AndroidHealthClinic

Nieuweling kan goed jullie hulp gebruiken! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kelso

Novice
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
22
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
91kg
Hey everybody!

Ik zal even toelichten wie ik ben en wat ik wil bereiken.

Who the hell is kelso?:

- 21 jaar
- 198cm
- 91kg
- vet % ...
- Voormalig basketballer
- Addicted to sports!

What i want to achieve?:

Een gespierde god worden! De gouden lokken heb ik al.. Nee even serieus.
Ik heb voorheen altijd andere takken van sport beoefend oa judo, voetbal en basketball op niveau en daarnaast op een laag pitje getraind in de sportschool.

Omdat ik ben gestopt met basketball ben ik vastberaden om te gaan groeien in de sportschool (zie mijn huidige fysiek onderaan). Ik snap dat dit niet alleen met training te maken heeft maar ook met voeding. Ik denk dat ik wel het een en ander weet maar kan altijd hulp gebruiken. Dus als mijn facts niet kloppen onderbouw je commentaar met hoe het wel zou moeten.

Facts waar ik van op de hoogte ben:

- Je spieren hebben eiwitten nodig om te groeien naast krachttraining. 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag.
- Eet 6x op een dag volgends voedinschema
- Train 2 a 3 spiergroepen op een dag.
- Train naast je upperbody ook goed je benen voor beste resultaat.
- Train 50-60min per dag intensief.
- Het best trainen in de ochtend.
- Cardio is een must maar niet TE lang.

Een aantal facts waarvan ik denk dat deze kloppen. Zo niet? dan graag commentaar waar ik iets mee kan. Ook belangrijke punten die ik mis zijn welkom!

Trainingsschema:
Ik ben van plan om 4x in de week te trainen en als het mogelijk is 5x. Aangezien ik smalle armen heb dacht ik 2 x in de week de triceps te pakken aangezien dit de grootste spier in je bovenarm is. Voorbeelden van een 4day split schema zijn welkom!

- Ma: Borst, Biceps, Buik
- Di: Rug, Triceps
- Wo: Rust
- Do: Benen, Buik
- Vr: Schouders, Triceps
- Za: Rust
- Zo: Rust

Voeding:
Ik ben geen held in het maken van voedingschema's. Ik heb hieronder een opzetje gemaakt hoe ik dacht te gaan eten. Als dit niet voldoende is of er belangrijke voedingsstoffen ontbreken. Laat het me alstublieft weten.

1. Brinta, whey shake (geïsoleerd), vitaminepil C
2. Banaan, 1 boterham pindakaas/kipfilet/tonijn
3. 4 boterhammen pindakaas/kipfilet/tonijn
4. 2 boterhammen pindakaas/kipfilet/tonijn whey shake (geïsoleerd)
5. Wat de pot schaft. Vaak rijst/pasta/keepfilet
6. Magere kwark met appel+kaneel.

Fysiek augustus 2011:
2viidrl.jpg


Ik ben benieuwd of jullie mij een eind op weg kunnen helpen!

Greets!
Kelso
 
Laatst bewerkt:
welkom! je weet al veel, maar je eet veels te weinig.
 
Dankje voor je snelle reactie! Eet ik dan te weinig per portie of moet ik vaker dan 6x op een dag eten?
 
sowieso te weinig per portie, je moet even in de voedingsectie spitten.. staat een hoop info
 
Zal ff op je facts reageren:
- Je spieren hebben eiwitten nodig om te groeien naast krachttraining. 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag.
Klopt
- Eet 6x op een dag volgends voedinschema
6x is niet per se nodig, het kan ook in 4x. Maar dan meot je zeker bij bulken wel erg veel kcal per maaltijd wegkrijgen, hierdoor is 6x vaak praktischer
- Train 2 a 3 spiergroepen op een dag.
Yep
- Train naast je upperbody ook goed je benen voor beste resultaat.
Vind ik wel ja
- Train 50-60min per dag intensief.
Klopt ook
- Het best trainen in de ochtend.
Waarom in de ochtend dan? Ik denk dat het niet veel uitmaakt, als je maar zorgt dat je voor en na de training tijd over hebt voor eten
- Cardio is een must maar niet TE lang
Cardio is vooral bij het verlagen van je vet% handig, als je puur aan het aankomen bent (bulken) is cardio nutteloos.

Verder KAN voor sommige mensen 2x per week trainen werken, maar 1x per week kan zeker ook voor betere resultaten geven. Ook al gaat dit tegen je gevoel in omdat je spier na 2 dagen wel hersteld voelt, toch is bij veel mensen 1x per week optimaal.
 
Ik dacht dat het beter was voor je stofwisseling als je in de ochtend traint.

En met 2x in de week bedoel je neem ik aan 2x in de week 1 spiergroep(triceps)?
 
hoe later op de dag hoe hoger je test is, beste tijd is laat in de middag, vroeg in de avond om trainen
 
zie het nu van die vit c supplement 's morgens bij je ontbijt niet.
 
Ik dacht dat het beter was voor je stofwisseling als je in de ochtend traint.

En met 2x in de week bedoel je neem ik aan 2x in de week 1 spiergroep(triceps)?

Als het om kracht ging werd juist geadviseerd om in het begin van de avond te trainen i.v.m. de hormoonhuishouding. Kwam dat ooit ergens tegen en was er voor mezelf wel al achter dat ik altijd minder zwaar kon trainen als ik om wat voor reden mijn training 's middags of 's ochtends moest doen. Zelfde geld voor mijn trainingspartner.
 
@ skinnie, alright..thanks!

@ haai, wat kan het kwaad om vitamine C in de ochtend toe te nemen?

Even nog iets anders.. wat is het beste om te doen qua aantal herhalingen en setjes?

3 herhalingen 12x, 10x, 8x kan dit kloppen?
 
Laatst bewerkt:
c in de ochtend kan geen kwaad, iig niet rondom je training nemen.
er zijn zoveel trainingsmogelijkheden, die aflopende piramide is prima, maar niet te lang blijven doen.
afwisseling is het toverwoord.
 
Ahah, oke ik zal sommige dagen alleen in de ochtend/middag kunnen trainen ipv van 's avonds. Ik denk dat ik het zelf nog wel ga ervaren.
 
Inderdaad kan beter later in de middag/ begin van de avond trainen.
In de ochtend ben je vaak slapper/slomer.

Verder weet ik niet wat je oude eetgewoonte was, maar bouw het veel eten rustig op zodat je lichaam er aan kan wennen.
Van de een op de andere dag 2000 kcal meer naar binnen stoppen per dag, kan je beter gedoseerd opbouwen.

Verders zie ik in je train schema 2x buik er in staan, lijkt me nogal overbodig.
Er zijn zo veel oefeningen waar je de buik automisch mee mee traint, dat 1x in de week een beetje extra aandacht al meer dan voldoende is.

Verders ben ik wel benieuwd naar de oefeningen die je op de dagen wilt gaan doen.

Nette uitleg en eerste post trouwens, zo zie je ze niet vaak ! :thumb:

Zowiezo succes met het halen van je doelen !!
 
Inderdaad kan beter later in de middag/ begin van de avond trainen.
In de ochtend ben je vaak slapper/slomer.

Verder weet ik niet wat je oude eetgewoonte was, maar bouw het veel eten rustig op zodat je lichaam er aan kan wennen.
Van de een op de andere dag 2000 kcal meer naar binnen stoppen per dag, kan je beter gedoseerd opbouwen.

Verders zie ik in je train schema 2x buik er in staan, lijkt me nogal overbodig.
Er zijn zo veel oefeningen waar je de buik automisch mee mee traint, dat 1x in de week een beetje extra aandacht al meer dan voldoende is.

Verders ben ik wel benieuwd naar de oefeningen die je op de dagen wilt gaan doen.

Nette uitleg en eerste post trouwens, zo zie je ze niet vaak ! :thumb:

Zowiezo succes met het halen van je doelen !!

Oke, ik had namelijk mijn calorie behoefte berekend via het Formule van Harris-Benedict en daar kwam uit dat ik 3337 kcal zal moeten nuttigen.

Dus jij raad om om dit rustig op te bouwen tot de 3337 kcal?

Dat van de buik te vaak pakken had ik al eerder gehoord. Wat vind je van het idee extra triceps te pakken met 2dagen rust ertussen?

Ik zal binnenkort een wat uitgebreider trainingsschema posten.
 
ik heb in de stickys gezocht maar kon geen antwoord vinden op mijn volgende vraag.
Kan ik whey + biergist goed combineren? en zijn er supplementen die ik totaal niet mag combineren?
 
mijn vecpercentage zit ongeveer op zo'n +-17%.. ik heb vooral vet bij de dijen,billen en bovenbenen. Ben bang als ik ga bulken dat ik een nog dikkere reet krijg (A)..
aan jullie de vraag!: Bulken of cutten?
Zie mijn 1e post voor fysiek
 
Ik zie op de foto's alleen wat baby vet, zou niet gaan cutten als ik jou was.
 
Goedemorgen, hehe baby vet lol ;D.. Ja ik kreeg al eerder antwoord dat ik beter kon gaan bulken om lekker massa te creëren en eventueel voor de zomer eraan komt te gaan cutten. Bedankt voor je responds!

Zijn er nog opmerkingen over mijn huidige fysiek?
 
ik heb in de stickys gezocht maar kon geen antwoord vinden op mijn volgende vraag.
Kan ik whey + biergist goed combineren? en zijn er supplementen die ik totaal niet mag combineren?

Dit is geen probleem, doe het zelf ook. Krijg van whey puistjes, en met de biergist kan ik het beperken.
 
Zijn er nog opmerkingen over mijn huidige fysiek?

Ik zou gewoon lekker gaan knallen.
Eerst maar eens een beetje buffer worden.
Als je wat voller word en schoon eet, zodat de vet toename beperkt blijft, zullen je verhoudingen ook wel iets anders worden.
 
Back
Naar boven