AndroidHealthClinic

NIEUWS! BP log volgende week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oke. goede motivatie! TNX
zag er makkelijk uit die bench, iets scheef maar goed genoeg voor mij :thumbs:
 
Thanatos zei:
Is met benchshirt wat jij bedoeld Yzord..

En ik ken niemand die zo'n pakje alleen aankrijgt :D
Ik wel, en ken er genoeg zelfs.

impuls zei:
Raw is zonder bankdrukshirt.
Je weet wel zon apenpak waardoor ze ineens veel meer drukken.
No offence tegen de benchshirt drukkkers btw maar op mij komt het zo over.
Dus gewoon in je bentex shirt bankdrukken zeg maar.:)
Ik daag je uit man, ik koop je een shirt, en als je direct ermee 30kg meer benched moet je hem niet terug betalen .... je haalt niet eens 5kg eruit waarschijnlijk :rolleyes:
 
Ik zei no offence het is mn persoonlijke mening en daarmee uit.:D
 
Is dat normaal, zo naar je kop pressen omdat dit de makkelijkste baan is maar wel meer blessuregevoelig? Of praat ik nu poep?

Proficiat btw ...200kg is brute shit!
 
impuls zei:
Ik zei no offence het is mn persoonlijke mening en daarmee uit.:D


zoals ik dan zeg : leer eerst weten waarover je praat vooraleer je een mening velt over iets.

want voor al die da serieus in shirt drukken zijt ge gewoon aan't dissen en onnozelheid aan't verkopen :D en dat is niet alleen mijn persoonlijke mening
 
poep techniek? als ik jullie gewichten druk is mijn techniek zo strak dat je zou willen dat het een k*tje was
 
Ik zeg niet dat je techniek slecht is Jelle, alleen maar dat het veel beter kan, en je nog meer zou kunnen drukken als je aan bepaalde punten werkt.
 
Deejay_Spike zei:
zoals ik dan zeg : leer eerst weten waarover je praat vooraleer je een mening velt over iets.

want voor al die da serieus in shirt drukken zijt ge gewoon aan't dissen en onnozelheid aan't verkopen :D en dat is niet alleen mijn persoonlijke mening


Ik praat op basis van de records....
Een Bill Kazmaier met zn raw bench maakt op mij veel meer indruk dan iemand die een wereldrecord met shirt heeft..
Jij bijvoorbeeld doet 3x137,5 raw en 200 met shirt tja.....


Edit: ik haal jullie door elkaar door die avatar..
En zoals ik zei spike het is geen aanval ik leg die jongen uit wat het is en geef er mijn mening over..
 
oke wijze meester van het vere zuiden. deel uw kennis met onnozele Jelle.
Vertel mij aub uw geheimen en leer mij de puntjes die ik moet verbeteren aan mijn bench.
Tips zijn altijd welkom :thumbs:
 
impuls zei:
Ik praat op basis van de records....
Een Bill Kazmaier met zn raw bench maakt op mij veel meer indruk dan iemand die een wereldrecord met shirt heeft..
Jij bijvoorbeeld doet 3x137,5 raw en 200 met shirt tja.....


Edit: ik haal jullie door elkaar door die avatar..
En zoals ik zei spike het is geen aanval ik leg die jongen uit wat het is en geef er mijn mening over..
Vind ik ook, ik snap dat het helemaal geaccepteerd wordt op wedstrijden enzo en dat het logisch is dat je als serieuze wedstrijddraaier je wel gebruik zal moeten maken van shirts en dergelijke maar je moet niet zeggen dat je 200kg drukt als je raw de 150 nog nie eens haalt. Moet je leren drukken met een shirt? ja, druk je vanwege het shirt meer? JA, het is niet alsof je het zonder ook kan
 
impuls zei:
Ik praat op basis van de records....
Een Bill Kazmaier met zn raw bench maakt op mij veel meer indruk dan iemand die een wereldrecord met shirt heeft..
Jij bijvoorbeeld doet 3x137,5 raw en 200 met shirt tja.....


Edit: ik haal jullie door elkaar door die avatar..
En zoals ik zei spike het is geen aanval ik leg die jongen uit wat het is en geef er mijn mening over..


weet je tenminste waarom hij dat raw heeft gedaan? omdat er toen nog geen bankdrukpakjes bestonden! John Inzer is met zijn blasts shirts gekomen begin jaren '80 en werd met open armen ontvangen! trust me, als hij dat had kunnen gebruiken, had hij dat ook gedaan.

veel meer indruk? bij mij doen beide evenveel indruk op mij. weet je waarom? neen, maar ik zal het je zeggen. omdat ik weet hoe moeilijk het is om in shirt te drukken, dus iemand die niet alleen de kracht heeft maar ook de techniek en controle om het gewicht niet op z'n tanden te laten vallen, dat vind ik fantastisch! en iemand die raw grote gewichten haalt, idem, vind ik even fantastisch. maar jullie moeten begrijpen dat dit 2 verschillende dingen zijn, die elk evenwaardig zijn.
 
Deejay_Spike zei:
maar jullie moeten begrijpen dat dit 2 verschillende dingen zijn, die elk evenwaardig zijn.
En jij moet begrijpen dat het 2 dingen waarover de meningen kwa evenwaardigheid verdeeld zijn, niet dat jouw mening alleen de juiste is
 
kijk naar Mendelson hé, die in deze tijd drukt.

hij drukt Raw: 325kg (hoogste raw bench ooit!)
hij drukt Shirted: 415kg (hoogste shirted bench ooit in de -140kg klasse!)

beide lifts zijn even indrukwekkend vind ik persoonlijk
 
Gorilla-Man zei:
Vind ik ook, ik snap dat het helemaal geaccepteerd wordt op wedstrijden enzo en dat het logisch is dat je als serieuze wedstrijddraaier je wel gebruik zal moeten maken van shirts en dergelijke maar je moet niet zeggen dat je 200kg drukt als je raw de 150 nog nie eens haalt. Moet je leren drukken met een shirt? ja, druk je vanwege het shirt meer? JA, het is niet alsof je het zonder ook kan
Gorilla-Man zei:
En jij moet begrijpen dat het 2 dingen waarover de meningen kwa evenwaardigheid verdeeld zijn, niet dat jouw mening alleen de juiste is
Maar jullie (jij en impuls) kunnen geen argumenten aanhalen, omdat jullie niet weten wat het is in een shirt te drukken. Het is geen machine die de gewichten drukt voor je als je dat denkt, als je geen techniek hebt, en zwakke triceps en schouders ga je er niets mee kunnen. De uitdaging geld voor jou ook, als ik je een shirt koop en je duwd er direct 30kg meer mee moet je hem niet terug betalen ...

impuls zei:
Ik praat op basis van de records....
Een Bill Kazmaier met zn raw bench maakt op mij veel meer indruk dan iemand die een wereldrecord met shirt heeft..
Jij bijvoorbeeld doet 3x137,5 raw en 200 met shirt tja.....


Edit: ik haal jullie door elkaar door die avatar..
En zoals ik zei spike het is geen aanval ik leg die jongen uit wat het is en geef er mijn mening over..
Eerst en vooral moet je ook het verschil kennen tussen training maxes en wedstrijd maxes, maar daar heb je ook geen kennis over en ervaring mee, dus stom argument van je. Ik duw 200 ten eerste omdat ik erg sterke triceps en zwakke borst als je die twee met elkaar vergelijkt. Dit komt niet door het feit dat men raw bench suckt, neen, dat komt omdat ik mij er niet op focus. Wat telt is de shirted max dus daar train ik ook voor, ik train hoofdzakelijk triceps presses om de shirted max omhoog te krijgen, want dat is wat de records neerzet op wedstrijden.

Champ zei:
oke wijze meester van het vere zuiden. deel uw kennis met onnozele Jelle.
Vertel mij aub uw geheimen en leer mij de puntjes die ik moet verbeteren aan mijn bench.
Tips zijn altijd welkom :thumbs:
Lees gewoon op metal militia.net ;)
 
MonsterStrength zei:
Maar jullie (jij en impuls) kunnen geen argumenten aanhalen, omdat jullie niet weten wat het is in een shirt te drukken. Het is geen machine die de gewichten drukt voor je als je dat denkt, als je geen techniek hebt, en zwakke triceps en schouders ga je er niets mee kunnen. De uitdaging geld voor jou ook, als ik je een shirt koop en je duwd er direct 30kg meer mee moet je hem niet terug betalen ...
Geen argumenten aanhalen? Als je wat beter zou lezen zou je hebben gezien dat ik ook zeg dat je in een shirt moet leren drukken, dus je drukt er sowieso niet direct meer mee, je moet werken aan je techniek etc allemaal waar maar neem niet weg dat jij zonder dat shirt een heel stuk minder drukt, klaar, je laat het shirt een gedeelte van het gewicht dat je drukt overnemen. Natuurlijk is het voor jou makkelijk ervan uit te gaan dat degene die dat soort dingen zeggen geen ervaring hebben met shirt, wat er overigens totaal los van staat omdat het gewoon een principe is wat je moet begrijpen.
 
het shirt neemt niets over, het ondersteunt. overnemen is actief meedingen aan de lift, en een shirt of suit geeft passieve steun. en het staat er helemaal niet los van, want wie weet wat je allemaal meer komt te leren als je er zelf ervaring mee krijgt?
 
Ik denk dat beide kampen begrip moeten hebben voor elkaar. Ik heb nog nooit zo'n shirt van dichtbij gezien en ik kan mij voorstellen dat het een hels werk is om erin te geraken en de techniek aan te leren.

Maar toch één iets. In beide gevallen gaan er helse trainingssessies aan deze topprestaties vooraf. En voor mensen die keihard trainen kan en mag je alleen maar respect hebben.

Je kan dit vergelijken met het werelduurrecord wielrennen. In de jaren '90 brak de ene na de andere het werelduurrecord met steeds gekkere fietsen. Denk je nu echt dat eender welke wielrenner capabel was om op zo'n vreemd vehikel te kruipen en dat record te breken? Nee, vele trainingsuren gingen hieraan vooraf. Omgekeerd geldt hetzelfde.

Nu is het zo dat het verboden is om nog met futuristische fietsen het WUR aan te vallen. Toch blijven ze een ranking behouden met mensen die op zo'n vehikel het WUR verbeterd hebben. Uit respect voor de prestaties van die mensen.

Misschien een idee voor het PL'en? Twee competities: shirted en raw ?

Ik denk dat er gewoon een drempelvrees (onwetendheid???) bestaat bij mensen die nog nooit een shirt hebben aangetrokken en van daaruit gewoon de shirt afbreken. Doe dit niet zou ik zeggen. Omgekeerd moeten de shirters ook respect hebben voor mensen die alles RAW willen blijven doen. ;)
 
Deejay_Spike zei:
het shirt neemt niets over, het ondersteunt. overnemen is actief meedingen aan de lift, en een shirt of suit geeft passieve steun. en het staat er helemaal niet los van, want wie weet wat je allemaal meer komt te leren als je er zelf ervaring mee krijgt?
Passieve steun..ben ik niet helemaal met je eens.
Zodra je gewichten moet trekken om te touchen ben ik wel van mening dat het shirt gewoon dat gewicht duwt. Ik geloof wel dat denmin meer steun geeft dan dat double ply(stofnaam :P)ofzo, wat dan weer meer als elastiek werkt.


Dries meteen ff een vraagje...Zwakke borst---> moeite met de eerste cm van de press. Is het dan niet zo, dat wanneer jij een sterkere borst zal krijgen, je het gewicht sneller van je borst afkrijgt, waardoor je sneller door je stickies heen knalt en dus ook uiteindelijk meer kan benchen (zowel SHIRTED als RAW). Is het dan niet beter om je ook meer te focussen op je borst?

Voor de rest ben ik het eens met Jan, zowel de raw press als de shirted press van Mendelson zijn aso :). Geef me 10shirts aan en ik druk nog geen 300kg...
 
Lees gewoon op metal militia.net ;)

NEE.. ik kan hele boeken lezen en websites aflezen.. maar dan kan ik het punt missen.

Jij ziet een bankdrukfilmpje van mij en ziet mogelijkheden tot verbetering aan de hand van dat filmpje.
We hebben het dan niet over training, trainingsprinciepes of bij oefeningen.
we hebben het puur over de uitvoering van de bench op het filmpje.

Als je me daar op kan corrigeren dan kan ik namelijk zien wat je bedoelt omdat ik het filmpje dan nog eens bekijk.

dan zie ik zelf 2 dingen en andere hebben die ook gemeld.
een kleine bounce onderin (mogelijk een tijdsopname omdat het een onzeker moment was)
en dat ik halverwege iets richting hoofd ga ( ook een mogelijke tijdsopname omdat ik het gewicht nooit eerder RAW gepakt heb)
 
Back
Naar boven