XXL Nutrition

Nmol uitslag 32 jaar. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nou dat was vruchteloos, vandaag een nieuwe afspraak gehad en het vrije testosteron bleek een onbekend concept.
De 14.4 nmol was het enige wat gemeten moest worden en de rest was gewoon een andere berekening maar zou niet relevant zijn.....

Hier heb ik dus vrij weinig aan en gezien mijn locatie heb ik ook geen keuze uit een andere arts :(
Zeker wel, je kunt je bloed gewoon laten testen bij een bedrijf. Dat zou niet (veel) moeten uitmaken in de kosten, want bloed prikken via je huisarts betaal je in principe ook voor (via het eigen risico). Dit bevestigd alweer mijn beeld die ik heb van huisarten. Sommigen denken dat ze alles weten, terwijl dit niet het geval is.
 
Zeker wel, je kunt je bloed gewoon laten testen bij een bedrijf. Dat zou niet (veel) moeten uitmaken in de kosten, want bloed prikken via je huisarts betaal je in principe ook voor (via het eigen risico). Dit bevestigd alweer mijn beeld die ik heb van huisarten. Sommigen denken dat ze alles weten, terwijl dit niet het geval is.

Enig idee waar ik dit in Noord Holland zou kunnen doen?
Ik zit namelijk op Texel :/
 
Enig idee waar ik dit in Noord Holland zou kunnen doen?
Ik zit namelijk op Texel :/
Mijn test zou ook achteruit hollen als ik daar zou wonen :roflol:
 
Mijn excuses dat dit zo ontzettend lang heeft geduurd maar gezien het starten van mijn eigen bedrijf heb ik het veel te druk gehad.

Ik heb net uitslag gehad van bloedtest.com maar ik weet niet helemaal zeker hoe ik dit moet interpreteren.

Resultaten zijn:


Albumine 37.1
Oestradiol 0.12
LH 5.8
FSH 5.4
Testosteron 17.2
SHBG 42
Vr.andog.ind 40.8
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses dat dit zo ontzettend lang heeft geduurd maar gezien het starten van mijn eigen bedrijf heb ik het veel te druk gehad.

Ik heb net uitslag gehad van bloedtest.com maar ik weet niet helemaal zeker hoe ik dit moet interpreteren.

Resultaten zijn:


Albumine 37.1
Oestradiol 0.12
LH 5.8
FSH 5.4
Testosteron 17.2
SHBG 42
Vr.andog.ind 40.8
Referentiewaarden erbij zetten ;)
 
Mijn excuses.

Albumine 37.1 referentie: 35 - 55 g/l
Oestradiol 0.12 referentie: 0 - 0.2 nmol/l
LH 5.8 referentie: 0 - 10 u/l
FSH 5.4 referentie: 0 - 10 u/l
Testosteron 17.2 referentie: 10 - 35 nmol/l
SBHG 42 referentie: 20 - 55 nmol/l
vr.andog.ind 40.8 referentie: 30 - 150

Als ik iets als http://www.issam.ch/freetesto.htm gebruik kom ik toch op vrij droevige waardes uit.... maar ik weet niet of ik dit zelf goed interpreteer....
Aan de andere kant ik lijk in bijna alles binnen de referentie te vallen.
 
Mijn excuses.

Albumine 37.1 referentie: 35 - 55 g/l
Oestradiol 0.12 referentie: 0 - 0.2 nmol/l
LH 5.8 referentie: 0 - 10 u/l
FSH 5.4 referentie: 0 - 10 u/l
Testosteron 17.2 referentie: 10 - 35 nmol/l
SBHG 42 referentie: 20 - 55 nmol/l
vr.andog.ind 40.8 referentie: 30 - 150

Als ik iets als http://www.issam.ch/freetesto.htm gebruik kom ik toch op vrij droevige waardes uit.... maar ik weet niet of ik dit zelf goed interpreteer....
Aan de andere kant ik lijk in bijna alles binnen de referentie te vallen.
Hoezo droevige waardes? Je zit nog dik in de referentiewaarde (vrije testosteron: 0.333 nmol/L). Je testosterongehalte is gewoon prima.
 
17.2 nmol/ l = 495.67 ng/dl. Hoe kom je aan die 9.5 ng/dl?

VOOR TESTOSTERON ( want de molmassa = 288.43 ):
ng/dl = nmol/l : 0.0347
nmol/l = ng/dl x 0.0347
Ik denk dat hij het vrije testosteron bedoelt
 
Ik denk dat hij het vrije testosteron bedoelt

Bedoelde idd het vrije...
En ik pretendeer hier niet veel verstand van te hebben... maar af te wijken richting een 50 jarige lijkt me niet echt optimaal.
Maar als dat normaal is dan mja...
 
Je valt gewoon binnen de grenzen van een acceptabele testosteron waarde
Zou me er niet direct druk om maken.
Het is niet hoog, maar zeker niet problematisch genoeg om aan trt te gaan denken
 
Bedoelde idd het vrije...
En ik pretendeer hier niet veel verstand van te hebben... maar af te wijken richting een 50 jarige lijkt me niet echt optimaal.
Maar als dat normaal is dan mja...
Een gemiddelde 50 jarige heeft voldoende testosteron.
 
Hmm ok, hartelijk dank voor de hulp.
 
Gewoon een goede waardes. Geen zorgen maken dus.
 
Mijn excuses.

Albumine 37.1 referentie: 35 - 55 g/l
Oestradiol 0.12 referentie: 0 - 0.2 nmol/l
LH 5.8 referentie: 0 - 10 u/l
FSH 5.4 referentie: 0 - 10 u/l
Testosteron 17.2 referentie: 10 - 35 nmol/l
SBHG 42 referentie: 20 - 55 nmol/l
vr.andog.ind 40.8 referentie: 30 - 150

Als ik iets als http://www.issam.ch/freetesto.htm gebruik kom ik toch op vrij droevige waardes uit.... maar ik weet niet of ik dit zelf goed interpreteer....
Aan de andere kant ik lijk in bijna alles binnen de referentie te vallen.

Je hebt heel mooie waardes. In Nederland gaan artsen je pas behandelen bij 8,6 nmol/l en in de VS waar ze veel sneller zijn met een TRT behandeling hebben beginnen ze pas vanaf 12 nmol/l. Jij hebt 17,2!

Je LH, FSH en SBHG zijn ook dik in orde. Je lichaam maakt voldoende aan en vervoert voldoende.

Het zou niet verstandig zijn om zelf te beginnen met injecteren, je gaat dan je eigen productie stopzetten zonder garantie op herstel. Doe dat a.u.b. niet.

p.s. Hoe laat zijn je waardes gemeten?
 
Je hebt heel mooie waardes. In Nederland gaan artsen je pas behandelen bij 8,6 nmol/l en in de VS waar ze veel sneller zijn met een TRT behandeling hebben beginnen ze pas vanaf 12 nmol/l. Jij hebt 17,2!

Je LH, FSH en SBHG zijn ook dik in orde. Je lichaam maakt voldoende aan en vervoert voldoende.

Het zou niet verstandig zijn om zelf te beginnen met injecteren, je gaat dan je eigen productie stopzetten zonder garantie op herstel. Doe dat a.u.b. niet.

p.s. Hoe laat zijn je waardes gemeten?

17.2 is niet echt relevant gezien het gaan om de conversie formule naar vrije test.
Die zoals al aangegeven is gelijk staat aan een "gezonde" 55 jarige...

En ik heb niet genoeg verstand van dit nog de bronnen om mezelf te gaan behandelen dus dat zal niet gebeuren.
Bloed afname werd gedaan in de ochtend om 10, kort na het wakker worden.
 
17.2 is niet echt relevant gezien het gaan om de conversie formule naar vrije test.
Die zoals al aangegeven is gelijk staat aan een "gezonde" 55 jarige...

En ik heb niet genoeg verstand van dit nog de bronnen om mezelf te gaan behandelen dus dat zal niet gebeuren.
Bloed afname werd gedaan in de ochtend om 10, kort na het wakker worden.
Zoals ik al heb gezegd, dat is doodnormaal. Je gaat geen klachten krijgen door deze waarde, dus zoek het ergens anders. Wat zijn je klachten eigenlijk?
 
Back
Naar boven