AndroidHealthClinic

nofear train!'s log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goeie DL, en DB rows pak je ook zwaar.
Op rugkracht ben je stukken sterker dan met presses, ligt een beetje uit verhouding.
Mischien even meer op kracht gaan bij BP, dus opwarmen en dan 6x3 bijv.
 
Powerblade zei:
Goeie DL, en DB rows pak je ook zwaar.
Op rugkracht ben je stukken sterker dan met presses, ligt een beetje uit verhouding.
Mischien even meer op kracht gaan bij BP, dus opwarmen en dan 6x3 bijv.


bedankt voor je reactie,

rug is idd redelijk sterk. Vond en vind alleen mijn presses ook wel goed, toen ik mijn log startte kreeg ik dat ook als reactie van vele. Bankdrukken is de enige press die echt ruk is. incline dummbell press van 6x38kg na 6,5 maand trainen vind ik opzich wel netjes. military press doe ik nu op ongeveer 8x65kg maar das al een maand hetzelfde. Maar ja zoals gezegd de meeste belangrijke zo niet de meeste in het oog springende press: bench press gaat echt slecht.
Wat de reden hiervan precies is weet ik niet. Borst is qua massa ook het minst maar qua kracht op dumbbell press en flyes zit opzich wel ok.

Al met al wil ik nog wel een poging doen om bp bij te trekken, train tenslotte nog niet zo lang dus zo ook raar zijn om het nu al op te geven. Ik ga nu idd zoals jij zelf al voorstelde de bp meer op kracht trainen, ik dacht zelf aan 5-5-3-3. de rest van de oefeningen blijf ik gewoon op 6-10reps zitten.
 
Je gaat lekker hoor! Maar over je bench..
waar ligt je sticking point? Zit te denken dat het misschien wel de triceps is die je nekt. Al eens aan gedacht om te beginnen met smal bankdrukken?
 
Dat je DB presses en fly's sterker dan je BP zijn zou kunnen liggen aan het feit dat je daarbij wat meer uit je schouders haalt, je MP is tenslotte ook vrij hoog.
Probeer eens bij DB presses en fly's (weet niet of je dat al doet) om in het bovenste dode punt van de beweging je pecs bewust samen te knijpen, om extra spanning te creëren, want de pecs doen vooral het bovenste deel van je ROM mee.
Onderin is het vooral schouders die het werk doen.
 
Leophyte zei:
Je gaat lekker hoor! Maar over je bench..
waar ligt je sticking point? Zit te denken dat het misschien wel de triceps is die je nekt. Al eens aan gedacht om te beginnen met smal bankdrukken?


mijn triceps zijn idd ook niet mijn beste groep. ik heb wel een aantal weken de smalbp erin gehad en het is idd een idee om die er terug intebrengen.
Mss ook een idee om die ook op kracht te doen dus bv 5-5-3-3? en de rest van mijn tricep training gewoon op massa dus 8-8-6?

maandag doe ik borst en donderdag triceps das in principe ook genoeg tijd er tussen of niet?
 
Powerblade zei:
Dat je DB presses en fly's sterker dan je BP zijn zou kunnen liggen aan het feit dat je daarbij wat meer uit je schouders haalt, je MP is tenslotte ook vrij hoog.
Probeer eens bij DB presses en fly's (weet niet of je dat al doet) om in het bovenste dode punt van de beweging je pecs bewust samen te knijpen, om extra spanning te creëren, want de pecs doen vooral het bovenste deel van je ROM mee.
Onderin is het vooral schouders die het werk doen.


daar zou je idd gelijk in kunnen hebben, al is het wel zo dat de afgelopen maand mijn MP niet omhoog gegaan is en mijn incline dumbbell press en flyes wel. Mijn pecs aan spannen in dat bovenste deel doe ik als ik er zo over nadenk eigenlijk van zelf al.

je zegt trouwens dat pecs vooral het bovenste deel van je ROM mee doen maar ik dacht dat dan juist je triceps het meeste werk deden en juist in het begin van de rom je pecs hard mee moesten werken?
 
Wat je zegt met triceps daar heb je bij DB presses wel gelijk in, die doen bovenin ook flink mee.
Maar bij fly's zijn het echt je pecs, daarbij doen de triceps niets (wel je biceps, statisch), bij fly's voel ik onderin vooral spanning op mijn voorste schouderkoppen.
 
Powerblade zei:
Wat je zegt met triceps daar heb je bij DB presses wel gelijk in, die doen bovenin ook flink mee.
Maar bij fly's zijn het echt je pecs, daarbij doen de triceps niets (wel je biceps, statisch), bij fly's voel ik onderin vooral spanning op mijn voorste schouderkoppen.

Ok, ik realiseerde me niet dat je het ook over flyes had, maar idd daar komen je triceps niet aan te pas.
 
ook al 180...nu moet ik echt weer es een keer een PR heffen:D
 
(Soulfly) zei:
ook al 180...nu moet ik echt weer es een keer een PR heffen:D

:D , ik heb ook nog 200 geprobeerd maar daar kreeg ik geen beweging in ;)

vanaf deze week ga ik een aantal weken op minimaal 3reps sets zitten want ik wil te vaak naar een 1rep set toe maar das niet echt verstandig.
Dus over een tijdje ga ik pas weer maxen dan.

ondanks dat mijn benchpress zuigt ga ik daar binnen een maand ook 1x100 van maken soulfly dus als ik jou was zou ik eens van je luie gat afkomen en wat gaan doen :rolleyes: :D
 
een 1 rep kan geen kwaad, ligt er gewoon totaal aan op hoeveel % van je 1rm je zit....
 
nofear train! zei:
:D , ik heb ook nog 200 geprobeerd maar daar kreeg ik geen beweging in ;)

vanaf deze week ga ik een aantal weken op minimaal 3reps sets zitten want ik wil te vaak naar een 1rep set toe maar das niet echt verstandig.
Dus over een tijdje ga ik pas weer maxen dan.

ondanks dat mijn benchpress zuigt ga ik daar binnen een maand ook 1x100 van maken soulfly dus als ik jou was zou ik eens van je luie gat afkomen en wat gaan doen :rolleyes: :D
hmm maar es wat gaan doen ja:D
 
matthieu zei:
een 1 rep kan geen kwaad, ligt er gewoon totaal aan op hoeveel % van je 1rm je zit....


Idd ja. Train gerust eens met singles, maar dan veel singles met een relatief laag % van je 1RM.
 
eq_909 zei:
Idd ja. Train gerust eens met singles, maar dan veel singles met een relatief laag % van je 1RM.


ja ok, ik snap wat jullie bedoelen, ik had het anders moeten formuleren maar wat ik bedoelde was meer dat ik dan telkens mijn 1 rm max ga opzoeken.
 
Niet te vaak maxxen, maar singles doen op 80-85%, en dan zovaak mogelijk.
Zo kun je een groter volume met een relatief hoge belasting aan.
Maar je kunt zo opbouwen in de loop van een aantal weken.
Beginnen met setjes van 5 in de eerste week, dan 4,3,2,1 in de opeenvolgende weken, totale aantal reps in een training gelijk houden, maar het % van je 1RM telkens iets opvoeren (bijv. 65%,70%,75%,80% en 85%)
Daarna ga je omgekeerd terug naar setjes van 2,3,4 en 5 maar probeer je op 85% te blijven, zo zou je DL (of andere oefeningen) omhoog moeten kunnen gaan.
Daarna kun je weer zo'n cycle doen waarbij je natuurlijk van je nieuwe 1RM uitgaat (want die heb je dan vast al opgezocht)
 
Ligt een beetje aan je werkcapaciteit. Singles op 95% van je max gaat prima hoor.
 
maandag borst/biceps/buik

benchpress (toch maar wel)
10x20
5x60
5x70
3x80
3x85
3x90


incline dumbbell press
door bench was mijn borst al verzuurd, welk gewicht ik ook pakte ik kreeg er amper 6 reps uit. toch 5 setjes gedaan:
6x32
6x36
6x34
6x20

standing dummbell curl
8x14
8x18
8x20
7x22 (pr)
6x24 (lichte cheat bij laatste reps)
6x26 (zware cheat bij opkomende beweging)

hammer curl
8x20
8x24
8x26 (lichte cheat bij meeste reps)
6x30 (zware cheat bij opkomende beweging)

incline flyes (door verzuring met minder gewicht)
8x16
8x20
8x22
7x22

1 borst en 1 bicep oefening op apparaat (isolatieoefening)
 
nofear train! zei:
mijn triceps zijn idd ook niet mijn beste groep. ik heb wel een aantal weken de smalbp erin gehad en het is idd een idee om die er terug intebrengen.
Mss ook een idee om die ook op kracht te doen dus bv 5-5-3-3? en de rest van mijn tricep training gewoon op massa dus 8-8-6?

maandag doe ik borst en donderdag triceps das in principe ook genoeg tijd er tussen of niet?
Beetje late reactie...
Tijd ertussen is goed ja en ik zou het inderdaad op kracht doen, die small bp. Doe het zelf ook en gaat behoorlijk goed!
De rest kun je dan wat hoger qua reps gaan doen.

Aan je training te zien gaat het wel goedkomen met je bench trouwens! Met 3x90 zit je echt tegen de 100 aan hoor, zou het over paar weken maar 's proberen.
 
Leophyte zei:
Aan je training te zien gaat het wel goedkomen met je bench trouwens! Met 3x90 zit je echt tegen de 100 aan hoor, zou het over paar weken maar 's proberen.
idd biatch je kunt al lang 100 drukken:rolleyes:
 
Back
Naar boven