XXL Nutrition

nofear train!'s log

Bezoekers in dit topic

bedankt voor de reacties mensen, doet me goed en motiveert me des te meer.


vandaag net als gister een training met van alles gedaan om de tentamenweken weer te boven te komen (in totaal 3 weken met slecht eten en weinig trainen).

Mijn benen hadden al 2 weken geen gewichten meer gezien en dat was wel te merken.
Met dit gevoel in mijn achterhoofd besloot ik om na de warming up over te gaan op quartersquats om er aan te wennen, had ze nog nooit gedaan.


quarter squat (eerste keer):
5x110
5x140
5x170 (zat hier rond mijn 1rm max squat en ik had vooral moeite met op positie komen)
5x185 (zelfde verhaal, de beweging zelf voelde niet super zwaar maar het in positie komen vond ik erg moeilijk en zwaar, ging zelfs bijna achterover)
3x190
3x200

Vandaag dus voor het eerst gedaan en ik moet zeggen dat het me tegen viel, hoorde ik hier van mensen die 50% meer gewicht aankonden dan op squat ed nou dat was bij mij cker niet zo.
Ik had het idee dat mijn benen wel konden buigen met het gewicht maar ik was zon gewicht gewoon niet gewend. Ik begon ook te twijfelen aan me zelf gedurende de laatste sets en das funest natuurlijk.
Al met al ga ik dit vaker doen want ik moet wennen aan die zwaardere gewichten anders gaat het ook me gewone squat in de weg zitten.
Dat het gewicht zo zwaar op mijn lichaam drukte kan er mss ook mee te maken hebben dat ik gister zwaar onder en bovenrug getraind heb, maar ik weet niet of dat invloed gehad kan hebben.



hierna wat schouders/buik/kuiten/onderarmen/traps
 
De eerste keren zijn quarter squats ook gewoon moeilijk vanwege het zware gewicht. Na een paar keer zal dit stukken beter gaan en zul je merken dat je parallel squat ook omhoog gaat.

Leuke signature heb je nu trouwens :thumbs:
 
eq_909 zei:
De eerste keren zijn quarter squats ook gewoon moeilijk vanwege het zware gewicht. Na een paar keer zal dit stukken beter gaan en zul je merken dat je parallel squat ook omhoog gaat.

Leuke signature heb je nu trouwens :thumbs:

Blij te horen dat het de eerste keren altijd tegen valt.
Netjes dat mijn sig je opvalt, het werd me vandaag gevraagd door iemand die me altijd loopt aan te staren tijdens deadlift en squat.
 
netjes die quarters !

en idd mijn quarters van afgelopen zaterdag waren 3*200 en 1*230
( die waren om mijn EGO te strelen, want ik was met deep-squats en zerchers bezig:eek: )
 
Het is even wennen aan het punt waar je moet stoppen met zakken,.
En idd leuke handtekening.
 
maandag

borst-biceps-buik


benchpress:
10x40
8x60
8x80
6x85pr
1x90
1x95
1x100pr


incline dumbbell press:
8x28
6x32
6x36
3x40
6x34

standing dumbbell curl
8x14
8x18
8x22
6x24pr

hierna was de puf er echt uit, dit heb ik vaak op borstbicep dag precies op dit moment.

incline dumbbell flyes:
8x18
8x22
8x24
3x28 (naief om te denken dat er nu een set op 28 in zat (pr is set op 26)
6X22

standing hammer curl
8x14
8x20
8x24
8x26pr
6x26

hierna buik

Ik heb moeten constateren dat sets van minimaal 5 reps beter werkt op bench dan lowrep dus voortaan minimaal 5 reps.
Omdat ik vorige week lekker ging op bench naar deadlift en bor kwam ik erachter dat ik mij op die manier wat moet opwarmen dus doe sinds vandaag tijdens opwarmen ook sets bor tussen door met 40 tot60kg. het werkt dus dat doen we voortaan altijd.
 
Laatst bewerkt:
Goeie training:thumbs:
Vette PR op de bench:D.
Die incline DB press doe je ook zwaarder als mij.
Moet ik maar es wat aan gaan doen:P.
Zware flyes trouwens:eek:
 
dank je soul en mier,
eindelijk heb ik die 100 op bench, ging redelijk makkelijk.
de rest ging ook wel ok. begin maart stond ik nog met 15kg te curlen nu met 6x24, daar ben ik ook wel erg blij mee, toen ik een paar maanden geleden iemand 26kg zag curlen dacht ik: jezus die is sterk, daar moet ik nog lang voor trainen. Maar nee hoor, zag paar weken geleden iemand 34kg curlen dus nu opweg naar die 34:rolleyes:
 
Demolished the 100 barrier!
Goed gedaan jochie.
 
incline dumbbell flyes met 24kg???? jzs christ.....
das echt bizar!
 
matthieu zei:
incline dumbbell flyes met 24kg???? jzs christ.....
das echt bizar!

wat bedoel je daar precies mee matthieu? zo gek veel of weinig is dat toch niet?


at powerblade:thanks
 
Tis wel machtig veel hoor :)
 
Misschien een halve press er van gemaakt;)
Maar je hebt nu wel die 100kg op de bank gepakt, maar dat smerige onderkruipsel Leophyte heeft nu 105 gepakt:mad::mad::mad:
Tijd om daar wat aan te doen!!
 
(Soulfly) zei:
Misschien een halve press er van gemaakt;)
Maar je hebt nu wel die 100kg op de bank gepakt, maar dat smerige onderkruipsel Leophyte heeft nu 105 gepakt:mad::mad::mad:
Tijd om daar wat aan te doen!!

Nee zieligvliegje geen halve press, op press heb ik al wel eens 6x38gehaald. Ik vind het zelf niet zo extreem veel, toen ik begon zat ik na paar weken op 15kg toen in 4 maanden naar 20kg en nu laatste 6weken is het van 20/22 naar 24/26 gegaan!

Die 100 heb ik inderdaad maar op een of andere manier heb ik weer een lekker gevoel bij de benchpress, dat ontstond vorige week. Mocht ik dit gevoel door kunnen zetten dan verwacht ik nog wel een stijging van benchpress met een kilo of 5 a 10 voor einde van het jaar.

Maar wij ownen Leophyte op squat en deadlift, plus is hij voor heracles hetgeen nog een nadeel voor hem is.
 
Jongens, daag me niet uit he!! :D
Tjah, die op de squat en DL ownen jullie je me nog. Maar (Soulfly), als je niet opschiet pak ik je binnenkort met die squat ;) DL zul je wel voorop raken voorlopig..
Mr. nofear! ligt wat dat betreft nog ff buiten bereik.. :(
 
door uitdaging word men sterk................:D :D

:cool: die 140 squat pak je wel ( gewoon 1*145 doen !)
 
Leophyte zei:
Jongens, daag me niet uit he!! :D
Tjah, die op de squat en DL ownen jullie je me nog. Maar (Soulfly), als je niet opschiet pak ik je binnenkort met die squat ;) DL zul je wel voorop raken voorlopig..
Mr. nofear! ligt wat dat betreft nog ff buiten bereik.. :(
Ik zit er aan te denken om een russische routine voor de SQ te doen zodat je me nooit weer inhaalt:D
 
(Soulfly) zei:
Ik zit er aan te denken om een russische routine voor de SQ te doen zodat je me nooit weer inhaalt:D
Doe je best :thumbs:
 
Back
Naar boven