Fitness Seller

nog een paar lifting foto's (bis)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
ach i just wanna show off :D

[Abeelding niet meer beschikbaar]

wassaaa 175kg :D

[Abeelding niet meer beschikbaar]

wassaaa 200kg :D

[Abeelding niet meer beschikbaar]

wassaaa 205kg !

[Abeelding niet meer beschikbaar]

130kg bank lightweight!

[Abeelding niet meer beschikbaar]

wassaaaaaaaaaaaaaa 190kg deadlift
 
Wat ik raar vind, bij deadlift heb je je ene hand omgekeerd. Is dit standaard bij powerlifters en wat is dan het voordeel?
Zelf doe ik ze namelijk altijd gewoon, maar als ik dan meer kan tillen ben ik altijd bereid te veranderen :D
 
Dat is zodat de stang niet gaat rollen in je handen, waardoor je het beter beet heb.
Correct me if im wrong.
Krijg je verder ook punten voor gekke bekken trekken? lol
Irritant altijd dat je gekke bekken gaat trekken als je kracht zet, je moet mijn kop es zien als ik squat, brrrr :banana:
 
ik til in training altijd gewoon (overhand grip)

maar op wedstrijd (en 1 week ervoor) switch ik naar om&om. de grip wordt dan iets verbeterd dan.

ik zou je aanraden om gewoon (overhand) verder te doen.
 
Is om en om niet heel slecht voor je polsen, lijkt alsof er dan heel onnatuurlijke krachten op komen te staan?
Enne.. wat is trouwens de omtrek van je pols? Kan die groeien door krachttraining? Of worden je gewrichten alleen sterker?

En... hoeveel spotters heb je nodig?.. Ben je niet bang voor dat grote gewicht? Nu ik zelf ook wat lagere hh wil doen en met squatten en deadliften wil beginnen vraag ik me dat ineens af.

Trouwens, petje af voor de knappe prestatie.. het is toch ongelooflijk gaaf iets beter te kunnen dan alle anderen.. trots zijn daarop is alleen maar goed!
Tenminste dat hoop ik, want jij hebt me geïnspireerd een soortgelijke sig te plaatsen! En nu zelfs foto's.. waar moet dat naar toe...
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Is om en om niet heel slecht voor je polsen, lijkt alsof er dan heel onnatuurlijke krachten op komen te staan?

Nee want in dit geval draait de onderarm mee met de pols.

Enne.. wat is trouwens de omtrek van je pols? Kan die groeien door krachttraining? Of worden je gewrichten alleen sterker?
Kan niet of nauwelijks groeien een gewricht, wel sterker worden.

En... hoeveel spotters heb je nodig?.. Ben je niet bang voor dat grote gewicht? Nu ik zelf ook wat lagere hh wil doen en met squatten en deadliften wil beginnen vraag ik me dat ineens af.
Bij deadliften is 1 genoeg, ingrijpen is alleen nodig om de houding te verbeteren, men hoeft bijv niet het gewicht op te vangen.
Bij squatten ben je niets met 1 spotter, je hebt er altijd 2 nodig tenminste als het gaat om grote gewichten en je wil echt veiligheid, er moet dan aan elke zijde tenminste 1 spotter zodat het gewicht kan worden opgevangen in geval van nood.

Rest laat ik aan Spike zelf over :)
 
Enne.. wat is trouwens de omtrek van je pols? Kan die groeien door krachttraining? Of worden je gewrichten alleen sterker?

ik heb een polsomtrek van om en bij de 20cm.
ik heb altijd wel al dikkere gewrichten gehad. de omtrek zal wel een klein beetje meegroeien naarmate je in gewicht aankomt en zelf nog groeit en dergelijke, maar door krachttraining zal die niet rechtstreeks goeien. gewrichten sterker... bwa, als je het heb over het gewricht met pezen, connectieve weefsels en dergelijke, dan zullen ze zeker gezonder en sterker worden door krachttraining, als je het op een goede manier doet, ander kan je die evensnel verkloten ook.

En... hoeveel spotters heb je nodig?.. Ben je niet bang voor dat grote gewicht?

SQ : valt te zien, hoe groter het gewicht, hoe meer. minimum is 2 spotters, maar als het om groteren gewichten gaat (bvb 310kg) dan loopt het wel op tot 5 spotters, moet het ooit mislopen.
BE : 2 is meestal genoeg
DL : geen spotters

Trouwens, petje af voor de knappe prestatie.. het is toch ongelooflijk gaaf iets beter te kunnen dan alle anderen.. trots zijn daarop is alleen maar goed!
Tenminste dat hoop ik, want jij hebt me geïnspireerd een soortgelijke sig te plaatsen! En nu zelfs foto's.. waar moet dat naar toe...


thx !!! ik ben zelf heel blij te weten dat ik u heb geïnspireerd om het te doen! vind het zelf trouwens een mooi palmares dat je hebt, denk niet dat ik het zou kunnen.
 
Originally posted by Spike
thx !!! ik ben zelf heel blij te weten dat ik u heb geïnspireerd om het te doen! vind het zelf trouwens een mooi palmares dat je hebt, denk niet dat ik het zou kunnen.
Je (u is zo formeel!) hebt nog meer gedaan.. door de enthousiaste verhalen en ook wegens eerder contact met powerlifters denk ik de volgende routine a la powerlifters te doen ... ja ha.. big is not strong, strong is strong nietwaar!
Wat is trouwens powerliften nu precies, is dat gewoon een modern woord voor gewichtheffen/weight lifting?

Vooralsnog dus proberen mijn polsen wat aan kracht te laten winnen.. en voorzichtig opbouwen.. evt. ga ik medio-jan over op meer compound oefeningen en ga alvast ipv de leg press of na de leg press op de front squat oefenen..
 
powerliften is verschillend van gewichtheffen in de zin dat je andere oefeningen doet. het principe (zwaar tillen) blijft hetzelfde. wij trainen op de squat, bench en deadlift
 
Ja, maar wat doen de 'gewone' gewichtheffers dan? Toch ook die compound oefeningen!

Vanochtend de front squat gedaan... bij lange na niet zo bloedeng als de gewone (is de full squat gewoon ??? ... welke hoek maak je met je knieën bij een minder diepe versus diepe squat??? ). Staaf niet in handen houden zeiden ze, maar in elleboog en armen kruisen en handen tegen schouder aan leggen..
Even wat moeite met evenwicht (staaf kantelde alle kanten op) maar toen ging ie wel lekker.. 12x25 kg voelde al aan als heel wat ;).. nou, daar valt nog wel veel in te verbeteren, nietwaar? Toch leuk.. dat ik nu eindelijk die squat in een andere versie wel aan durf....
De leg press 1RM bleek fout gedaan te zijn.. hoek van de knie behoort 90° of minder te zijn.. was groter, vandaar de hoge 1RM-waarde van 250 kg .. 200 kg lijkt me realistischer..
Kortom.. krachttraining goed en zonder vormfouten uitvoeren is moeilijker dan je denkt.. !
 
Laatst bewerkt:
gewone gewichtheffers doen andere oefeningen, en banken bvb helemaal niet.

"Staaf niet in handen houden zeiden ze, maar in elleboog en armen kruisen en handen tegen schouder aan leggen.. "

niet luisteren.
http://www.olympus.net/personal/cablebar/FS.htm
read 'n learn.

en altijd laag gaan.
ikzelf kan niet zo laag squatten als de eerste pic van die vent, maar ik doe toch een diepe full squat/front squat


idd, vorm is heel belangrijk! even belangrijk als het gewicht dat je gebruikt!
 
Interessant die webstek.. vooral die ene met een vice-grip.. maar dat terzijde.
Um.. ja , ik vond die staaf al zo alle kanten op wiebelen...
Flexibiliteit kan ik niet echt van me zelf zeggen.. nuttige rek/strekoefeningen worden vermeld.. grootste pijnpunt is de sterk verkorte achilleshiel.. dat is de voornaamste reden dat ik de front squat wilde doen. En extra oppassen wegens een al 9 maanden voortsudderende plantar fasciatis :(
Ik zie nu dat een extra voordeel is, dat de frontsquat de quads meer aanspreekt dan een gewone rugsquat dat doet.. dus dat komt perfect uit.. (rug doe ik met chin up, seated row en good morning).

Aha.. de KT wordt nog eens erg interessant zo.... maandag komen de benen weer aan de beurt..
'k Heb trouwens de suggestie gekregen om bijv als volgt te werken:
ma benen zwaar (squat tot falen), borst middel (db press) rug licht (hyper extensie)
wo benen licht (leg extension/leg curl) , borst zwaar (bench press), rug middel (barbell row??)
vr benen middel (squat zonder falen), borst licht (db flyes licht), rug zwaar (dead lift)

Mwah.. voorlopig vind ik al die verschillende oefeningen die ik nu doe wel geinig.. brengt er sjeu in... maar wellicht denk ik daar over een maand anders in en wil dan op de compounds concentreren???
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven