AndroidHealthClinic

Nog (nauwelijks) niets afgevallen.

Bezoekers in dit topic

N1cke

Novice
Lid geworden
25 mei 2017
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
94kg
Hey iedereen,

Twee weken geleden ben ik begonnen met cutten, ik ben 1,95m lang en woog 96kg. Ik gebruik MyFitnessPal om al mijn doelen en maaltijden bij te houden.

Omdat ik magazijnwerk doe waarbij ik 8 uur per dag actief bezig ben werd mijn onderhoud geschat op 3200 kcal, ik wilde een snel resultaat dus besloot rond de 2700 kcal te gaan eten, ik heb in deze twee weken geen ongezonde voeding op en nauwelijks alcohol gedronken, mijn dagelijkse maaltijd bestond uit 6 boterhammen met pindakaas, daarnaast mijn avondeten en andere voeding.

Mijn eiwitten doel (200g) haalde ik nauwelijks, ik kwam meestal rond de 130g
Mijn vet doel (90g) haalde ik altijd, en zat er soms net iets overheen (100g)
Mijn koolhydraten doel (270g) haalde ik altijd, en zat er soms net iets overheen (290g)

De eerste week ging voor mijn gevoel goed en al helemaal nadat bleek dat ik in de eerste week 1 kg was afgevallen. In de tweede week heb ik dezelfde voeding aangehouden en is de weegschaal stipt op 95 kg blijven staan.

Wat kan hier de schuld van zijn?
 
Misschien eet je stiekem toch meer dan je denkt. Houd je écht ALLES bij?
 
Misschien eet je stiekem toch meer dan je denkt. Houd je écht ALLES bij?
Ja, ik houd alles bij wat ik eet. Ik zat zelf te denken dat ik misschien teveel koolhydraten eet (270g), kan dit misschien het probleem zijn?
 
Het gaat in de basis om meer kcal te verbruiken dan je eet. Of je dat nu met meer of minder koolhydraten doet maakt niet. Als je nu 50 gram KH schrapt en die toevoegt bij je eiwitten gebeurd er nog niks
 
Mensen onderschatten vaak wat ze eten en overschatten wat ze verbruiken. Ook die "berekeningen" moet je meer zien als een globaal startpunt om een soort balpark te krijgen waar je aan kan denken wat kcal betreft om te cutten of bulken.

Vervolgens ga je aanpassen als het niet naar wens verloopt. Er is niks "mis" als je opzet de eerste keer niet juist blijkt te zijn. Je hebt nu meer informatie, maak daar gebruik van en pas je voeding aan. De eerste week hoef je niet mee te tellen als het gaat om resultaten, als je kcal/macro's aanpast dan zal dat iets met je vochtbalans doen. Je hebt dus niet zoveel aan die eerste meting.

Ik zou overigens wel wat macro's betreft prioriteit bij je eiwitten leggen. Wat je dan met koolhydraten / vetten doet is niet zo heel interessant, zolang je geen extreem gekke toeren uit gaat halen.
 
Back
Naar boven