Fitness Seller

No pain, no gain! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat je met de squat de meeste verschillende spiergroepen aanspreekt, en met hack en front squats meer de nadruk legt op bepaalde spieren.
Squat is denk ik meer voor beginners als de alternatieven, aangezien deze iets lastiger uit te voeren zijn.
 
ben net terug van de sportschool en heb weer mijn ex-peute aangesproken.. de lieverd geeft zelfs nog gratis adviezen weg.
Ze raadde me de front squat en hack squat af omdat ie te moeilijk was.. met de front squat is de balans moeilijk.
Maar haar voorstel om met het multi-rek /Smith machine te oefenen wees ik af. Ze zei dat als mijn uitvoering slecht was, ik net zo goed op het multi-rek kon oefenen..
Afijn, heb 1 setje van 12 reps op 25 kg gedaan met de sumosquat, dus breed staan.. breed staand kan ik een hoek van 90 graden en zelfs nog iets dieper maken..
Wordt dus volgende week in het programma opgenomen..
 
Ze raadde me de front squat en hack squat af omdat ie te moeilijk was.. met de front squat is de balans moeilijk.

hahahah, dus als iets moeilijk is, gewoon NIET doen?
hahahah BS vind ik. je moet ze juist wél doen, want het zijn nuttige oefeningen die je zeker in je schema moet kunnen inpassen.

hey, alles is toch moeilijk in't begin? als je zo moet gaan redeneren kan je evengoed nergens mee beginnen
 
Ja inderdaad, je moet iets niet laten omdat het moeilijk is.... Leer anders gewoon eerst die oefeningen, gewoon de frontsquat doen na je gewone benentraining maar dan alleen met de stang ofzo... of juist alseerste, ben je meteen opgewarmd
 
Ja, ik weet het ook niet precies.. ik heb wel heel heftig geprotesteerd toen ze het multirek/de Smith machine voorstelde.
weet je wat, ik probeer ze gewoon allebei: en de front squat (want meer nadruk op de quads) en de sumo squat..

Sjonge.. ik heb net borst-triceps-biceps gedaan en voor het eerst 'gedipt' (assisted).. en daarna had ik ineens bij triceps extensie 12 kg te pakken.. zat de laatste keer op 9 kg. Maar het is moeilijk bij een zwaarder gewicht op de dumbbell deze perfect uit te voeren. Er is mij nu aangeraden met een staaf te werken, dan kun je de ellebogen dichter bij elkaar houden en ook stabieler houden. Is dat nu de 'skull-crusher' ???
Dat de triceps tot achter de schouders doorloopt is echt wel te merken.. au!
 
Laatst bewerkt:
Als je zittend met een stang tricep extensions doet, dan is dat barbell tricep extension.
Skull crushers / french press doe je juist op je rug liggend en door de stang naar van gestrekte positie naar je voorhoofd te laten komen zonder dat je je bovenarmen uit die 90 graden hoek haalt.
 
Ik ga dus liggend die oef doen.. dan is het een skull crusher/French press.. staaf zou beter zijn voor een goede uitvoering.
 
Persoonlijk heb ik er moeite mee om met een staaf mijn ellebogen bijelkaar te houden.... Met dumbbells lukt me dit veel gemakkelijker. Probeer het maar eens zittend, bovenarmen rechtvooruit. Onderarmen er 90 graden op en dan net doen alsof je een stang vast hebt en dan naar je voorhoofdbewegen, je zult zien dat je je ellebogen wel uit elkaar moet halen als je de 'stang' juist wilt vast pakken. Met dumbbells doe ik het zo dat je palmen van mijn handen naar elkaar toe wijzen....
 
Gewoon een EZ-stang gebruiken. Heb je de problemen niet meer:D
 
Back
Naar boven