al zei een ongeluk heb gehad met mn knie die is nl. uit de kom geschote paar maande gelede en als ik bv. squat voel ik echt te veel druk op mn knie. kheb ook es rondgekeke en doe nu ook oefeningen voor men schouders en rug.

Rug: Dumbbell row
Schouders: Dumbbell press en neck press

kga ook wss trug naar de gym beginne gaan dus daar ga ik mn oefeningen schema meer uitbreiden.

calf raises belast je je knieen niet mee dacht ik. maar dat is alleen voor je kuiten
 
Ik zou toch wel een echt splitschema/full body schema op gaan stellen voor 3/4 dagen per week.

Iedere dag beetje benchen en curlen heeft ook weinig nut.
 
Ik zou toch wel een echt splitschema/full body schema op gaan stellen voor 3/4 dagen per week.

Iedere dag beetje benchen en curlen heeft ook weinig nut.

+1
varieer je schema, met elke dag curlen en benchen wordt je mss "beach-proof" maar het ziet er niet uit...
 
calf raises belast je je knieen niet mee dacht ik. maar dat is alleen voor je kuiten

dus die kilos die je in je nek hebt liggen drukken niet op de knie?
tenzij je ze zittend doet natuurlijk:>
 
Back
Naar boven