XXL Nutrition

no-nonsense schema voor massa en kracht

Bezoekers in dit topic

Voor no-nonsense "schema's" voor massa en kracht raad ik je de boeken van Steve Justa en Brooks Kubik aan.
 
Als je graag 5x5 doet, zoek dan eens op het Bill Star 5x5 schema en zijn varianten... over no-nonsense schema's gesproken... Ik denk dat beginners (na een inleidende fase) wellicht het best 3 tot 5 jaar lang 5x5 zouden kunnen doen voordat ze met gecompliceerde schema's aan de gang gaan. Bouw eerst maar een basis op voordat je je zorgen gaat maken over je serratus, of de verhouding van de verschillende vezels van je biceps.
 
RubenSossa zei:
ik zie haast geen afwisseling in reps.

Je traint deads 3x per week op 5x5.

squat 2x 6x8 en presses 3x8.

Zou ik niet doen. Afwisselen in reprange, bv. 6x4, 3x10, 3x8, 2x12, 5x5, 7x5, 6x3 etc.

Zoiets heet non-lineair daily undulated perodization. Bewezen één van de effectiefste manieren van trainen te zijn, vooral voor kracht.

heb je gelijk in.. te weinig afwisseling in reps. Lauw poste het ook al :). Wat is volgens jullie het beste? Een week lang 5x5 en de volgende week 3x10 ( bijvoorbeeld ) of dag 1: 5x5 dag 2 3x10 dag 3 6x4.

eq_909 zei:
Voor no-nonsense "schema's" voor massa en kracht raad ik je de boeken van Steve Justa en Brooks Kubik aan.

zijn deze boeken ook in het NL te verkrijgen?
 
Laatst bewerkt:
In één week wisselen, dus Ma 3x10, Woe 5x5, Vrij 6x3 bv.
 
wat een moeilijke woorden allemaal.

3 x deads in de week op 5 x 5 zit je toch op zo'n 85 % van je 1 rm schat ik, zal teveel zijn voor je CZS.
 
waarom alleen compound en waarom worden de armen niet specifiek getraind net zoals de hams en de kuiten etc.

ik ben een fan en voorstander van veel compound oefeningen maar ik ben geen voorstander van het doorgedraaide idee alleen maar compound en dan ook nog sommige spiergroepen over te slaan. Of je bent powerlifter dan is het een ander verhaal.
 
Idd dit lijkt mij ook een mooi schema maar ik mis hier o.a. armen
 
joebel zei:
Ik zou mijn (onder-)rug dit n9iet aan willen doen.

Ik heb snel geleerd nooit meer dan 1 keer per week te deadliften, zeker niet als je een beetje sterk wordt daarin.
ik deed ook een tijdjej stiff deads en paar dagen eerder deadlifts nou die hakte erin bij men onderrug zeker van geleerd nu 1x zoals je aangeeft
 
gewoon wat simpele armoefeningen aan toevoegen. Barbell curls of hammer curls en CGBP's of extensions.
 
Back
Naar boven