MuscleMeat

Nog 1 maandje extra bulken Ja/Nee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.531
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Even het volgende:

Ik train nu 5 maand en heb de volgende progressie:

lengte: 1.83m

sept 2002: +- 80 Kg / 14,7%
jan 2003: +- 88 Kg / 13,3%

Op dit moment ben ik licht aan het cutten zoals je kan zien aan het bf. Maar eigenlijk is het nog redelijk vroeg om nu al volledig te gaan cutten.

Aangezien mijn trainingspartner een kuur gaat beginnen zal hij in massa flink gaan winnen. Hij traint nog maar een jaar en zoals hij zegt heeft ie de keuze wel overwogen. Ik heb hem niet kunnen overtuigen van het feit dat met goede voeding hetzelfde resultaat behaald kan worden, maar dan over een iets langere periode en dat ie te vroeg begint met kuren (zijn leeftijd: 36). Ik wil dus eigenlijk zijn ongelijk gaan aantonen door nu te laten zien dat ik 3/4 kilo kan gainen in ongeveer 4 weken door extreem te gaan bulken. Hij zal in 8/12 weken misschien 8 kilo pakken, maar daarvan ook een gedeelte weer verliezen na de kuur. Mijn 3/4 kilo is puur naturel gewonnen en zal dus blijvend zijn.

eindresultaat: beide toegenomen in massa, maar mijne zal blijvend zijn en dat van hem gedeeltelijk blijvend.

Maar,

aangezien ik ook makkelijk vet aanzet ben ik bang dat ik niet genoeg tijd over houd om goed te cutten voor de zomer. In plaats van de 4 maand die ik nu nog heb, heb ik dan amper 3 maanden om mijn bf onder de 10% te krijgen.

Wat zal ik doen? Mezelf opofferen en aantonen dat kuren niet DE oplossing is. Of zal ik gewoon mijn cut afmaken en na de zomer pas aantonen dat naturel ook veel bereikt kan worden?
 
och man gewoon bulken man ! en je zal miss niet binnen 3 maanden onder de 10% zitten (kan wel hoor ;) )

maar 11-12 % is toch ook niet mis voor begin zomer? en dat je dan halverwege de zomer op je doel zit (onder de 10%)

:)
 
Het probleem is dat ik graag van mijn babyvet af wil. Het schijnt (van horen zeggen) dat als je eenmaal goed gecut hebt, de volgende cut veel makkelijker gaat.
 
ja, als je het te vaak doet, kom met een bulk dan ook veel sneller in vet aan. jojo effect.
 
Ik denk dat je het beste gewoon kunt doen wat jij het fijnste vind. Wil je bulken dan bulken wil je cutten dan cutten. Maar een bulkfase gaan vergelijken als een kuur zou ik niet doen. Hij zal waarschijnlijk toch meer spiergroei ontwikkelen en minder vet. Dus zul je waarschijnlijk zijn (on)gelijk er toch niet mee halen. Als het vergelijkbaar zou zijn met kuren zou er toch niet zoveel gekuurd worden toch?
 
Klopt, als voeding zo'n goede aanzet zou geven, zou een kuur overbodig worden.

Denk dat ik het dan toch maar op cutten houd. Ik zit qua gewicht goed en denk droog zo'n 84 kilo over te houden. Aangezien mijn partner nu 80 kilo weegt, denk ik dat ie ook rond hetzelfde gewicht droog zou zitten na de kuur (verlies en daling bf meegerekend). Bij mijn volgende bulk zie ik dan wel weer verder.

Thnx!!!!!
 
Succes met het cutten
 
Back
Naar boven