XXL Nutrition

Nieuwkomer foto

Bezoekers in dit topic

Originally posted by bart82
maakt niet uit Bracke, maar toch bedankt.

Ik heb nooit gezegd dat je geen eiwitten nodig hebt, alleen maar dat het beter is ze niet na een training in te nemen maar op voorhand al een voorraad aan te leggen. Bij het ontbijt dus.



Als je alleen bij het ontbijt eiwitten zou binnenkrijgen val je om!
 
Ik wil nu niet gaan doordrammen maar een forum dient nu eenmaal om informatie uit te wisselen.
Misschien even overlopen en laten zinken, er zit toch echt wel een logica in hoor!



Ok dit komt van Ergogenics;


Eiwitten pal na de training maken dik

'Ik ben graatmager van mezelf. Dun maar hard. Na het trainen neem ik op aanbevelen van een sportmagazine altijd een eiwitpreparaat. Maar ik word alleen maar dikker, niet groter. Moet ik een duurder preparaat nemen? Whey of zo?'


Niet nodig. Je moet na het trainen helemaal geen eiwit nemen, alleen koolhydraten. Dan is je probleem opgelost. Je zult sneller groeien en minder vet afzetten.


Na het trainen worden in je spiercellen de GLUT4-tranportlichaampjes actiever. Ze kruipen van het midden van je cel naar de celwand en nemen daar suikers op van buiten de cel. De transportlichaampjes brengen de suikers dan weer de cel in, waar ze de leeggetrokken glycogeenvoorraden herstellen. Pas als dat is gebeurd gaat de spiercel eiwitten opbouwen. [ErGs]


Die GLUT4-activiteit betekent dat 'het venster' opengaat, en je dus je spieren vol snelle suikers kunt gooien. De zuigkracht van de spieren is zo groot dat er maar weinig van de suikers terechtkomt in je vetcellen.


Maar nou komt het: die truc werkt niet als er in je bloed veel vetten of veel eiwitten zitten. Dan klappen je spieren dicht. Neem je meteen na de training eiwitten, dan komt een groot deel van die voorraad in je vetcellen terecht. Daardoor word je dikker.


Een uur na je training sluit het venster zich. Dan heeft het geen zin meer suikers te nemen. Maar dan heeft je lichaam weer wel behoefte aan eiwitten. Dan is het dus weer wel verstandig om eiwitten te nemen.


De bewering dat je na het trainen suikers en eiwitten nodig hebt komt uit recent onderzoek naar duursporters. Daaruit bleek dat suikers en eiwitten in een verhouding van 2 op 1 de opname van aminozuren en suikers door de spieren versterken. Als je in plaats van eiwitten voorgesplitste eiwitten - peptiden - gebruikt, werkt het nog beter. En als je daarbij ook nog forse hoeveelheden van het aminozuur leucine gebruikt, dan werkt het nog-nog-nog beter.


Het mechanisme is ongeveer als volgt: de leucine en de suikers verhogen de aanmaak van insuline, de leucine versnelt ook anabole processen in de spier, en de eiwitten zorgen ervoor dat er so-wie-so aminozuren zijn om in de spier gesluisd te worden.


In totaal maak je met dit mengsel twee keer zoveel insuline aan als alleen met suikers, bleek uit een overigens zeer lezenswaardige studie van Luc van Loon.(1) Het stuk staat integraal op het web en bevat al het het materiaal dat ik voor dit stukje heb gebruikt.Maar hoe interessant de studie ook is, ik geloof niet dat bodybuilders de strategie die daarin staat beschreven moeten overnemen.


De studie is verricht op getrainde duursporters. Insulinespiegels van duuratleten reageren extreem op voedingsinterventies. Verder hadden de duursporters eerst een grondige trainingssessie ondergaan om de spieren te ontdoen van alle glycogeen. De hoeveelheid energie die ze daarbij verbruikten was een veelvoud van wat krachtsporters tijdens een sessie verbruiken. En, at last but not least, de atleten ondergingen de proef 's morgens vroeg, op de nuchtere maag. En de onderzoekers hadden de proefpersonen gevraagd 's avonds niet te eten.


(O ja. 's Ochtends. Dan is de concentratie groeihormoon en testosteron hoog. Train jij altijd 's ochtends?)


Realiseer je goed: deze mensen hadden dus twaalf uur alleen maar water in hun maag gehad, en verbrandden daarna intensief calorieën. Allicht dat ze meer insuline aanmaakten als ze eiwit kregen. Ze hadden gewoon meer aminozuren tot hun beschikking om insuline te maken. Maar voor bodybuilders, die het ontbijt nooit overslaan, veel eiwitten innemen, een minder extreme insulinerespons hebben en minder energie tijdens de training verbruiken, gaat die vlieger niet op.


Verder vraag ik me af of je vlak voor je training wel eiwitten moet nemen. Koolhydraten tijdens de training drukken het cortisol [ErGs] en een eiwitpreparaat voor de training blokkeert weer de opname van die suikers. Of haal ik nou teveel overhoop?


En dan is er nog iets. We hebben het tot nu toe gehad over insulinespiegels, maar niet over de uiteindelijke glycogeensynthese. De onderzoekers keken daarna in een andere studie, verricht onder dezelfde on-sportschoolachtige omstandigheden. Toen vonden ze dat een mengsel van 0,8 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht, 0,4 gram eiwitpeptiden per kilo lichaamsgewicht en leucine inderdaad de aanmaak van glycogeen meer verhoogde dan alleen suikers.


Maar…. toen ze de peptiden vervingen door suikers, en de proefpersonen gewoon 1,2 gram suikers per kilo lichaamsgewicht moesten wegwerken, bleek dat die simpele oplossing de aanmaak van glycogeen net zo goed bevorderde als het complexe mengsel. Sterker: het simpele mengsel werkte beter.


Bij de complexe oplossing was de hoeveelheid glycogeen in de spiercel 35,4. Bij de suikeroplossing was het 44,8.(2) Het verschil was trouwens niet statistisch significant.



Bronnen

1. Van Loon LJ, Kruijshoop M, Verhagen H, Saris WH, Wagenmakers AJ. Ingestion of Protein Hydrolysate and Amino Acid-Carbohydrate Mixtures Increases Postexercise Plasma Insulin Responses in Men. J Nutr 2000 Oct;130(10):2508-13. [PubMed] [Volledig artikel].
2. Van Loon LJ, Saris WH, Kruijshoop M, Wagenmakers AJ. Maximizing postexercise muscle glycogen synthesis: carbohydrate supplementation and the application of amino acid or protein hydrolysate mixtures. Am J Clin Nutr 2000 Jul;72(1):106-11. [PubMed] [Volledig artikel]
 
Blijkbaar ben ik je aan het het imiteren Dandyman, niet opzettelijk wel te verstaan :D

case closed
 
Originally posted by bart82
Blijkbaar ben ik je aan het het imiteren Dandyman, niet opzettelijk wel te verstaan :D

case closed

je bent niet de enige:D. t kan nooit kwaad om dingen tevaak te zien hier (alhoewel) maar zodoende blijft iedereen leren. goed bezig dus, dit zijn juist de "discussies" waar je wat aan hebt. jij leest wat, trekt daar een conclusie uit (al dan niet de verkeerde), post die bewering of vraag en daar komen reactis op. Dat is ook hier de bedoeling en daar trek je dan weer een conclusie uit waarbij je weer wat geleerd heb. zo heb ik ook veel geleerd en idd met dezelfde vraagstelling

en om jou te imiteren..case closed
 
Originally posted by Olimantado
Ik zou als je 21 wordt een kuurtje met Dbol en test doen. Je zal al snel merken dat de resultaten spectaculair zijn!


ja vooral lekker aanmoedigen om te gaan kuren..ik snap niet waar jij mee bezig bent olimantado????? die jongen komt zijn foto laten zien en jij gaat gelijk zeggen als je 21 bent moet je een kuur dbol test doen,en een post verder als je vriendin er niet mee eens is helpen een paar klappen ook wel....jij verziekt de hele sfeer op het board,mensen die hier nieuw komen en jou posts lezen kunnen de indruk krijgen dat dit geen serieus forum is,en dat is het wel....ik post wel niet veel,maar ik volg wel alle topics om daar uit te leren,en als ik dan jou zinloze posts lees denk ik wat doet die gast hier eigenlijk??? ik zou zeggen denk voortaan eerst ff na voordat je gaat posten greetz rico
 
Originally posted by RiCo



ja vooral lekker aanmoedigen om te gaan kuren..ik snap niet waar jij mee bezig bent olimantado????? die jongen komt zijn foto laten zien en jij gaat gelijk zeggen als je 21 bent moet je een kuur dbol test doen,en een post verder als je vriendin er niet mee eens is helpen een paar klappen ook wel....jij verziekt de hele sfeer op het board,mensen die hier nieuw komen en jou posts lezen kunnen de indruk krijgen dat dit geen serieus forum is,en dat is het wel....ik post wel niet veel,maar ik volg wel alle topics om daar uit te leren,en als ik dan jou zinloze posts lees denk ik wat doet die gast hier eigenlijk??? ik zou zeggen denk voortaan eerst ff na voordat je gaat posten greetz rico

Na 4 posts heb jij dat reeds door? Geweldig.. Het probleem is Rico.. Ik denk en ik denk alleen maar, dat uw opmerking niet veel zal uithalen.. Denk je nu echt dat hij nu tot bezinning zal komen? Neen, zo is Oli niet.. Op jouw post zou hij antwoorden met een:


:rolleyes:


Meer niet:D
 
Originally posted by Bracke


Na 4 posts heb jij dat reeds door? Geweldig.. Het probleem is Rico.. Ik denk en ik denk alleen maar, dat uw opmerking niet veel zal uithalen.. Denk je nu echt dat hij nu tot bezinning zal komen? Neen, zo is Oli niet.. Op jouw post zou hij antwoorden met een:


:rolleyes:


Meer niet:D


feit blijft,dat ie de sfeer op het forum verdoet!!!!!!!!! en wat heeft dat met mijn posts te maken?als je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik niet veel post maar meer een lezer ben,en oli irriteert mij heel erg met zijn opmerkingen,daarom zeg ik er wat van..lees jij maar fijn overal langs heen,maar een jongen die net 2 dagen lid is op het forum een advies geven om te gaan kuren met dbol en test vind ik te ver gaan...... greetz rico (met 5 posts)
 
Het komt de sfeer ook wel eens ten goede vind ik, beetje luchtigere kijk op zaken...
 
Originally posted by RiCo



feit blijft,dat ie de sfeer op het forum verdoet!!!!!!!!! en wat heeft dat met mijn posts te maken?als je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik niet veel post maar meer een lezer ben,en oli irriteert mij heel erg met zijn opmerkingen,daarom zeg ik er wat van..lees jij maar fijn overal langs heen,maar een jongen die net 2 dagen lid is op het forum een advies geven om te gaan kuren met dbol en test vind ik te ver gaan...... greetz rico (met 5 posts)

lange tenen vandaag ofzo?? Ik kom naar dit forum om te ontspannen, niet om me te frustreren. Jij geeft je mening, ik geef de mijne, geen reden om politiek te worden. Je hebt gelijk, een nieuweling aanraden om dbol test kuur te volgen gaat te ver. Maar je moet er niet aan tillen. Ik denk dat je al heeel afwezig moet zijn, als je niet doorhebt dat Oli de grapjas van het forum is. Nieuwkomers weten dat volgens mij snel genoeg. Iedereen heeft het recht om zn mening te uiten, Oli, Rob G, Admin ,moderators, enz... Zolang dat maar op een vredevolle manier gebeurd. Elke persoonlijkheid is anders en je mening daarover moet je voor jezelf houden. Heb je problemen met iemand of kun je om de een of andere manier iemand niet luchten? Daar is een handige oplossing voor, zet de desbetreffende persoon gewoon in je ignorelist..

Simpel ;)
 
Originally posted by Bracke


lange tenen vandaag ofzo?? Ik kom naar dit forum om te ontspannen, niet om me te frustreren. Jij geeft je mening, ik geef de mijne, geen reden om politiek te worden. Je hebt gelijk, een nieuweling aanraden om dbol test kuur te volgen gaat te ver. Maar je moet er niet aan tillen. Ik denk dat je al heeel afwezig moet zijn, als je niet doorhebt dat Oli de grapjas van het forum is. Nieuwkomers weten dat volgens mij snel genoeg. Iedereen heeft het recht om zn mening te uiten, Oli, Rob G, Admin ,moderators, enz... Zolang dat maar op een vredevolle manier gebeurd. Elke persoonlijkheid is anders en je mening daarover moet je voor jezelf houden. Heb je problemen met iemand of kun je om de een of andere manier iemand niet luchten? Daar is een handige oplossing voor, zet de desbetreffende persoon gewoon in je ignorelist..

Simpel ;)



nee ik heb nog steeds maat 42,hehe just kidding..ik val jou niet aan hoor!ik weet dat oli de grapjas van het forum is heb ook genoeg om hem gelachen,maar als het om serieuze dingen gaat moet hij ook een degelijk antw geven daar heeft viper veel meer aan.....:) greetz rico
 
Originally posted by jweigeman
schijnt trouwens dat die creatine serum ook maar een commerciele grap is...

Nou, kan zijn, maar ik merk het wel dat ik het gebruik voor het sporten.
Ik had nog nooit iets van creatine of wat dan ook gebruikt, en nu ben ik ongeveer 4 weken bezig met dat serum en moet zeggen dat ik wel sterker ben geworden met alle oefeningen en toch ook wel langer door kan gaan.
Het zal misschien wel ook voor 50% in de gedachte zitten, zo van "ik gebruik nu dat, dus ben ik sterker etc." maar ik moet zeggen dat ik het wel merk en maakt me niet uit of het daar ook door komt.
 
Originally posted by The Viper


Nou, kan zijn, maar ik merk het wel dat ik het gebruik voor het sporten.
Ik had nog nooit iets van creatine of wat dan ook gebruikt, en nu ben ik ongeveer 4 weken bezig met dat serum en moet zeggen dat ik wel sterker ben geworden met alle oefeningen en toch ook wel langer door kan gaan.
Het zal misschien wel ook voor 50% in de gedachte zitten, zo van "ik gebruik nu dat, dus ben ik sterker etc." maar ik moet zeggen dat ik het wel merk en maakt me niet uit of het daar ook door komt.

ben ik t helemaal mee eens alhoewel creatine wetenschappelijk bewezen een van de betre supplementen is.
 
Originally posted by The Viper


Nou, kan zijn, maar ik merk het wel dat ik het gebruik voor het sporten.
Ik had nog nooit iets van creatine of wat dan ook gebruikt, en nu ben ik ongeveer 4 weken bezig met dat serum en moet zeggen dat ik wel sterker ben geworden met alle oefeningen en toch ook wel langer door kan gaan.
Het zal misschien wel ook voor 50% in de gedachte zitten, zo van "ik gebruik nu dat, dus ben ik sterker etc." maar ik moet zeggen dat ik het wel merk en maakt me niet uit of het daar ook door komt.

Mjah, ik vind dat creatine serum wel errug duur voor resultaten waarvan je niet eens weet of het door het placibo (zo schrijf je het toch?) komen of echt door het serum zelf. Als je gewone goede creatine gebruikt denk ik dat het merendeel van de mensen na 4 weken toch wel echt merkbare vooruitgang heeft geboek voor zowel massa als kracht (mits je het natuurlijk goed gebruikt). Wat kost dat serum als ik het vragen mag (geld per zoveel doseringen)?
 
Originally posted by RiCo



feit blijft,dat ie de sfeer op het forum verdoet!!!!!!!!! en wat heeft dat met mijn posts te maken?als je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik niet veel post maar meer een lezer ben,en oli irriteert mij heel erg met zijn opmerkingen,daarom zeg ik er wat van..lees jij maar fijn overal langs heen,maar een jongen die net 2 dagen lid is op het forum een advies geven om te gaan kuren met dbol en test vind ik te ver gaan...... greetz rico (met 5 posts)


:rolleyes:, ik moet zeggen dat jij wel voor een goeie sfeer zorgt hoor:rolleyes:
 
Originally posted by Rob G


Mjah, ik vind dat creatine serum wel errug duur voor resultaten waarvan je niet eens weet of het door het placibo (zo schrijf je het toch?) komen of echt door het serum zelf. Als je gewone goede creatine gebruikt denk ik dat het merendeel van de mensen na 4 weken toch wel echt merkbare vooruitgang heeft geboek voor zowel massa als kracht (mits je het natuurlijk goed gebruikt). Wat kost dat serum als ik het vragen mag (geld per zoveel doseringen)?

Ik heb dat serum gekocht voor € 69,- en kan je gebruiken voor 30 trainingen.

Het spul is inderdaad niet goedkoop, maar het is wel zo dat je geen buffer hoeft op te bouwen en het niet elke dag hoeft in te nemen.
 
Back
Naar boven