MuscleMeat

Nog meer gaan eten ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sjorsss

Novice
Lid geworden
18 feb 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
85kg
Beste allenmaal !

Mijn naam is sjors, ben 19 jaar 195cm lang en weeg nu ongeveer 85 kilo.

Ik sport nu zo'n 2 kaar lang en sinds een jaar ben ik wat actiever bezig en sport ik 3x in de week.

vergeleken met nu was ik vroeger mager, maar wat mij betreft mag er nu wel een hoop massa bij !

al een tijdje blijf ik hangen op 85 kilo of val ik soms zelfs wat gewicht af.. terwijl ik naar mijn idee (en volgens mijn moeder ghehe) veel eet.

Ik heb mijn dagelijkse calorieen in name berekend en staat hieronder weergegeven. Ik studeer nog en al die boterhammen en koeken eet ik gedurende de dag op.. geen vaste tijdstippen.

Brood                  75  x  13   = 975
Boter                   35  x  13   = 455      
Kaas                    55  x  4     = 220
Pindakaas          99  ×  4     = 400         
Appelstroop       35  x  2     = 70          
Worst                  20  x  2     = 40   
Pasta                  85  x  1     =  85     

Liga           75 x 3     =  225
Cashew   handje    =  150
Chips                        =  400        

Vlees                 150  x  2       = 300    
Aardappelen      80  x  3.5    = 280
Groenten            30  x  3.5    = 105     
--------------------------------------------------------------
                                            3705   


Kwark                     350
3 broodjes ei         450
                           ----------------
                                 800


Kwark en ei is alleen op de dagen dat ik getraind heb..

Naar mijn idee eet ik niet weinig dus ik snap er niks van dat ik niet aan kom.

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken en of jullie tips hebben !

Bedankt alvast
gr sjors
 
als ik jou was zou ik aan de whey gainers gaan. dat zijn shakes waardoor je meer aankomt! kijk anders even op www.bodylab.nl
 
zelf heb je de conclusie al getrokken, je lichaam heeft meer nodig om te groeien. mijn onderhoud ligt ook op 3700/3800 Kcal's (trainingsdagen) en ik ben aardig wat korter en een stuk lichter dan jij bent! gooi er maar 3/400 kcal's bij en zie wat het doet! ---------- Toegevoegd om 07:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:41 ----------
als ik jou was zou ik aan de whey gainers gaan. dat zijn shakes waardoor je meer aankomt! kijk anders even op www.bodylab.nl
als ik jou was zou ik dit niet aanraden... en 2 zou ik het goed schrijven;)

mocht je toch een shake willen pakken voor die extra kcal's kan je bijv. een 250ML chocomel mixen met wat oats en pak je ook zo 400-500 extra kcal's.
 
Dus je eet echt elke dag 400kcal aan chips?
 
Gaat toch elke dag wel minimaal half zakkie doorheen haha
 
cutten schema lastig

.
 
Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik aan de whey gainers gaan. dat zijn shakes waardoor je meer aankomt! kijk anders even op www.bodylab.nl

Tering.. wat is dit voor een bullshit bericht.

@ TS

Wil je het voedingsschema eens in een duidelijke excel sheet o.i.d. zetten incl. macro's (eiwit, vet, koolhydraat)? Heb je overigens al eens je energiebehoefte (kcal behoefte) uitgerekend? Zo lang je hier niet boven gaat zitten is de kans klein dat je gaat aankomen.
 
Bedankt voor de reacties ! En sorry van de late reactie van mij.

ik heb berekend dat ik 3200 nodig heb.

Met 3700 zou ik 0.5 kilo moeten aankomen met week..
maar op me sportdagen (3x per week) zit ik zelfs rond de 4500 calorieen.

Nu zak ik soms zelfs terug naar 80 kilo en komt er niks bij..

Wat raden jullie mij aan ?
 
Trainingsschema in excel zetten en elke week 250 kcal meer gaan eten totdat je wel aankomt ;d
 
Ik heb ongeveer dezelfde stats als jou en eet ook rond de 3500-4000kcal per dag
Ook al 2 jaar aan de fitness en het laatste jaar wat meer. gewicht lang tussen de 75 en 80 gehad. Sinds 2 week creatine en shakes erbij en merk nu voor t eerst echt verschil. Dus misschien moet je dat maar een keer proberen :p ben nu 82kg wat onder andere door t vocht vasthouden van creatine komt. Maar doordat ik nu ben aangekomen en verschil zie train ik wel veel harder omdat ik meer zin heb. Als je maanden niet boven je 85kg uitkomt en soms zelfs terug valt is t wel lastig om elke training nog steeds alles te geven lijkt mij. Zo was het tenminste voor mij.

Dus misschien een potje crea aanschaffen? Kost maar 10 euro.
 
Tussen 3500 en 4000 cal. moet genoeg zijn om bij te komen als je 85 kg weegt, misschien krijg je niet genoeg proteïnen binnen (een shake ipv chips zou al beter zijn natuurlijk). Soms ligt het probleem ook aan te veel trainen, beperk je tot de basisoefeningen en doe niet teveel sets en dan kan het niet anders of je groeit.
 
Houd er rekening mee dat berekeningen nooit accuraat zullen zijn en per persoon flink kunnen afwijken.
Dus, kom je aan: Zorg dat het niet te snel gaat en je onnodig veel vet aanzet.
Blijf je stabiel qua gewicht: Meer eten, verhoog met 100 tot 200 kcal en kijk weer een tijdje hoe het loopt.
Val je af: Meer eten, 400 tot 500 kcal en kijk weer een tijdje aan.

PS:
Als je bij de berekening je activiteitenfactor meeneemt hoef je op trainingsdagen niet nog eens extra te eten. Dit zit in die activiteitenfactor.
 
Berekeningen zijn inderdaad niet accuraat. Ik eet ook het dubbele van mijn berekende onderhoud en kom er niet op aan. Het hele totaal plaatje geld. Stofwisseling kan ook enorm verschillen

Wat me opvalt in je schema is dat je bij je avondeten aangeeft 350 gram aardappelen (80 kcal/100 gr x3,5) + 350 gram groente (30 kcal/100 gr x3,5) te eten. Heb je dat ooit afgewogen?

Misschien is dit wel handig.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
 
Uitrekenen en boven je kcal behoefte zitten.
Weegschaal in de gaten houden. Als je niet aankomt wat extra eten:)
 
Wat is je dagelijkse activiteit buiten het trainen om? Je moet wel (behoorlijk) actief zijn wil je niet aankomen met deze voeding..
 
Ik zou inderdaad ook zeggen je calorie inname wat op te hogen. Hoe vaak ik niet te horen krijg dat ik zo veel eet en ik begon toch pas aan te komen toen ik 4000 cal per dag begon te eten (196 cm en 78 kg).
 
Berekeningen zijn inderdaad niet accuraat. Ik eet ook het dubbele van mijn berekende onderhoud en kom er niet op aan. Het hele totaal plaatje geld. Stofwisseling kan ook enorm verschillen Wat me opvalt in je schema is dat je bij je avondeten aangeeft 350 gram aardappelen (80 kcal/100 gr x3,5) + 350 gram groente (30 kcal/100 gr x3,5) te eten. Heb je dat ooit afgewogen? Misschien is dit wel handig. om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte, -500 cal als je wil cutten +500 cal als je wil bulken zorg voor 2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen gebruik een [Link niet meer beschikbaar] om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken. Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel. Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen. Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

Volgens mij is de moderne trend om zo weinig vetten te eten verkeerd, ik zou voor iemand die bulkt eerder gaan voor een 120 gram vet in een dieet van 3000 calorieën en zo'n 150-160 gram in een dieet van 4000 calorieën. Er zijn natuurlijk verschillende lichaamstypes maar voor de meerderheid (die niet zo snel bijkomt in gewicht) zou ik mij eerder richten op deze totalen dan op die 1 gram (of iets meer) per kg lichaamsgewicht. Vet is perfect voor de opslag van energievoorraden.
 
Volgens mij is de moderne trend om zo weinig vetten te eten verkeerd, ik zou voor iemand die bulkt eerder gaan voor een 120 gram vet in een dieet van 3000 calorieën en zo'n 150-160 gram in een dieet van 4000 calorieën. Er zijn natuurlijk verschillende lichaamstypes maar voor de meerderheid (die niet zo snel bijkomt in gewicht) zou ik mij eerder richten op deze totalen dan op die 1 gram (of iets meer) per kg lichaamsgewicht. Vet is perfect voor de opslag van energievoorraden.

Dit is niet helemaal waar.
Hoewel het klopt dat te weinig vet niet goed is bij zowel calorische tekorten en surplussen, kan een overschot aan vetten juist makkelijk door het lichaam worden opgeslagen als lichaamsvet (dat is tenminste hoe ik het heb begrepen, corrigeer me als ik het verkeerd heb).
Te weinig vetten is dus niet goed (voor hormoonhuishouding en orgaanfuncties), maar teveel vetten ook zeker niet (vanwege het makkelijke proces deze als lichaamsvet op te slaan).
De richtlijn van 1 gram per kilogram lichaamsgewicht is wat dat betreft (naar mijn weten) zo ongeveer de "Sweet Spot".
 
lol 455kcal aan fucking boter!?!
 
Neen hoor, een overschot aan calorieën wordt als lichaamsvet opgeslagen, maakt niet uit of dit overschot veroorzaakt wordt door calorieën uit vet, koolhydraten of eiwitten.
 
Back
Naar boven