AndroidHealthClinic

Nog enkele oefeningen gezocht

Bezoekers in dit topic

Redheadfox

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2011
Berichten
174
Waardering
17
Lengte
1m78
Aangezien dit mijn eerste post is, zal ik me eerst even voorstellen:
Ik ben dus Redheadfox, ik was een vrij extreme ecto (18j, 1,78m en 53.5kg) dus het werd echt wel tijd om er iets aan te doen. Vooral de laatste twee maanden merk ik enige progressie (om een voorbeeld te geven: ik kwam er ongeveer een jaar geleden achter dat er iets was zoals triceps, omdat ik spierpijn had na volleybal op school, terwijl ze nu toch al duidelijk zichtbaar zijn (; ).
Overigens hebben ze mij in het ziekenhuis verteld (waar ook mijn andere stats vandaan komen) dat ik 3% bf heb/had maar dat lijkt me wel erg overdreven?

Maar mijn probleem is dat ik thuis train (fitness is voor mij vrij kostelijk en de verplaatsing duurt ook wel even) maar gezien de magere uitrusting die ik heb kan ik een aantal elementaire oefeningen niet doen. Dus ik vroeg me af of er alternatieven zijn voor bijvoorbeeld deadlifts (ik heb enkel een dumbbell tot 20kg en push-up steunen).
Ook voor de bovenrug ben ik nog op zoek naar alternatieven, ik doe momenteel enkel bent-over rows. Met squats hetzelfde: ik doe nu squats met één been en ik heb een rugzak van 10kg, maar ik kan moeilijk zo blijven gaan :p .Ik heb natuurlijk al menig uurtjes op internet en youtube doorgebracht maar daar heb ik ook niet direct iets gevonden.
Ik ben er wel over aan het denken nog een pull-up rack te kopen als extra oefening voor de biceps en de lats/rug, en mischien zo'n weerstandsrekker-achtig ding (al lijkt me dat wel rommel). Als er nog iets elementairs is dat ik mis, kan ik altijd overwegen het nog aan te schaffen.
Ik besef overigens dat ik thuis nagenoeg nooit optimaal zal kunnen trainen, maar ik ben al erg blij met wat ik nu behaald heb.
 
beste schaf je een halter en wat schijven van 20kg aan en een bankdruk bank dan kun je alle belangrijkste oef doen.succes
 
Daar heb ik natuurlijk ook al over zitten denken, maar 4 schijven is al 120 euro of zo, een bankje kost ook nog eens een aardige duit en dan moet ik ook nog een stang hebben... Maar ik zal de tweedehandsmarkt in de gaten houden.
 
bankjes zijn genoeg op marktplaats, vaak rond de 100 euro en zitten vaak al een stang met schijven bij.
 
Voor massa moet je squatten en deadliften, en zwaar. en giga veel eten.
Zonder halter en schijven lukt het je niet.
 
Wat zijn jouw doelen precies?
 
3% nee, lastig te geloven aangezien topsporters op 6% zitten..
Er zijn uitzonderingen die lager uitkomen vanwege hoge verbranding (maar die moeten ook trainen, anders kom je niet zo laag)

Buiten dat, de opmerking ''Ecto'' aub weggooien, want je somatotype is niet af te wijzen aan hoe je eruit ziet.. dus no more ecto speech please.

Buiten dat, als je gaat zeuren om de prijs om dingen aan te schaffen om te trainen, zoek dan een andere sport, want dit is geen goedkope bedoeling..
Dit ben je ook aan voeding, supplementen, training gear etc. etc. wel kwijt..
DUs niet zeuren en kopen, of kappen.

Buiten dat, welkom op het forum, en succes :D
 
Zorg dat je 2 dumbbells hebt en dat je jezelf kunt optrekken. (doorway pull up bar, kost 30 euro). Dan zorgen dat je altijd zwaar genoeg gaat. Bankje kan je kopen maar is overrated, de meeste oefeningen kan je ook op de grond doen en is zelfs beter. Goed erbij eten en je kan wel een mooie upper body krijgen. Benen word wat lastiger.
 
Zorg dat je 2 dumbbells hebt en dat je jezelf kunt optrekken. (doorway pull up bar, kost 30 euro). Dan zorgen dat je altijd zwaar genoeg gaat. Bankje kan je kopen maar is overrated, de meeste oefeningen kan je ook op de grond doen en is zelfs beter. Goed erbij eten en je kan wel een mooie upper body krijgen. Benen word wat lastiger.


Als je op de grond ligt dan kan je toch niet altijd diep genoeg gaan??
 
Als je op de grond ligt dan kan je toch niet altijd diep genoeg gaan??

Dit.

Maar niet diep genoeg gaan is beter dan helemaal niets doen :) Nood breekt wet soms.
 
volgens mij ben ik je ook al op een ander forum tegengekomen met de zelfde vraag
maar goed ,begrijp niet echt wrom je niet naar een sportschool gaat zoveel kost dat ook niet
ik betaal maar 10 euro in de maand dus niet echt veel geloof ik
 
Ik denk niet dat je me ooit al hebt tegengekomen op een ander forum hoor :p . Maar als ik een sportschool voor 10 euro per maand had gevonden ging ik er al lang heen...
Overigens is het niet zo dat ik er geen geld aan wil spenderen, maar iets wat je momenteel niet hebt kan je ook niet weggeven, al wordt er wel gespaard. Ik ben ook van plan om een push-up bar te maken (als ik mijn vader zo ver krijg om te helpen) zodat ik mijn rug al beter kan trainen, en one leg squats gaan ook vrij goed met een dumbbell in één hand. Alleen qua deadlifts is het niet veel soeps aangezien ik 20kg heb, maar dat zal dan voor later zijn.
 
Ik denk niet dat je me ooit al hebt tegengekomen op een ander forum hoor :p . Maar als ik een sportschool voor 10 euro per maand had gevonden ging ik er al lang heen...
Overigens is het niet zo dat ik er geen geld aan wil spenderen, maar iets wat je momenteel niet hebt kan je ook niet weggeven, al wordt er wel gespaard. Ik ben ook van plan om een push-up bar te maken (als ik mijn vader zo ver krijg om te helpen) zodat ik mijn rug al beter kan trainen, en one leg squats gaan ook vrij goed met een dumbbell in één hand. Alleen qua deadlifts is het niet veel soeps aangezien ik 20kg heb, maar dat zal dan voor later zijn.

ff googlen he
 
Inderdaad, ik weet ook wel dat google mijn vriend is maar hier in de buurt vind ik niets onder de 30 euro (berchem, antwerpen), en ik ga ook niet een uur heen fietsen en dan terug he.
 
Ik denk niet dat je me ooit al hebt tegengekomen op een ander forum hoor :p . Maar als ik een sportschool voor 10 euro per maand had gevonden ging ik er al lang heen...
Overigens is het niet zo dat ik er geen geld aan wil spenderen, maar iets wat je momenteel niet hebt kan je ook niet weggeven, al wordt er wel gespaard. Ik ben ook van plan om een push-up bar te maken (als ik mijn vader zo ver krijg om te helpen) zodat ik mijn rug al beter kan trainen, en one leg squats gaan ook vrij goed met een dumbbell in één hand. Alleen qua deadlifts is het niet veel soeps aangezien ik 20kg heb, maar dat zal dan voor later zijn.

Ik snap jouw punt helemaal, maar vind het wel cool dat je dan al het nodige probeert om alsnog te kunnen trainen! :)

Succes ermee man!
 
Dit.

Maar niet diep genoeg gaan is beter dan helemaal niets doen :) Nood breekt wet soms.

Met de meeste oefeningen op een bench maakt je bovenarm toch maximaal een hoek van 90 graden t.o.v. van onderarm lijkt me? Is dieper gaan niet meer blessuregevoelig voor schouders e.d.? correct me if i'm wrong.
 
Met de meeste oefeningen op een bench maakt je bovenarm toch maximaal een hoek van 90 graden t.o.v. van onderarm lijkt me? Is dieper gaan niet meer blessuregevoelig voor schouders e.d.? correct me if i'm wrong.

als men te diep gaat wel, een beetje dieper dan 90 is no problem uiteraard.
 
Nou ja ik vind dat je meer moet kijken naar de borst in plaats van de schouders..
uiteraard gaan de schouders ver naar achteren, maar zolang de borst het kan handlen zonder dat het de schouder teveel belast moet het goed zijn..

Bij veel rug oefeningen trek je ook het gewicht heel ver naar achteren, tot de schouder bijna ''onnatuurlijk'' naar achteren gaat (mits je dan keihard traint en aan de gewichten staat de sjorren :P) maar de rug kan het hebben dus zal de schouder er niet veel negatiefs aan over houden..

Denk ik zo?
 
Nou ja ik vind dat je meer moet kijken naar de borst in plaats van de schouders..
uiteraard gaan de schouders ver naar achteren, maar zolang de borst het kan handlen zonder dat het de schouder teveel belast moet het goed zijn..

Bij veel rug oefeningen trek je ook het gewicht heel ver naar achteren, tot de schouder bijna ''onnatuurlijk'' naar achteren gaat (mits je dan keihard traint en aan de gewichten staat de sjorren :P) maar de rug kan het hebben dus zal de schouder er niet veel negatiefs aan over houden..

Denk ik zo?

de schouders zijn juist tijdens het benchen iets heel belangrijks om naar te kijken....

veel mensen zakken vaak te diep, dit veroorzaakt onnodige schouder rotatie waar dus de vele klachten vaak vandan komen.

dit komt meestal omdat men de schouderbladen niet samenknijpt en de borst niet groot maakt etc.
 
Back
Naar boven