Fitness Seller

Nolvadex i.c.m. anti-depessiva (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Area1990

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2009
Berichten
1.225
Waardering
154
Denk dat de best plek is om hem te plaatsen.
Voor de mensen die hun in hun PCT Nolvadex en anti-depressiva gebruiken:
[Link niet meer beschikbaar]

Lijkt me beter om een ander middel te overwegen. Of is dit al debunked?
 
antidepressiva is wel alles over een kam scheren, het gaat over de volgende 2 :


SSRI (Selective serotonin reuptake inhibitor)
SNRI (Serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor)

Deze werken op Serotonine.

Maar er zijn ook andere antidepressiva varianten zoals de benzodiazepine, deze vallen weer niet onder het kopje van jouw link.
Dus mocht het verhaal waar zijn dan zou ik persoonlijk lekker een valiumpje nemen ipv SSRI of SNRI.

Kom je nog van aan ook en verhoogt ook je eetlust en onderdrukt de psychische klap na je kuur.

En tja je kan overal een pilletje voor gaan nemen, dat is natuurlijk ook niet goed.

Het gaat niet alleen om SSRI's en SNRI's. Bupropion, Diphenhydramine, Quinidine, Thioridazine, Amiodarone, Trazodone en Cimetidine vallen onder totaal andere groepen. Ook zijn benzodiazepines geen anti-depressiva.
Maargoed, waar het mij om gaat is deze informatie te delen en of iemand weet of deze informatie ook klopt.

Pubmed laat in ieder geval zien dat er inderdaad interactie is (iig met paroxetine):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...med_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=7
 
antidepressiva is wel alles over een kam scheren, het gaat over de volgende 2 :


SSRI (Selective serotonin reuptake inhibitor)
SNRI (Serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor)

Deze werken op Serotonine.

Maar er zijn ook andere antidepressiva varianten zoals de benzodiazepine, deze vallen weer niet onder het kopje van jouw link.
Dus mocht het verhaal waar zijn dan zou ik persoonlijk lekker een valiumpje nemen ipv SSRI of SNRI.

Kom je nog van aan ook en verhoogt ook je eetlust en onderdrukt de psychische klap na je kuur.

En tja je kan overal een pilletje voor gaan nemen, dat is natuurlijk ook niet goed.

Ik zou zeker niet effe wat benzo's wegkanen aangezien dit zwaar verslavende middelen zijn. (benzo's vallen niet onder anti-depressiva trouwens)
 
als je aan de anti depressiva zit lijkt het mij sowieso niet verstandig om te gaan kuren.. :rolleyes:
 
helemaal mee eens.

behalve dat het wel onder de categorie anti-depressiva , maar vaker worden andere middelen eerst voorgeschreven daarna combo.

http://resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=p5558k5h28500265&size=largest

Lees dan op zijn minst eens je eigen link goed door:)

Verder is het inderdaad misschien niet zo verstandig om te kuren als je psychologische problemen hebt. Maar voor mensen die het desondanks toch doen lijkt het me slim om het gebruik van Nolva als PCT eens te heroverwegen.
 
En het rare is dat 95% van alle serotonine in de dunne darm wordt geproduceert.Dus maar 5% in de hersenen.
 
aan de anti D , een ssr remmer, en nolva geen enkel probleem. geen dip of niks. ook na de nakuur merk ik mentaal geen verschil. gewoon jezelf kennen en je niet zelf gek maken of beinvloeden
 
Het gaat niet alleen om SSRI's en SNRI's. Bupropion, Diphenhydramine, Quinidine, Thioridazine, Amiodarone, Trazodone en Cimetidine vallen onder totaal andere groepen. Ook zijn benzodiazepines geen anti-depressiva.
Maargoed, waar het mij om gaat is deze informatie te delen en of iemand weet of deze informatie ook klopt.

Pubmed laat in ieder geval zien dat er inderdaad interactie is (iig met paroxetine):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...med_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=7

Ja het klopt. Zijn hier ook al eerder discussies over geweest. Er zijn overinges nog meer medicijnen die interactie vertonen met Nolvadex. Echter of het allemaal zo significant is vraag ik me af.

Wat ik niet begrijp is dat er staat dat bij gelijktijdig gebruik de antidepressiva als het ware "voorrang" krijgen op nolvadex.
 
En het rare is dat 95% van alle serotonine in de dunne darm wordt geproduceert.Dus maar 5% in de hersenen.

Oh! Dat hoor ik voor het eerst! Heb je misschien een bronvermelding?
 
•Recent research has reported that serotonin is linked with normal gastrointestinal (GI) functioning. Serotonin is a neurotransmitter, or chemical, that delivers messages from one part of your body to another. Ninety-five percent of the serotonin in your body is located in the GI tract, and the other 5 percent is found in the brain. Cells that line the inside of the bowel work as transporters and carry the serotonin out of the GI tract. People with IBS, however, have diminished receptor activity, causing abnormal levels of serotonin to exist in the GI tract. As a result, they experience problems with bowel movement, motility, and sensation—having more sensitive pain receptors in their GI tract.
http://digestive.niddk.nih.gov/ddiseases/pubs/ibs/

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Dus zonder goede darmwerking kan je je nooit goed voelen.
 
Aan de serotonine in je darmen heb je in de hersenen niet zo veel.
Als de darmen dezelfde serotonine heropname receptoren hebben als de hersenen, kunnen serotonine heropnameremmers dan wel bijwerkingen hebben in de darmen.

Maar het ging er dus om dat tamoxifen in feite een prodrug is, en het metabolisme ervan door antidepressiva verstoord kan worden.
Als die een hogere affiniteit hebben voor CYP2D6 kunnen ze inderdaad "voorrang" hebben.
CYP2D6 kent sowieso genetische verschillen, zodat medicijnen die via dit enzym gemetaboliseerd worden door sommige mensen zeer snel afgebroken (antidepressiva) /geactiveerd (Tamoxifen) worden, door de meeste toch normaal of "extensive" en door een aantal "poor metabolisers" gebeurt het amper en die hebben dus eigenlijk sowieso niks aan tamoxifen.

Dus als je je CYP2D6 genotype niet kent is het eigenlijk sowieso zekerder om geen medicijnen te nemen die een substraat van dit enzym zijn:p
 
als je aan de anti depressiva zit lijkt het mij sowieso niet verstandig om te gaan kuren.. :rolleyes:

moet niet gekker worden hoor!!!!

tjongejinge wat een vraag zeg......

waar gaat het heen hier!!!

Wie gaat er dan ook in godsnaam kuren als ie aan de antidepressiva zit!!!!
 
Laatst bewerkt:
Er zijn toch wel wat onderzoeken dat testosteron tegen depressie helpt,zeker bij mannen dus.

---------- Toegevoegd om 01:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:17 ----------

Aan de serotonine in je darmen heb je in de hersenen niet zo veel.
Als de darmen dezelfde serotonine heropname receptoren hebben als de hersenen, kunnen serotonine heropnameremmers dan wel bijwerkingen hebben in de darmen.

Maar het ging er dus om dat tamoxifen in feite een prodrug is, en het metabolisme ervan door antidepressiva verstoord kan worden.
Als die een hogere affiniteit hebben voor CYP2D6 kunnen ze inderdaad "voorrang" hebben.
CYP2D6 kent sowieso genetische verschillen, zodat medicijnen die via dit enzym gemetaboliseerd worden door sommige mensen zeer snel afgebroken (antidepressiva) /geactiveerd (Tamoxifen) worden, door de meeste toch normaal of "extensive" en door een aantal "poor metabolisers" gebeurt het amper en die hebben dus eigenlijk sowieso niks aan tamoxifen.

Dus als je je CYP2D6 genotype niet kent is het eigenlijk sowieso zekerder om geen medicijnen te nemen die een substraat van dit enzym zijn:p

Waarom heb je niet veel aan serotonine uit de darmen?

---------- Toegevoegd om 01:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:18 ----------
 
Omdat wat in je darmen zit dus niet in je brein zit, bijvoorbeeld?

Sommige stoffen zullen zich inderdaad vanuit je darmen naar je brein kunnen verplaatsen, maar serotonine hoort daar niet bij;)

En waarom reageert er dan weer niemand op het CYP2D6 verhaal :( denken jullie soms dat het weer wat dom gelul is dat ik zelf bedacht heb onder invloed van teveel chemicalien inhaleren ?
 
moet niet gekker worden hoor!!!!

tjongejinge wat een vraag zeg......

waar gaat het heen hier!!!

Wie gaat er dan ook in godsnaam kuren als ie aan de antidepressiva zit!!!!

Beetje overdreven reactie maat.

Het is zo enorm afhankelijk om wat voor een depressie het gaat.
Iemand die een steuntje in de rug nodig heeft in de vorm van anti-d, zou best kunnen kuren.
Gewoon overleggen met de arts.
 
En waarom reageert er dan weer niemand op het CYP2D6 verhaal :( denken jullie soms dat het weer wat dom gelul is dat ik zelf bedacht heb onder invloed van teveel chemicalien inhaleren ?

Niet dan?:p

Dat verhaal is toch veels te moeilijk voor ons meid...:D
 
Beetje overdreven reactie maat.

Het is zo enorm afhankelijk om wat voor een depressie het gaat.
Iemand die een steuntje in de rug nodig heeft in de vorm van anti-d, zou best kunnen kuren.
Gewoon overleggen met de arts.

En denk je echt dat een arts het zal toezeggen?

kom zeg....

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Beetje overdreven reactie maat.

Het is zo enorm afhankelijk om wat voor een depressie het gaat.
Iemand die een steuntje in de rug nodig heeft in de vorm van anti-d, zou best kunnen kuren.
Gewoon overleggen met de arts.

mijn reactie was misschien iets te......maar ik vind het gewoon onverstandig als je toch medicatie neemt na aanleiding van een depressie je in mijn ogen niet klaar bent om te kuren.....das mijn mening he!;)

Gr.
 
Back
Naar boven