Fitness Seller

no more kwark (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jurre

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2003
Berichten
186
Waardering
0
Kreeg net beetje ruzie met mun ma omdat ze het niet
goed vind dat ik 2 bakken kwark per dag eet.
Zegt ze dit terecht?
Zou ik miss dan 1 bak kwark p/d kunnen blijven eten en
1 blikje tonijn ofzow?

Greetz,
Jurre
 
Je moet naar je lichaamsgewicht kijken en daar je eiwitten op aanpassen.

Ik denk niet dat het genoeg is 1 bakje kwark en 1 blikje tonijn, ik schat dat daar ongeveer 75 gram eiwitten in zitten en dit is genoeg voor iemand van 37,5 kg lichaamsgewicht.
 
neej ok, dat snap ik
Ik neem dan ook 1 of 2 whey shakes per dag erbij om aan voldoende eiwitten te komen.
Maar wat raad je mij dan aan? Paar blikjes tonijn??
Ik heb namelijk geen idee hoeveel eiwitten erin zitten...

Greetz
Jurre
 
In een blikje tonijn zit gemiddeld 31,5 gram eiwitten (schilt soms van merk) in een bak kwark 55 gram. Ik raad je aan om het allebei te eten, maar ook musli, bevat een hoop eiwitten. Je kan gekookte eieren eten (of alleen het wit), magere melk of yoghurt etc. Als je moeder niet wilt dat je zoveel kwark eet (wat ik overigs wel kan begrijpen mijn vriendin is ook niet happy met al die bakken in de koelkast)
dan moet je gewoon je eiwitten uit andere dingen halen.
 
Joh, gewoon een mini-koelkastje op je kamer zetten , zelf kwark kopen en stiekem opeten... wat ze zegt slaat echt nergens op. Komt er gewoon op neer dat ze eig vindt dat je te veel eiwitten eet, dat gezeur moet ik ook al aanhoren, maar gelukkig woon ik tenminste op mezelf.

Je kunt haar altijd vragen of ze liever heeft dat je 10 pilsjes per dag drinkt ;) of gaat roken/blowen. Je kan altijd nog gaan dreigen aan de AS te gaan als je niet uit je voeding de vereiste hoeveelheid eiwitten mag halen...
Kijk maar 's naar die posts van Big Steve in het Gare Hanenhok.. soms leer je daar nog van: lees vooral die post over de brief van studerende dochter maar eens goed door! En laat je er door inspireren zou ik zeggen....

Ouders... pfft, ze moest eens echte probleemkinderen van nabij meemaken...

Espi
 
Laatst bewerkt:
Moeders... :rolleyes: Dat zeiden de mijne (ouders) ook bij 1 bak.... Toen ben ik er maar 2,5 gaan eten :D
 
Ik kan wel begrijpen wat je voelt. Toen ik de eerste keer over whey proteïnen sprak dacht mijn moeder dat ik illegale middelen wou pakken.
Maar waarom precies wil je moeder dat niet? Het zal toch echt niet zijn omdat de frigo wat vol zit?
 
Ik begrijp het verdomme niet.. Ik vind dat er teveel eiwitten zit in de voeding.. Voor je het weet zit je al snel aan 300g eiwitten..
Melk, kwark, brinta, chocomelk, tonijn, kip, rijst, brood, shake..
Er zit al verdomme 100g eiwitten in een kwelkshake, dan 100g eiwitten in 500grammetjes kip, dan zit je al snel aan 200g, dan nog wat brood en avond eten en je zit al aan 300g... Ik krijg mn tonijn en alle andere voeding niet meer tussen mn schema's :dunno:
 
Idd Bracke
:laugh:

Wel handig als je moeders hebt zoals die van Jurre,dan kun je met een of 2 bakken kwark extra per dag al volstaan, zonder dat je met al te veel volle boodschappentassen moet gaan slepen... of er verdacht veel zakgeld doorheen gaat jagen

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Idd Bracke
:laugh:

Wel handig als je moeders hebt zoals die van Jurre,dan kun je met een of 2 bakken kwark extra per dag al volstaan, zonder dat je met al te veel volle boodschappentassen moet gaan slepen... of er verdacht veel zakgeld doorheen gaat jagen

Espi

Ik moet zulke dingen niet zelf betalen maar wel zelf gaan halen. Elke 4 dagen 12 l melk, enkele dozen tonijn en qwark/yaoughurt.
Gelukkig dat ik bb doe of ik zou het niet het de hele afstand naar huis kunnen slepen.
 
Ja ja het lever van een bb is hard. Ik prop elke 4 dagen de koelkast helemaal vol. Blikjes tonijn koop in nu bij de groothandel in doos en musli ect laat ik door het vrouwtje halen :D
 
Hé nou geen negatieve karma's geven, dat is niet zo aardig van je!!!
 
Originally posted by Big Steve
Hé nou geen negatieve karma's geven, dat is niet zo aardig van je!!!

Ah Sorry, was jij dat, had even niet opgelet.. :cool:
 
Brack dat afspraakje (om te palen) van zaterdag kan bij deze niet meer doorgaan. :D

:flipoff:
 
en dat moet ik hier zomaar lezen, zaterdag kon jij niet omdat je naar een verjaardag meost zei je?:D


maar goed t is hier geen hanenhok, maar ik heb een eigen gedeelte in de koelkast speciaal voor mijn spullen. kip zit in de dieovries en tevens heb ik t geluk dat er bij ons niet veel melk ed wordt gerdonken dus ik heb vrij veel ruimte over voor asl mijn gedeelte vol zit...ik heb t goed voor elkaar ja. geenzeurende moeder of iets dergelijks..mag niet klagen
en dat met 4 gram eiwit per lichaamsegwicht..netjes toch

marre Jurre, neem zoveel mogelijk verschillende eiwitbronnne: kwark, tonijn, kip, kalkoen, eieren idd, en andere zuivelbronnen.
maar waarom vind ze t niet goed? is t omdat ze niet wilt dat je aankomt;) of denkt ze dat t slscht voor je is of is t juist omdat t ruimte inneemt wat ook wel meevalt toch
 
Originally posted by dandyman
en dat moet ik hier zomaar lezen, zaterdag kon jij niet omdat je naar een verjaardag meost zei je?:D


maar goed t is hier geen hanenhok, maar ik heb een eigen gedeelte in de koelkast speciaal voor mijn spullen. kip zit in de dieovries en tevens heb ik t geluk dat er bij ons niet veel melk ed wordt gerdonken dus ik heb vrij veel ruimte over voor asl mijn gedeelte vol zit...ik heb t goed voor elkaar ja. geenzeurende moeder of iets dergelijks..mag niet klagen
en dat met 4 gram eiwit per lichaamsegwicht..netjes toch

marre Jurre, neem zoveel mogelijk verschillende eiwitbronnne: kwark, tonijn, kip, kalkoen, eieren idd, en andere zuivelbronnen.
maar waarom vind ze t niet goed? is t omdat ze niet wilt dat je aankomt;) of denkt ze dat t slscht voor je is of is t juist omdat t ruimte inneemt wat ook wel meevalt toch

4 gram? Is dat niet wat teveel man?
 
Bedankt voor al jullie reacties!!
Mijn ma denkt dat 2 of emer bakken kwark slecht voor je is EN
ze vindt dat de koelkast te vol komt te zitten!!!
Over dat laatste heeft ze ook wel beetje gelijk, we hebben
namelijk niej zo un grote koelkast!

Greetz,
Jurre
 
Ach ik vreet 3 bakken van 450 gr kwark per dag en mijn vriendin maar boodschappen doen, maar ze vind het nioet erg, lief hé
 
Originally posted by Robin
Moeders... :rolleyes: Dat zeiden de mijne (ouders) ook bij 1 bak.... Toen ben ik er maar 2,5 gaan eten :D

Hoezo 2,5 dan?? niet meteen 3? Ik vreet er nu 2, me vriendin zeikt alleen als ik haar daarna wil zoenen, gadverdamme die zure sloot.. euuh.. ja :D
 
gelukkig heb ik met de meiskes nog nooit problemen gehad!!
En anders poets ik mun tanden wel :)
Is trouwens een Massgainer ook een oplossing? wnat ik zag dat
in sommige massgainers ook een beetje eiwitten zaten.
Daarbij vind ik het makkelijk dat er ook veel koolhydraten inzitten,
en omdat het een easy te verwerken tussendoortje is.
 
Back
Naar boven