XXL Nutrition

Nieuweling hier... maar niet in de sport

Bezoekers in dit topic

Katie-83

Novice
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m73
Hai..

Ik ben Ka, of Katie, of Kaatje.
34 jaar.
Heb jaren in de natural bodybuilding gezeten. Geen shows of iets. Ben te ver gegaan. Ben erg ziek geworden. Moest stoppen.

Ben daarna noodgedwongen thuis verder gegaan. En ben na een aantal jaar weer ernstig (er) ziek geworden. Waar levensreddende operaties aan te pas kwamen. Zware medicijnen. Noem maar op.

Hier heeft mijn hele lichaam een flinke opdonder van gehad. Herstellen hiervan duurd langer dan je incalculeerd. En je hoopt dat het dan toch snel beter gaat, en wat blijkt. Nope. En je krijgt weer een klap want je litteken kan niet aan wat jij wilt en je krijgt heftige zenuwpijn etc etc.

Ik wil zo'n 35kg medicatie gewicht kwijt en weer mijn spieren terug die ik ben verloren in het ziekte proces. Dit ga ik voorlopig doen dmv diverse workout dvd's, kettlebell trainingen, mini circuit training thuis, en langzaam mijn cardio opbouwen. Maar hardlopen ga ik zeker niet doen. Dat kan mijn wond/litteken (zenuwpijn) niet verdragen. Leg raises daarentegen gaat weg goed, dus ik focus me op kracht.

Ik zal binnenkort een paar foto's posten (wat me erg veel moeite kost ivm schaamte). Ik ben 2x geopereerd en het ziet eruit als een verticale keizersnede. Alleen hield ik ook 17kg vocht vast (binnen 5dgn) EN was ik zo ziek in mijn lage bekken dat mijn buik gevult was met troep en ik 7-8mdn zwanger leek...

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen ivm het weer strak krijgen van mijn buik, de huid, etc, ik heb het bij anderen vele malen erger gezien. Maar fraai is het zeker niet. (Alles behalve).

Alvast bedankt.
En ik hoop hier veel te kunnen vinden.

Ps; ik kwam al jaren regelmatig even spieken
 
Hey Kaatje,

Goed dat je hier de goede kant terug opkomt en respect voor je doorzetting.
 
Geen wondertips vrees ik. Gewoon weer aan de slag gaan en doen wat je aankunt. Naar je lichaam luisteren, goede voeding, consistent trainen, succes!
 
Jeetje, heftig zeg!

Welkom in ieder geval en succes met je doelen! Heel erg belangrijk dat je naar je lichaam luistert en het de tijd geeft om te wennen!

Good luck!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Wow respect voor jou hoor, de aanhouder wint. Weliswaar rustig aan natuurlijk in jou geval.

Ik heb zelf een littekenbreuk opgelopen na een niertransplantatie, esthetisch (in lies) verdient dat geen schoonheidsprijs.
Maar ach ik kan wel mijn sport met enige reserves beoefenen.

Waar een wil is is een weg hoor !
 
Je bent ziek geworden door bodybuilding?
Te lang dieet?
Te hard getraind?
 
Je bent ziek geworden door bodybuilding?
Te lang dieet?
Te hard getraind?

Ja ik ben in eerste instantie ziek geworden door de combinatie te extreem diëten en te hard trainen... de 2e keer was jaren later en stond hier compleet los van hoor. Echter heeft het wel veel gevolgen. En dat is lastig.
 
Wow respect voor jou hoor, de aanhouder wint. Weliswaar rustig aan natuurlijk in jou geval.

Ik heb zelf een littekenbreuk opgelopen na een niertransplantatie, esthetisch (in lies) verdient dat geen schoonheidsprijs.
Maar ach ik kan wel mijn sport met enige reserves beoefenen.

Waar een wil is is een weg hoor !

Waar een wil is is zeker een weg. Een transplantatie valt zeker niet mee met alle medicatie en mogelijke complicaties die op de loer liggen. Maar wat voor de transplantatie was, was ook alles behalve fijn... *congrats topper*
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Succes!
 
Welkom en heel veel succes.
Hier ook na ziekte begonnen met trainen. Echter bij mij de andere kant op.. niet aan kunnen komen maar wel aan willen komen.
Zenuwpijn is hels... je kan ermee trainen maar je moet je aanpassen naar wat je kan is mijn ervaring.
Het is een lange weg maar waar een wil is is een weg. Ben zelf al 17 jaar bezig en nog geen resultaat. Maar de volhouder wint!
 
Welkom en heel veel succes.
Hier ook na ziekte begonnen met trainen. Echter bij mij de andere kant op.. niet aan kunnen komen maar wel aan willen komen.
Zenuwpijn is hels... je kan ermee trainen maar je moet je aanpassen naar wat je kan is mijn ervaring.
Het is een lange weg maar waar een wil is is een weg. Ben zelf al 17 jaar bezig en nog geen resultaat. Maar de volhouder wint!

Zenuwpijn is zeker hels. Een lange weg met medicatie en soms een zwak lichtje in die donkere tunnel en ineens gaat dat lichtje ook weer uit en je weet niet waardoor... heel apart. Ik denk nu te weten welke combo werkt en ben aan het opstarten. Net wat slechte pics gemaakt. Waar ik me echt K*T over voel. Dat is ook de reden dat ik geen passpiegel in huis heb. Maar ja. We gaan door. Ik moet die drempel over.
 
Zenuwpijn is zeker hels. Een lange weg met medicatie en soms een zwak lichtje in die donkere tunnel en ineens gaat dat lichtje ook weer uit en je weet niet waardoor... heel apart. Ik denk nu te weten welke combo werkt en ben aan het opstarten. Net wat slechte pics gemaakt. Waar ik me echt K*T over voel. Dat is ook de reden dat ik geen passpiegel in huis heb. Maar ja. We gaan door. Ik moet die drempel over.
Zenuwpijn is hels... maar gek genoeg leer je er ook mee leven als je op een gegeven moment niet anders meer gewend bent. Het is gewoon altijd aanwezig. Het is alleen jammer inderdaad dat uitval nooit te voorspellen is.. Dus ene keer denk je hoi ik kom verder... andere keer zakt de moed compleet weg omdat je niets meer kan.
Ik durf ook slecht pics te maken. Bij mij dus vanwege de andere kant... te mager... Ik kijk al niet eens meer in een gewone spiegel omdat ik zo een ingevallen koppie heb. Dus ik snap je dilemma wel.
Maar niet opgeven en doorpakken. Soms is het megazwaar en wil je niet meer. Maar de volhouder wint! en jij dus ook!
Drempels zjn er om overheen te gaan.. leg de lat niet te hoog. stap voor stap en maak haalbare doelen.
daar kom je veel verder mee.
Succes!
 
Littekens zijn niets anders dan een levensverhaal, je kunt geschiedenis niet herschrijven slechts accepteren en er trots op zijn dat je er sterker van bent geworden. Als je dat kunt, ben je straks apetrots op de resultaten die je hebt geboekt en je nieuwe shape. De littekens horen daar bij. Veel succes bij het reshapen en ben trots op wat je hebt doorstaan!
 
Back
Naar boven