Fitness Seller

Nog nooit een sixpack gehad dit jaar word het tijd...

Bezoekers in dit topic

tetterpopko

Advanced Bodybuilder
Waardering
363
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Na nu een aantal jaren fitnessen en teveel fast food zit ik op zo'n 20% vp. In het verleden wel es geprobeerd om te cutten tot een fatsoenlijke sixpack maar hier eigenlijk altijd te laat mee begonnen.

Nu wil ik dus de serieuze stap gaan maken om eindelijk maar toch die begeerde sixpack te gaan halen.
Ik ben 1.83 schommelend rond de 96-97kg en 23 jaar. Ik denk dat ik nu ruim 3-4 fitness maar tussendoor flinke blessures gehad wat veel invloed heeft gehad op mijn trainingen.
Ik ben begonnen op 78kg dit was na een jaar fitnessen, leaner ben ik ook nooit geweest omdat ik daarna mijn schouder uit de kom heb weten te krijgen.
Veel thuis zitten en in een mum van tijd woog ik ineens 92kg.
Langzaam weer opgebouwd en eigenlijk weer begonnen waarmee ik ooit ben begonnen alleen met een extra 20kg aan vet.
Dumbells vlogen weer alle kanten op als ik dumbell chest press deed en de helft van de tijd voelde ik me schouder nog in de kom schuiven.
Nu ruim 2-3 jaar verder (ik weet het zelf niet eens precies meer) druk ik eindelijk weer met 34kg dumbells op de dumbell chest press.

Ik volg sinds kort een full body workout schema waarop ik 1 dag train en 1 dag rust heb om vervolgens het te herhalen.
Ik ben dit gaan doen omdat ik naar mijn mening en mijn ervaring met mijn lichaam geen harde gains pak met een split schema. Ik heb het idee dat teveel volume op één spiergroep mijn lichaam niet veel goeds doet.
Ik merk dat ik met dit nieuwe schema al vooruit gang boek met kracht en me spieren voller aanvoelen.
Nu word het dus tijd om maar een goed eet patroon aan te houden.

Calorien bijhouden met Myfitnesspal heb ik al meerdere keren geprobeerd maar ik merk dat ik na een tijd hierin crash omdat het teveel werk is en ik me daaraan erger.

Ik ben benieuwd naar hoe mensen hier cutten en dan vooral hoe jullie je voeding correct houden zonder al de moeite te moeten doen om alles te wegen en in te voeren. Misschien is dat ook wel de enige manier stamp het er dan vooral bij me in.

Plus ik haat cardio.....

Je kan voedingsschema's heel flexibel maken en toch structuur houden. Kwestie van opties inbouwen om "gewoon" te kunnen eten zoat je niet vast zit aan een schema. Mfp ben ikzelf ook geen liefhebber van, de hele dag bezig zijn met mijn eten in te voeren, niks voor mij.

Wat betreft die cardio, dan moet je wss vrij diep gaan cutten verhoudingsgewijs.

haat cardio, haat voeding bijhouden je maakt er wel een hele challenge van.
maar wat ik deed is je rekent je onderhoudt uit, gaat er onder zitten en voer dit 1 keer in op bijvoorbeeld myfitnesspall.
dit hou je gewoon de hele cut aan als richtlijn. Stagneer je ga je iets omlaag in kcals.

1x een menu maken en de rest van je leven hetzelfde eten. hoef je gewoon maar ff te klikken op mfp :D

Zonder af te wegen,dan kan je alleen maar gokken :)

Ik maak alles op voorhand klaar,afwegen en in afzonderlijke pakjes de vriezer in.

Ik heb ooit eens verschillende dieeten opgesteld van 1500 cals tot 3000 en vanalles daar tussenin.
Gewoon effe zien op hoeveel cals ik wil zitten en dan neem ik dat dieet er uit.

Caloriën bijhouden is inderdaad niks. Gewoon eenvoudig houden met een schema als handvat of richtlijn en klaar.
Je weet altijd wat je eet en gaat eten en wat dat voor je doet. Het zal dan steeds makkelijker worden om uit te vinden wat wat voor je doet en wat welke hoeveel voor je doet.

Met een klein beetje cardio toevoegen gaat het cutten een stuk makkelijker en sneller. 10-15 minuten hiit of hoog intensief cardio doet al behoorlijk veel zonder erg laag te hoeven zitten in de voeding.

Ik doe met je mee, doe nu 2-3 jaar aan bodybuilding, maar heb lang niet het resultaat wat ik had kunnen bereiken in die periode. Dit komt omdat ik clean bulken me niet echt lukt, veel fast-food e.d. tussendoor. Verder drink ik in het weekends vaak ook redelijk veel bier, zelfs tijdens de cut (dit dus proberen te combineren met HIIT voor of na het zuipen.
Ik zit nu denk ik rond de 20% vetpercentage en wil ook die sixpack deze zomer. Ik ga denk ik gewoon een voedingsschema opstellen wat er ongeveer zo uit komt te zien:
1.72
70 kg
18-20% vet

07:00 Brinta + magere melk

10:00 2 volkoren boterhammen met kipfilet

12:00 2 gekookte eieren + 1 boterham met pindakaas

17:00 avondeten van moeders meestal groente+vlees en na het eten 250ml aldi kwark(veel eiwitten)

19:00 Sporten, als ik geen kracht train, probeer ik cardio te doen, dus sowieso elke dag sporten.

20:00 28 scoop whey + volkoren boterham met kipfilet

21:30 250ml aldi kwark

Moet nog wel uitrekenen of dit ongeveer genoeg is, dus dan pas ik het anders aan

Ik doe met je mee, doe nu 2-3 jaar aan bodybuilding, maar heb lang niet het resultaat wat ik had kunnen bereiken in die periode. Dit komt omdat ik clean bulken me niet echt lukt, veel fast-food e.d. tussendoor. Verder drink ik in het weekends vaak ook redelijk veel bier, zelfs tijdens de cut (dit dus proberen te combineren met HIIT voor of na het zuipen.
Ik zit nu denk ik rond de 20% vetpercentage en wil ook die sixpack deze zomer. Ik ga denk ik gewoon een voedingsschema opstellen wat er ongeveer zo uit komt te zien:
1.72
70 kg
18-20% vet

17:00 avondeten van moeders meestal groente+vlees en na het eten 250ml aldi kwark(veel eiwitten)

19:00 Sporten, als ik geen kracht train, probeer ik cardio te doen, dus sowieso elke dag sporten.

Moet nog wel uitrekenen of dit ongeveer genoeg is, dus dan pas ik het anders aan

Ik denk dat je te weinig eiwitten hebt maar ik kan het natuurlijk mis hebben, tof dat je mee doet man ik hoop dat je het door kan zetten om echt een goeie cut te doen

Caloriën bijhouden is inderdaad niks. Gewoon eenvoudig houden met een schema als handvat of richtlijn en klaar.
Je weet altijd wat je eet en gaat eten en wat dat voor je doet. Het zal dan steeds makkelijker worden om uit te vinden wat wat voor je doet en wat welke hoeveel voor je doet.

Met een klein beetje cardio toevoegen gaat het cutten een stuk makkelijker en sneller. 10-15 minuten hiit of hoog intensief cardio doet al behoorlijk veel zonder erg laag te hoeven zitten in de voeding.

Hoe zit het met carbs ik heb altijd gemerkt als ik die wat meer achterwege laat en hoger in prot ga zitten dat ik vrij snel afval alleen ook dit heb ik nooit echt volgehouden. Wat voor effect heeft dit op langdurige termijn?

mischen dat je minder water vasthoudt door minder carbs. Maar het gaat om kcals in vs kcals uit, dus proteins of carbs maakt dan niet uit.

je zal waarschijnlijk wel echt 15kg moeten cutten ofzo voordat je abs zult zien als je nu al op 20% staat. Veel succes :thumb:

mischen dat je minder water vasthoudt door minder carbs. Maar het gaat om kcals in vs kcals uit, dus proteins of carbs maakt dan niet uit.

je zal waarschijnlijk wel echt 15kg moeten cutten ofzo voordat je abs zult zien als je nu al op 20% staat. Veel succes :thumb:

Pfoe als je het in kilo's gaat bekijken klinkt het erg veel, maaaaar zo klinkt ook juist meer als een uitdaging so let's do this!

Discipline vriend, dan gaat het wel lukken. Gewoon niet te diep cutten en dan lekker lang volhouden. Dan duurt het langer, maar heb je wel meer plezier in het behalen van je doel. Succes!

1.72
70 kg
18-20% vet

15kg eraf!! Geloof me je wil er zo niet uitzien

Hoe zit het met carbs ik heb altijd gemerkt als ik die wat meer achterwege laat en hoger in prot ga zitten dat ik vrij snel afval alleen ook dit heb ik nooit echt volgehouden. Wat voor effect heeft dit op langdurige termijn?
Dat heb je nooit echt volgehouden? Zat je dan in je totaal calorie inname ook erg laag?
Het werkt inderdaad prima laag te gaan in KH en hoog in proteïne. Maar je hoeft dan niet erg diep te gaan.
Als je het goed doet op langere termijn zal je dan lekker massa bouwen en vet kwijtraken of iig je vetpercentage flink verlagen.

Hier heb je nog wat leesvoer:
http://www.jissn.com/content/pdf/s12970-015-0100-0.pdf
en deze:
[Link niet meer beschikbaar]

Vind je je voeding invoeren in MyFitnessPal serieus teveel moeite? Wow...

Ik denk dat je een andere mindset moet gaan krijgen.

Teveel moeite, gedoe, niet lang volgehouden, teveel fastfood....

zijn allemaal woorden die niet thuis horen in de voor jouw beoogde doelen (en in de hele bb wereld an sich, maar dat is een mening).

Probeer een rustige en langdurige cut in te zetten voor maximale spierbehoud. Misschien zelfs op de zomer richten met een vetpercentage van 20%. Hoog in eiwitten en verder een beetje spelen met koolhydraten en vetten. Zorg dat je iedere week jezelf weegt en dit op een blaadje noteert. Bereken hoeveel je moet afvallen om je streefgewicht en vp te halen en verdeel dit vervolgens over het aantal weken dat je aan de cut wil besteden. Zorg dat je iedere week een minieme hoeveelheid afvalt.

Verder qua trainen geen doelloze en niet functionele buikspieroefeningen gaan doen. Zwaar squatten, deadliften, etc. zijn de betere oefeningen om de massa op je buik te creëren. Eventueel aanvullen met ab-roller, cable cruch, leg raise.

Ik zou één dag in de week gebruiken voor een cheatdag als beloning voor het harde werken. Buiten deze dag geen fastfood en andere zooi.

Back
Naar boven