Fitness Seller

Nitwit's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nitwit

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
4.028
Waardering
709
Lengte
1m78
Ook hier maar even een korte intro.

In maart 2011 begonnen met trainen. Zoekende naar kennis en de juiste weg voor mij.
Al snel met een voedingsschema gaan werken 40/40/20, dit bleek te veel EW voor mij, dus overgestapt naar 35/45/20. Gek genoeg werkt dit wel.

Inmiddels eet ik wat meer op gevoel en minder op schema. Maar wel erg schoon.

Ik ben begonnen met fullbody en uiteindelijk door gegaan naar 5x5SL.

Van de apparaten ben ik over gegaan naar de losse gewichten. (ergens in oktober ben ik pas echt over gegaan) en dan voornamelijk compound oefeningen.


In augustus heb ik een auto ongeval gehad, waar ik een whiplash aan over heb gehouden. :mad:
Nu train ik wel gewoon weer 3/4x per week maar aangepast. Dus geen 5x5Sl meer maar gewoon per dag bekijken wat ik kan. Wel de compounds en in mindere mate de isolatie oef.

Planken, Pullups hammergrip staan wel altijd op het menu ;-) Gewoon omdat ik ze erg fijn vind.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


---------- Post toegevoegd Wed 7 Dec 2011 om 20:21 ----------



---------- Post toegevoegd Wed 7 Dec 2011 om 20:22 ----------
 
Amai zeg, serieuze verandering! Goed gedaan! :thumb:
 
Dank je. Ik heb verschrikkelijk veel moeite met mijn lichaam gehad. Voor het eerst in..eigenlijk heel mijn leven, kan ik zeggen dat ik trots begin te worden op mijn lichaam.
 
Je mag zeker en vast trots zijn hoor!
Ik zelf ben sinds een goed half jaar ook hard aan het werken aan mijn lichaam. Jaren van ongezond eten (koekjes, snoepjes, ...) en jojo-dieten laten hun sporen na natuurlijk. Maar het gaat de goede kant op.
 
Goed zo! Lekker vasthouden. Motivation is what gets you started, habit is what keeps you going! Ik zie het gewoon als een way of life. Wat dat betreft heb ik echt een 180 gemaakt.
 
Voor het eerst in..eigenlijk heel mijn leven, kan ik zeggen dat ik trots begin te worden op mijn lichaam.

Goed zo. Het ziet er echt goed uit op de foto's, dus alle reden om er trots op te zijn!
 
Wauw, mooi! Mooie benen en buik, ik vind vooral je zijkant-buikfoto heel mooi!
 
Welkom.
Goede progressie gemaakt.
Benen komen de lijnen al in.
Die zijkant abs is ook mooi.

Train je nu elke x full body?
 
Wat een geweldig resultaat voor relatief nog maar zo kort trainen!
 
Welkom.
Goede progressie gemaakt.
Benen komen de lijnen al in.
Die zijkant abs is ook mooi.

Train je nu elke x full body?

Dank je.

Mijn training is redelijk rommelig op het moment. Het komt inderdaad in grote lijnen neer op fullbody, maar altijd in wisselende samenstelling. Wel veel compound werk. Ik probeer een aantal dingen wel altijd te doen (SQ, planken, pullups hammergrip) de rest varieert. DL, BP, MP, BOR, flyes, dumbbell curl/bb curl, tri exten., Lat.pulldown and so on. Ik moet wel zeggen dat de lat pulldown en af en toe de leg press, de enige app. zijn die ik gebruik.

Ik heb naast mijn whiplash nog een klein mankementje. Dat is dat mijn peesplaat in mijn bovenbeen bij zware training, strak trekt. Met als gevolg dat mijn knieschijven uit de sporing getrokken worden. Geintje wat ik heb overgehouden aan 4x per week hardlopen (verkeerd)

Zolang mijn WL nog niet 100% over is hou ik mij redelijk gedeisd. Maar, ik moet zeggen dat ik de meeste progressie heb geboekt na mijn ongeluk.

Ondanks pijn in mijn knieeen en mijn nek/rug/bekken.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Dec 2011 om 22:34 ----------

Iedereen bedankt voor de complimenten :-)
 
Zekers een mooi resultaat! Ziet er goed uit zeg ;)
 
Super vooruitgang! Wauw... die benen!! Echt heel erg mooi!
Ik zou zeggen... niks meer aan doen!

Je bent echt een inspiratiebron door zoveel progressie in zo'n korte tijd te hebben gemaakt. Van een mooi lichaam naar een nog mooier lichaam!

Hoeveel % is je vet% gedaald?

En hoe staat het met je voeding? Wat eet je op een dag aan kcal?
 
Ik ben 1.78m, op dit moment zo'n 65kg en een vet % (nav afmetingen en gewicht, geen vetmeter) van 18.7%

In maart is het gemeten met zo'n weegschaal (onding dus) toen stond het op 24.7%.

Al met al niet geheel nauwkeurig maar een indicatie.

Ik wil mijn benen nog wat meer afgetekend hebben, mijn bovenbenen nog wat gespierder. (vooral de binnenkant wat strakker) en die 6pack MOET er echt nog komen, als is het maar even ;-). Ik heb nu geen foto's van mijn bovenlichaam, ja, oude.. daar heb je niets aan. Mijn schouders en tri/biceps hebben ook aardig wat progressie gemaakt.

Ik eet nu zo'n 2200kcal per dag! Bij benadering. Zoals ik al aangaf, ik eet meer op gevoel momenteel.
 
Hele mooie benen! De progressie die jij nu wilt (meer spieren, niet stijgen in vetpercentage en daardoor meer tekening) zal wel wat langzamer gaan. Maar vergeet nooit dat met een consequent trainings en voedingsschema je altijd progressie blijft boeken!! Bb is echt iets van de lange adem. Je krijgt straks wel het dilemma dat je moet gaan bulken om spiermassa te kweken....
 
Zo op het zicht lijkt me je vet% nog wel iets lager dan 18,7%. Echt heel veel progressie!

2200kcal is nog best veel! Als ik dat eet, dan kom ik echt mega aan! Mooi dat het kan dus!

Die sixpack gaat er komen! Succes!
 
Vooral je benen zijn vooruit gegaan zeg, en je buik is stukken platter.

Dat geeft hoop ;)

Sterke krachtstats ook. Heb je die echt sinds Oktober bereikt? :eek:
 
Ja, ik heb natuurlijk een aanloop gehad vanaf maart. Maar dan op apparaten. Geen losse gewichten.
Aug.en sept.. heb ik er totaal uit gelegen en in oktober rustig aan begonnen met een whiplash die ik nog heb (auw)

Daarnaast ben ik van nature vrij sterk denk ik, en vreselijk gedreven. ;-)

@Reina, 2200kcal heb ik echt ook wel nodig anders haal ik het niet. Ik ben vrij actief van nature, daarnaast ook alleenstaande moeder en 2 honden die ik train; druk druk druk. Vreet energie!haha

---------- Post toegevoegd Thu 8 Dec 2011 om 09:20 ----------

Hele mooie benen! De progressie die jij nu wilt (meer spieren, niet stijgen in vetpercentage en daardoor meer tekening) zal wel wat langzamer gaan. Maar vergeet nooit dat met een consequent trainings en voedingsschema je altijd progressie blijft boeken!! Bb is echt iets van de lange adem. Je krijgt straks wel het dilemma dat je moet gaan bulken om spiermassa te kweken....

Dank je, die benen zijn hard gegaan ja. Dat is ook wel logisch denk ik. Vroeger heb ik veel paardgereden, hardgelopen en gezwommen. Werkbeentjes dus :D

Ik heb een lange adem en ik wil echt die 'eindstreep' halen. Even doorwerken dus!
 
@Reina, 2200kcal heb ik echt ook wel nodig anders haal ik het niet. Ik ben vrij actief van nature, daarnaast ook alleenstaande moeder en 2 honden die ik train; druk druk druk. Vreet energie!haha

Wat voor honden train? Wat doe je er precies mee?
 
Ik heb 2 Border Collie's. Op dit moment 1 oude trut ;-) Daar doe ik niet zo veel meer mee, ze mag lekker me lopen en soms clickeren. De andere is 9,5 maand, puber pur sang. Hem ben ik aan het voorbereiden op behendigheid/frisbee/schapendrijven.
 
Hele mooie benen! De progressie die jij nu wilt (meer spieren, niet stijgen in vetpercentage en daardoor meer tekening) zal wel wat langzamer gaan. Maar vergeet nooit dat met een consequent trainings en voedingsschema je altijd progressie blijft boeken!! Bb is echt iets van de lange adem. Je krijgt straks wel het dilemma dat je moet gaan bulken om spiermassa te kweken....

Ja, dat bulken is een issue. Daar ben ik een beetje mee aan het stoeien momenteel. Mentaal that is. ;)
 
Back
Naar boven