MuscleMeat

nofear train!'s log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

squat(op parallel zoals gewoonlijk):

8x20
8x70
5x110
5x150
7x160 (pr)
8x110
8x110

auw auw zure benen ten top, mooi zo.


stiff legged deadlift (voor hamstrings):
8x20
8x70
8x110
6x130
8x110
8x110

hier lunges op apparaat en daarna kuiten.
zure benen, lekkere training, ondanks lange schooldag met weinig eten.
 
Supertraining! Damn, wat ga jij hard zeg!
Je squat zal al wel op 180 zitten ondertussen.. Ben echt benieuwd wat je over een jaar verplaatst qua gewicht!
 
aiai nice squat! :thumbs:
dan zit dr ook echt wel meer in dan 170 squat of nie?
 
bedankt jongens, ik denk dat mijn top nu wel wat hoger ligt idd.
eigenlijk moet ik mijn squat onder parallel gaan doen maar hier begin ik pas mee als ik op parallel niet meer omhoog ga.
 
Goeie squat.
Maar het is beter dat je van het begin af onder parallel squat.
Er is namelijk nogal wat verschil tussen juist parallel squatten en diep (full) squat.
Want dan kan het alleen meevallen, als je niet meer omhoog gaat met hoe je nu squat en je dieper gaat zakken dan is het alleen maar een klotegevoel als je ineens 20-30kg minder kunt pakken.
Andersom is gewoon prettiger, even dat ego aan de kant en diep gaan.
 
Powerblade zei:
Goeie squat.
Maar het is beter dat je van het begin af onder parallel squat.
Er is namelijk nogal wat verschil tussen juist parallel squatten en diep (full) squat.
Want dan kan het alleen meevallen, als je niet meer omhoog gaat met hoe je nu squat en je dieper gaat zakken dan is het alleen maar een klotegevoel als je ineens 20-30kg minder kunt pakken.
Andersom is gewoon prettiger, even dat ego aan de kant en diep gaan.

Bedankt voor je reactie, je hebt idd op een aantal punten gelijk.
Vanaf het begin onder parallel was beter geweest, alleen ontbrak het mij toen aan volledige info, ik dacht dat op parallel de squat was.

Er is idd een duidelijk verschil tussen parallel en onderparallel tot zelfs fullsquat. Hier ben ik mij ook terdege van bewust.

Met je laatste stuk ben ik het niet eens, mocht ik nu overgaan op fullsquat dan weet ik van mezelf dat ik dan een beetje laks word. En dan idd ego dingetjes krijg en mss weer over ga op parrallel. Ik denk dat het voor mij beter werkt als ik echt vast zit met parallel omdat ik me dan 100% kan richten op `onderparallel`. En ik dan als het ware bij 0 begin en de fullsquat-onderparallel goed opbouw, accepterende het lagere gewicht. Hetgeen ik juist momenteel moeilijk zou kunnen verkroppen.

groet
 
nofear train! zei:
Bedankt voor je reactie, je hebt idd op een aantal punten gelijk.
Vanaf het begin onder parallel was beter geweest, alleen ontbrak het mij toen aan volledige info, ik dacht dat op parallel de squat was.

Er is idd een duidelijk verschil tussen parallel en onderparallel tot zelfs fullsquat. Hier ben ik mij ook terdege van bewust.

Met je laatste stuk ben ik het niet eens, mocht ik nu overgaan op fullsquat dan weet ik van mezelf dat ik dan een beetje laks word. En dan idd ego dingetjes krijg en mss weer over ga op parrallel. Ik denk dat het voor mij beter werkt als ik echt vast zit met parallel omdat ik me dan 100% kan richten op `onderparallel`. En ik dan als het ware bij 0 begin en de fullsquat-onderparallel goed opbouw, accepterende het lagere gewicht. Hetgeen ik juist momenteel moeilijk zou kunnen verkroppen.

groet

ik weet t, het heeft bij mij ook moeite gekost........

wetende dat ik ooit 160 heb gesquat, en nu setjes moet doen met 100~120 en langzaam weer opbouwen;)

:cool: suc6 ermee !!
 
klusmier zei:
ik weet t, het heeft bij mij ook moeite gekost........

wetende dat ik ooit 160 heb gesquat, en nu setjes moet doen met 100~120 en langzaam weer opbouwen;)

:cool: suc6 ermee !!


Het zal idd wel wat omlaag gaan, maar ik denk dat ik het verlies wel kan beperken, ik zit altijd op parallel, nooit erboven dus voor een "onderparallel" hoef ik niet veel dieper te zakken maar ja we zien wel.

Je vertelde trouwens dat je de laatste tijd zelfs wat boven parallel kwam, dan vind ik nu 120 op fullsquat best netjes!
 
nofear train! zei:
Het zal idd wel wat omlaag gaan, maar ik denk dat ik het verlies wel kan beperken, ik zit altijd op parallel, nooit erboven dus voor een "onderparallel" hoef ik niet veel dieper te zakken maar ja we zien wel.

Je vertelde trouwens dat je de laatste tijd zelfs wat boven parallel kwam, dan vind ik nu 120 op fullsquat best netjes!


als je mijn handtekening bekijkt, zie je dat die 120 onder par. is:D

full squat kom ik niet verder dan setjes met 80 kilo !;)

:cool:
 
Vette squat alleen jammer dat ie tot parallel is:D
 
Vrijdag


Gisteren naar een vette discotheek geweest in Den Haag, lag pas om 5.00uur in bed, en had tevens 8 biertjes op (:o ). Leuke avond maar weinig slaap en vandaag weinig eten brachten me tot besluit weer niet te trainen net als gister.
S'avonds begon het toch te kriebelen ondanks vermoeidheid van vooral de benen toch maar gegaan.

BOR:
8x20
8x60
8x80
8x100
5x120 (onderhandssetje)
8x105 pr
8x105

barbell powershrugs:
8x100
8x140
8x160
8x175 pr (vanaf hier met straps)
8x185 pr
6x195 pr
5x205 pr

dumbbell row:
8x34
8x52
8x52

small bankdrukken:
8x20
8x60
8x75
6x80 pr
12x70

nog 1 tricep oefening, 2 buikoefeningen, 2 onderarmoefeningen


powershrugs gingen goed, smalbankdrukken ook wel redelijk aangezien ik brak was van uitgaan en al veel rug had gedaan. Deze week geen deadlift, want ik heb mijn benen gesloopt woensdagavond en ik wil volgende week een poging doen om de 200kg deadlift te halen. (zonder straps MM!!)
 
beste training !!

proficiat met je PR's:D



;)
 
Jij gaat echt snel man. Jij bent in no-time groot op deze manier lijkt me :D Ga zo door!
 
Hoezo knal je met die powershrugs je pr in een keer van 170 naar 205kg?
Dan heb je ze niet zwaar genoeg gedaan bij voorgaande trainingen.(net als ik)
In elk geval gefeliciteerd met je pr's.
 
Powerblade zei:
Hoezo knal je met die powershrugs je pr in een keer van 170 naar 205kg?
Dan heb je ze niet zwaar genoeg gedaan bij voorgaande trainingen.(net als ik)
In elk geval gefeliciteerd met je pr's.

ging er vrijdag idd voor het eerst pas vol mee aan de slag, maar normaal doe ik ook nog deads van te voor dus dat scheelt ook een hoop. Nu had ik alleen een aantal sets BOR gedaan. En powershrugs heb ik zoiezo pas een paar keer gedaan.
 
nofear train! zei:
woensdag eind juli
military press:
15x20
10x40
8x50
8x60
6x67,5 waarvan 4 zelf en 2 met hulp (laatste rep was echt op leven en dood)
6x62,5 (voelde erg zwaar aan)
dumbbell press: (normaal met gewichten van eind 20 begin 30 maar had er geen energie meer voor)
8x25
10x22,5
12x22,5
daarna midden schouders 2 oefeningen gewicht nvt
daarna staand barbell press 3 reps per keer (nooit gedaan)
moeilijk om evenwicht te vinden vond ik en was al erg lam in schouders van voorgaande presses maar toch: (vanaf grond)
8x20
3x40
3x45
3x50
1x60
daarna kuiten en buik.


Wat is her verschil tussen military press en staande barbell press.


Verder heb jij nog e beetje kracht kerel!
hoe zit het met de massa, wordt tijd voor foto's;)
 
Back
Naar boven