MuscleMeat

nofear train!'s log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huckfinn zei:
Rust zal je vast goed doen! Werkt dat voor jouw btw? 2 pressen voor je schouders?

Ik zie uit naar die 2 weken off. In principe werkt dat wel voor mij, schouders groeien goed en de eerste 4 maanden zijn ze flink sterker geworden, afgelopen maand gaat het met 1 rep per week beter.

het is alleen wel zo dat de eerste press die ik doe altijd veel beter gaat, bij de 2e pers ik eruit wat er nog in zit.
zo kreeg ik bij dumbbell press er nog net 8x27,5 uit maar als ik daar mee begin lukt 7x32

ik wissel de oefeningen om de 3 weken om, dus dan 3 weken eerst dumbbell press en dan weer 3 weken eerst military press.

Locust vertelde me ook dat je als je nog niet zo lang traint vooral veel presses moet doen en nog niet zo bezig moet zijn met side raises etc. om eerst een goede basis neer te zetten
 
Die military's zien er goed uit:thumbs:
 
vrijdag

komende weken geen benen trainen want dat kan niet in deze gym en naar de andere ga ik pas eind augustus. is niet zon ramp, kunnen mijn knieen eens rusten. en mss krimpt mn reet dan weer wat want hij begint aardig op die van d duck te lijken.

vandaag rug en kuiten gedaan


deadlift:
10x20
8x70
8x100
8x140 (normaal die ik dit met straps nu zonder :cool: )
1x160
1x180 failed (heb ik al een keer gehaald, zat ervandaag niet in)
6x120

one arm dumbbell row:
8x20
8x25
8x36
8x38

nog wat andere shit voor rug gedaan (1row en 1 trek oefening) en 4 setjes seated calve raise voor, u raad het: de kuiten.
 
MonsterStrength zei:
Sterke deadlifts, 200 tegen eind dit jaar?! ;)

had me zelf als doel gesteld om eind dit jaar 1x200 te trekken zonder straps.
zal nog hard werken worden want die 1x180 van paar weken geleden is me daarna niet meer gelukt, heb vandaag om en om grip gebruikt, voelde nog wat onwennig aan en ging af en toe een beetje scheef maar het nam wel wat spanning van mijn handen/onderarmen weg dus mss dat als ik deze techniek wat gewend er wat meer op pak. of kan ik als bb'er beter de normale grip aanhouden?
 
(Soulfly) zei:


dankje soulfly, ik ga volgende week vrijdag op vakantie, maar ik ga vrijdag overdag nog proberen om die 6x145 van jouw te evenaren (zonder strap).
 
nofear train! zei:
had me zelf als doel gesteld om eind dit jaar 1x200 te trekken zonder straps.
zal nog hard werken worden want die 1x180 van paar weken geleden is me daarna niet meer gelukt, heb vandaag om en om grip gebruikt, voelde nog wat onwennig aan en ging af en toe een beetje scheef maar het nam wel wat spanning van mijn handen/onderarmen weg dus mss dat als ik deze techniek wat gewend er wat meer op pak. of kan ik als bb'er beter de normale grip aanhouden?

Om en om grip aanhouden, anders ga je gewoon opgehouden worden door je slechte grip, en beter om en om grip dan straps hé ;) Wissel wel af en toe af van kant :)
 
MonsterStrength zei:
Om en om grip aanhouden, anders ga je gewoon opgehouden worden door je slechte grip, en beter om en om grip dan straps hé ;) Wissel wel af en toe af van kant :)

ok, dus als ik het goed begrijp dan is normale grip het best, daarna om en om, en dan eventueel straps.
normaal gesproken bij 6+rep setjes had ik meer last van handen/armen dan van rug/benen dus normale grip houd mijn dl cker op. om en om vandaag was wennen maar nam cker stress van armen weg, maar hoe komt het dat je handen/armen zo ontzien worden bij om en om grip, ik voelde echt duidelijk verschil?
 
Bij gewone grip kan de barbell er naar achter uitrollen, bij om en om grip heb je aan elke kant een blokkage. Kracht is dus gelijk, maar de barbell kan niet rollen.
 
Super deadlift. Over een paar maandjes 200? :D
 
huckfinn zei:
Super deadlift. Over een paar maandjes 200? :D

bedankt huck, opzich zou het wat zijn hoor, als ik binnen 9 maanden na begin bb, 1 keer 200 zou trekken zonder straps :D
maar komende maand kan ik 3 weken niet trainen en komende week matig, dus alles zal drastisch dalen maar we zien wel.
 
nofear train! zei:
dankje soulfly, ik ga volgende week vrijdag op vakantie, maar ik ga vrijdag overdag nog proberen om die 6x145 van jouw te evenaren (zonder strap).
Dat gaat je zeker lukken!






en anders ben je een wussy :D
 
woensdag eind juli


military press:
15x20
10x40
8x50
8x60
6x67,5 waarvan 4 zelf en 2 met hulp (laatste rep was echt op leven en dood)
6x62,5 (voelde erg zwaar aan)

dumbbell press: (normaal met gewichten van eind 20 begin 30 maar had er geen energie meer voor)
8x25
10x22,5
12x22,5

daarna midden schouders 2 oefeningen gewicht nvt

daarna staand barbell press 3 reps per keer (nooit gedaan)
moeilijk om evenwicht te vinden vond ik en was al erg lam in schouders van voorgaande presses maar toch: (vanaf grond)
8x20
3x40
3x45
3x50
1x60

daarna kuiten en buik.
 
Wow, werkt dat voor jou? 3 pressen voor de schouders? Wel goeie military!
 
huckfinn zei:
Wow, werkt dat voor jou? 3 pressen voor de schouders? Wel goeie military!

de eerste press ga ik altijd voluit met zware gewichten.

de tweede geef ik het laatste wat ik heb.

die derde vandaag was maar 1 malig, ik wilde ze goed slopen voor ik op vakantie ga over 3 dagen, en ik wilde eens proberen hoe staand barbell press ging qua gewicht en stabiliteit zodat ik deze na de vakantie ook kan gaan doen ter variatie.
 
Back
Naar boven