MuscleMeat

nofear train!'s log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

nofear train!

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2005
Berichten
2.711
Waardering
3
ben nu ruim 4 maanden aan het trainen (bodybuilding) en ik ga erg goed vooruit, word daarom eens tijd om een log bij te gaan houden.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit:thumbs: zware presses!
 
Erg netjes, voor 4 mnd training. Waarom doe je geen vlak drukken oid voor borst?
 
heb de eerste 2 maanden bankdrukken gedaan, ging redelijk omhoog maar kreeg erg last van linkerpols (al heel me leven last van), zoveel last dat alles er bij in ging schieten sinds ik geen bp meer doe heb ik er nog geen last van gehad.
wil binnenkort wel flat dumbbell press gaan doen. en mss na de vakantie weer proberen te bankdrukken maar zodra die pols weer gaat opspelen ga ik over op dumbbells.
daarom train ik ook geen onderarmen trouwens, van wristcurls krijg ik ook last
 
(Soulfly) zei:
Ziet er goed uit:thumbs: zware presses!

dankje,

deadliften ga ik vanaf nu serieus aanpakken want die moet hoger kunnen.

jij je squat goed aanpakken en dan zijn we allebei tevreden
 
Ik ben ook jaloers op je squat!

zeer netjes na 4 maand kerel!
 
Goede squats en presses.

Een tip : denk niet te veel in termen van voor/zijkant/achterkant schouders etc..., zeker niet in het stadium waar je nu bent. Dat soort reductionistische deeltjesdenken helpt je geen stap vooruit. Werk hard op je presses, voeg geleidelijk aan gewicht toe, en de resultaten zullen volgen. De achterkant wordt verder hard aangepakt door allerlei zware pull-oefeningen (rows, power cleans etc). Als je zorgt voor evenwicht tussen trekken en duwen hoef je daar verder niet veel mee in te zitten en zal je ganse schoudergordel mooi evenwichtig ontwikkelen. Tegen de tijd dat je 100kg drukt heb je schouders als meloenen. De traps krijg je van te deadliften.
 
bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
28 juni

savonds benen getraind, voelde me van te voor al slecht en ook tijdens training kreeg ik dat gevoel niet weg.
begon met squat:
8x40
8x90
6x120
8x130
8x140

daarna telkens verzwaren met als enige doel: het gewicht 10 seconden los te krijgen van rek.
dus in positie onder de stang en dan ophoog komen met stang en zo blijven staan.
dit met de intentie op me lichaam weer effe te laten wennen aan hele zware gewichten zodat die 140kg volgende keer lichter aanvoeld.
ik deed dit opbouwend met 150kg-180kg-210kg-240kg.

petje af voor de jongens hier, die squaten met dat gewicht, wat een gewicht zeg.


hierna leg extensions (vast toestel) 12x40 12x50 10x60 10x60
hierna lying leg curl (vast toestel) 12x20 12x25 8x35 8x35

daarna buik gedaan.

al met al geen super training maar vanwege dat gewicht opbouw systeem toch geen waardeloze training.
 
Heb je hiervoor eerder getraind?
Ziet er allemaal goed uit btw;)
 
Je kunt de volgende keer ook proberen dat unracken tussen de normale setjes te doen, dus zoiets als:

warmup
- 180
8x120
- 210
8x130
- 240
8x140

Probeer het maar eens, het werkte bij mij heel goed.
 
eq_909 zei:
Je kunt de volgende keer ook proberen dat unracken tussen de normale setjes te doen, dus zoiets als:

warmup
- 180
8x120
- 210
8x130
- 240
8x140

Probeer het maar eens, het werkte bij mij heel goed.

zal het over een paar weken eens proberen, ik wil om de 2/3 weken iets erbij doen dus maxen of veel herhalingen of dit.
maar het is dus in principe gewoon een oefening begrijp ik dat :"unracken"
 
Ik zou er dan quarter squats van maken, maar voor de exacte uitleg hoe het werkt moet je (nog) bij andere zijn ;)
 
eq_909 zei:
Ik zou er dan quarter squats van maken, maar voor de exacte uitleg hoe het werkt moet je (nog) bij andere zijn ;)

Pin Quarter Squats is niet zo moeilijk als je powerrack hebt. Je zet de pinnen op een hoogte die ongeveer gelijk is aan 1/4 beweging van de volledige squat, gaat eronder staan, en probeert recht te staan, simpel toch :D

Mijn record nu is 6x 350 :)
 
MonsterStrength zei:
Pin Quarter Squats is niet zo moeilijk als je powerrack hebt. Je zet de pinnen op een hoogte die ongeveer gelijk is aan 1/4 beweging van de volledige squat, gaat eronder staan, en probeert recht te staan, simpel toch :D

Mijn record nu is 6x 350 :)

bedankt voor de uitleg maar wij hebben niet zo'n powerrack, we hebben een soort inelkaargeknutseld trapgewijs aflopend frame tegne de muur hangen/staan.
 
MonsterStrength zei:
Pin Quarter Squats is niet zo moeilijk als je powerrack hebt. Je zet de pinnen op een hoogte die ongeveer gelijk is aan 1/4 beweging van de volledige squat, gaat eronder staan, en probeert recht te staan, simpel toch :D

Mijn record nu is 6x 350 :)

Is dat echt de moeite waard om regelmatig te doen?
 
nofear train! zei:
bedankt voor de uitleg maar wij hebben niet zo'n powerrack, we hebben een soort inelkaargeknutseld trapgewijs aflopend frame tegne de muur hangen/staan.


Wij ook, maar die pinnen kun je verstellen waardoor je het wel doen kan.
 
eduardjanssen zei:
Wij ook, maar die pinnen kun je verstellen waardoor je het wel doen kan.

maar er zitten helemaal geen pinnen aan :(
je kan de stang op zon tree leggen en dat is het, de hoogte verschillen per tree zijn redelijk hoog maar mss kan ik quarter's doen als ik hem op een lagere tree leg
 
nofear train! zei:
maar er zitten helemaal geen pinnen aan :(
je kan de stang op zon tree leggen en dat is het, de hoogte verschillen per tree zijn redelijk hoog maar mss kan ik quarter's doen als ik hem op een lagere tree leg

****ed up :(
 
Back
Naar boven