XXL Nutrition

Nog enkele oefeningen gezocht

Bezoekers in dit topic

de schouders zijn juist tijdens het benchen iets heel belangrijks om naar te kijken....

veel mensen zakken vaak te diep, dit veroorzaakt onnodige schouder rotatie waar dus de vele klachten vaak vandan komen.

dit komt meestal omdat men de schouderbladen niet samenknijpt en de borst niet groot maakt etc.

Helemaal mee eens.
Maar ik heb wel gemerkt dat sinds ik mijn schouderbladen naar elkaar trek, schouders naar achteren en een kleine arc in de rug maak.. Terwijl ik de barbell op tepelhoogte houd, ik mijn ellebogen alsnog laag kan houden, maar hier heb ik dan geen last bij de schouders.

Als je dan zo op de grond zou liggen, kunnen je ellebogen alsnog niet zo laag, ook al heb je dan goede vorm..

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.. Maar ik ben het wel helemaal met je eens!
 
Helemaal mee eens.
Maar ik heb wel gemerkt dat sinds ik mijn schouderbladen naar elkaar trek, schouders naar achteren en een kleine arc in de rug maak.. Terwijl ik de barbell op tepelhoogte houd, ik mijn ellebogen alsnog laag kan houden, maar hier heb ik dan geen last bij de schouders.

Als je dan zo op de grond zou liggen, kunnen je ellebogen alsnog niet zo laag, ook al heb je dan goede vorm..

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.. Maar ik ben het wel helemaal met je eens!

ah zo, ja inderdaad.
alleen is waarschijnlijk, ondanks het laag houden van de ellebogen, de rotatie alsnog (wat) kleiner dan wanneer je het allemaal niet doet.
 
Back
Naar boven