AndroidHealthClinic

Nog geen eens eiwitshakes en nu al puisten. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Speeddragon

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Ik ben sinds een paar weken weer lekker bezig met waar ik een tijdje geleden gebleven was. Qua eten heb ik nergens moeite mee en vind ik het ook allemaal lekker. Echter merk ik nu meteen al dat de puisten(en dan ook nog eens op mijn gezicht...) echt uit de grond omhoog schieten. Op dit moment wil ik zoiezo een stuk droger worden dat is het voornaamste op het moment

Ik ben wel meer eiwitten gaan eten, maar het valt allemaal erg mee en als het nu al zo gaat...

Op dit moment eet ik (ongeveer) dit:

ontbijt:
Kom brinta met melk (halve kom met melk), en zo af en toe ook een eitje, met 2 eiwitten.



tussendoor:
2 rijstewafels/ of een yo fruit koekje

lunch: Tonijn met sla of Zalm met sla of een kipfilet of een bak kwark (of tonijn/ kip en een halve bak kwark)

tusendoor: groene appel, of wat nootjes of 250 ml magere kwark

Diner: eigenlijk een beetje wat de pot schaft thuis, maar dan vooral veel groente, kip of vis. en maar 100gr rijs/aardappels

tussendoor/ laatste x voor t slapen: Kwark(500 als ik nog niets op heb) of 250+een stukje fruit als ik al wel kwark op heb


Tijdens de training heb ik nu een Amino shake die ik heb gekregen van een maat.


Ik wil dus ook wel whey gaan halen, maar als ik nu al zoveel puisten in mijn gezicht krijg (waarvan ik soms bang ben dat sommigen littekens worden..) Dan weet ik niet of dat wel handig is..

Ik drink overigens alleen maar water en af en toe een glas 7 up..

wat ik al doe: max 1 bak kwark per dag..

Mijn vraag:

Is er misschien iets wat ik minder moet eten (b.v max 1 bak kwark per 2 dagen als ik die whey shakes heb, of dit sowieso al doen?) of smiddags ook iets van brinta/havermout gaan pakken?
 
Zelf neem ik alleen na de training een shake (22gr eiwit) en voordat ik ga slapen neem ik 500gr kwark (45 gr eiwit).
Ik zou dus minder kwark eten en meer eiwit uit je voeding halen

Succes gozer!
 
Zelf neem ik alleen na de training een shake (22gr eiwit) en voordat ik ga slapen neem ik 500gr kwark (45 gr eiwit).
Ik zou dus minder eiwitshakes drinken en meer eiwit uit je voeding halen

Succes gozer!

fixed.
 
Kwark is toch voeding? ???
 
te hoog in vetten dan krijg ik puistjes maar dan reken ik wel op 150g + vetten
 
Ik drink nu in ieder geval geen melk meer tijdens het avondeten ,en nog maar een beetje bij mijn brinta/havermout.

Ook ben ik wat minder kwark gaan eten (savonds de ene dag 1 bak, de ander dag een halve of gewoon niets). En smiddags eet ik het zoiezo niet meer.


Ik ben nu van plan het een beetje bij te gaan houden in een bestand, en dan langzaam de eiwitten op te voeren op verschillende manieren tot ik merk waar het aan ligt/ waar de grens zit.

Heb al 4 behandelingen gehad tegen littekens, en heb er sinds deze shit weer 2 goede bijgekregen.
Sporten is leuk, maar liever een gaaf gezicht en wat minder vooruitgang dan weer een kraterkop..

Ben nu overigens deze week begonnen met een eiwitshake na de training.

En ik heb nu een paar twijfels:

Twijfels:
-Elke dag eiwitshake? En smiddags wel kip/tonijn
-Elke dag eiwitshake en dan maar een halve bak kwark savonds
-Elke dag eiwitshake en dan smiddags ook havermout/brinta en volle bak kwark savonds

-

-eiwitshake alleen na trainen en smiddags kip/tonijn en volle bak kwark savonds
-eiwitshake alleen na trainen en smiddgas/kip/tonijn en halve bak kwark savonds

-eiwitshake alleen na trainen en smiddags brinta/havermout en savonds volle bak kwark



Wat is nou precies het verschil tussen eiwitten en koolhydraten voor je spieren?
Eiwitten: Opbouwen van spieren/herstellen (als je te weinig eet kun je niet herstellen en komt er niets bij? en te weinig eiwitten zorgt voor spierafbraak)
koolhydraten: opbouw van spiermassa (te weinig zorgt niet persee voor afbraak, maar je komt niet bij?)


Mocht ik nu afgevallen zijn en blij zijn met de opgebouwde spiermassa, moet ik dan weer meer koolhydraten gaan eten Bij bijvoorbeeld mijn middag eten (dus eiwitrijk+koolhydraten) of eerder eiwitten vervagnen voor koolhydraten?

Of misschien helemaal niets veranderen, en eet ik eigenlijk al op onderhoud van mijn streefgewicht.

Want het is echt een wereld van verschil met voor ik begon dus resultaat zal ik toch al wel zien, toen was het vreten en zuipen wat ik wilde, een zak m&ms was zo op en een keertje savonds langs de mac was me ook niet vreemd..




Mijn doel is nu vooral afvallen/droger worden en wat gespierder worden. Een beetje in vorm komen, echt groter worden oid dat komt later wel. Ik wil nu zoeken naar een manier om lekker te sporten en mijn energie kwijt te kunnen, lekker gezond eten, maar niet helemaal afhankelijk worden tot het niet meer leuk is.
 
Laatst bewerkt:
Oja want van puistjes krijg je littekens? Dan zou mijn hoofd een litteken zijn als dat zo was. Verder zou ik gewoon goed eten ook al krijg je puistjes dat kun je of er over zeiken of gewoon negeren en je ding doen. Mij boeien mijn puistjes niet hoor. Nu moet ik zeggen dat het bij mij ook wel heel er mee valt.
 
Bij mij is dit jammer genoeg heel vaak wel zo. Puistjes zijn niet zo erg littekens wel..
 
Ik ben gestopt met melk drinken, en ook geen kaas meer (ook niet 1 x in de week).

En op de een of andere manier heb ik geen enkele ontsteking meer gehad.

Nog wel wat kleine puistjes, maar die gaan gewoon weg zonder ook maar een beetje litteken achter te laten!
 
Zou goed kunnen dat het daaraan ligt. Als ik veel melk op een dag drink heb ik het ook, ik neem dan wel biergist tabletten en vitamine d3, helpt uitstekend.
 
Back
Naar boven