MuscleMeat

Nolvadex ( Tamoxifen ) tijdens of na de kuur ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boensy

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2005
Berichten
28
Waardering
0
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een kuurtje nemen met :

- Testestoron
- Naposim
- Trenbolone

( heb al eerder gekuurd, maar voornamelijk met stromba/deca enz. )

Nu ben ik erg gevoelig voor "borstvorming", en is mij aangeraden Nolvadex te gebruiken.

de 1 zegt : pas als je last krijgt van borstvorming
( omdat nolvadex anders de werking blokkeert )

de anders zegt : vanaf dag 1 elke dag 1 tabl. nemen
( omdat nolvadex dan gelijk zijn werking doet, en je er ook "harder" bij blijft )

Is er hier iemand hier die mij kan zeggen wat het beste is ???

BVD

Dennis
 
Zou ipv receptorblocker een aramotaseblocker tijdens je kuur nemen. Proviron, Arimidex, Fermara etc.
 
Aromasin proviro, femara, liquidex ... tijdens je kuur.
Nolva na je kuur, is al genoeg bewezen dat nolva je gains afremt...
 
MrJ zei:
Zou ipv receptorblocker een aramotaseblocker tijdens je kuur nemen. Proviron, Arimidex, Fermara etc.

Ik snap alleen het verschil in netto effect niet helemaal.
In het geval van nolvadex of een aromataseblocker heb je uiteindelijk toch in beide gevallen een niet actief oestrogeen?
Of het nou niet kan worden aangemaakt of wordt geblokt op de receptor, effectief gezien heb je toch hetzelfde effect?
 
muscleboy zei:
Aromasin proviro, femara, liquidex ... tijdens je kuur.
Nolva na je kuur, is al genoeg bewezen dat nolva je gains afremt...

Is dat zo? :rolleyes: Heb ook gedurende mijn laatste kuur nolva genomen (i.v.m gyno) en moet zeggen de gains waren er niet minder om. Natuurlijk kan het zijn dat je wat minder vocht vasthoudt en hierdoor minder aankomt, maar dat mag je geen gains noemen.
Zou in eerste instantie wel een aromataseblocker nemen. Mocht je dan alsnog last van gyno krijgen kun je altijd de nolva er nog bij stacken.

succes
 
Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. Bij stopzetten van gebruik is er dan enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.

Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen.
 
search search search search search search search search search search search search

komt elke maand wel een keertje voorbij... geen nolva maar anti-e tijdens kuur!
 
younggod zei:
search search search search search search search search search search search search

komt elke maand wel een keertje voorbij... geen nolva maar anti-e tijdens kuur!

Probeer je dan ook met argumenten Big Cat (post boven je) te overtuigen? :thumbup:
 
Big Cat zei:
Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. Bij stopzetten van gebruik is er dan enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.

Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen.


Dit is nu weer een hele andere kant van informatie, dus hiermee wil je zeggen dat je beter geen anti-e kan pakken? hier op het forum is de laatste tijd wel een hype om een anti-e erbij te pakken, maar volgens mij heb ik altijd geweten dat je er juist minder kans op gyno mee hebt tijdens je kuur omdat het je je dan geen aromatase hebt.

dus nu is het helemaal weer in om nolva tijdens de kuur te gebruiken? en is het dan echt zo dat nolva de spiergroei net zo min beinvloedt dan Femara of aromasin?
 
tof dat Big Cat hier nog af en toe post!
 
Big Cat zei:
Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. Bij stopzetten van gebruik is er dan enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.

Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen.

Is proviron tijdens de kuur dan wél een optie aangezien het een andere werking heeft dan middelen als arimidex, femara, etc?
 
kevinlorenzin zei:
Dit is nu weer een hele andere kant van informatie, dus hiermee wil je zeggen dat je beter geen anti-e kan pakken? hier op het forum is de laatste tijd wel een hype om een anti-e erbij te pakken, maar volgens mij heb ik altijd geweten dat je er juist minder kans op gyno mee hebt tijdens je kuur omdat het je je dan geen aromatase hebt.

dus nu is het helemaal weer in om nolva tijdens de kuur te gebruiken? en is het dan echt zo dat nolva de spiergroei net zo min beinvloedt dan Femara of aromasin?

Denk dus gewoon niet pro-actief oestrogenen blokken.

Alleen als daar noodzaak (gyno) voor is, en dan mbv een receptorblokker (nolva) ipv aromatase blokker.
 
Big Cat zei:
Zowel tijdens als na de kuur maak je best gebruik van een receptorblokker. Het gebruik van een aromatase blokker brengt problemen met zich mee in dat het je gevoeliger maakt aan estrogenen. <b>Eenmaal gebruiken, en je bent genoodzaakt ze te gebruiken elke kuur, de hele kuur. </b>Niet ideaal. Een aromatase blokker zorgt voor een imbalans aan weerszijden van het aromatase enzym. Veel te veel substraat en niks product. Dan gaat het aromatase enzym opreguleren. Omdat er ondanks al dat substraat onvoldoende product is. <b>Bij stopzetten van gebruik is er dan</b> enorm veel meer aromatase voor slechts een klein beetje minder substraat, wat leid tot <b>meer estrogeen, minder testosteron, en toch meer onderdrukking.</b>

Daarom dus ook niet na een kuur, ten eerste duurt het al wat tegen dat je estrogeen mindert, ten tweede zijn er alternatieve vormen van estrogeenomzetting, en ten laatste uiteraard het eerder vernoemde, dat het het herstel trager laat verlopen.


:eek: Dus als ik het goed begrijp hebben we hier op het board mensen altijd onterecht aangeraden om liquidex/femara te nemen.
Dat het ook nog eens een keer drukkend op de axis werkt wist ik ook niet. Lekker verhaal.
 
Big'r zei:
:eek: Dus als ik het goed begrijp hebben we hier op het board mensen altijd onterecht aangeraden om liquidex/femara te nemen.
Dat het ook nog eens een keer drukkend op de axis werkt wist ik ook niet. Lekker verhaal.


idd erg interresant..

bronnen??
 
Ruff-E zei:
Is proviron tijdens de kuur dan wél een optie aangezien het een andere werking heeft dan middelen als arimidex, femara, etc?


You should be aware that Proviron is also an estrogen antagonist which prevents the aromatization of steroids. Unlike the antiestrogen Nolvadex which only blocks the estrogen receptors (see Nolvadex) Proviron already prevents the aromatizing of steroids.

Moeten we dan ook voortaan maar stoppen met proviron dan :o
Ik had altijd wel begrepen dat proviron minder sterk zou zijn dan liquidex/femara.
En aangezien proviron een androgene werking heeft zou dit toch ook licht op de axis moeten drukken....?

Proviron zou dan alleen nog nuttig zijn bij impotentie.
 
Big'r zei:
:eek: Dus als ik het goed begrijp hebben we hier op het board mensen altijd onterecht aangeraden om liquidex/femara te nemen.
Dat het ook nog eens een keer drukkend op de axis werkt wist ik ook niet. Lekker verhaal.

...er zijn 2 kampen de voorstanders en de tegenstanders beide hebben ze goede punten. Persoonlijk ben ik er een voorstander van o.a gebasseerd op mijn eigen ervaringen ...tijd zal leren wie er gelijk heeft

4cc
 
kevinlorenzin zei:
Dit is nu weer een hele andere kant van informatie, dus hiermee wil je zeggen dat je beter geen anti-e kan pakken? hier op het forum is de laatste tijd wel een hype om een anti-e erbij te pakken, maar volgens mij heb ik altijd geweten dat je er juist minder kans op gyno mee hebt tijdens je kuur omdat het je je dan geen aromatase hebt.

dus nu is het helemaal weer in om nolva tijdens de kuur te gebruiken? en is het dan echt zo dat nolva de spiergroei net zo min beinvloedt dan Femara of aromasin?

Het is niet IN om nolvadex te gebruiken, en nolva, net zoals elk ander anti-e, dus ook aromatase blokkers hebben wel degelijk een negatieve invloed op spiergroei. Estrogeen is nu eenmaal heel anabool, weliswaar in combinatie met een androgeen.

Je hoeft zeker geen nolvadex te gebruiken tijdens de kuur, TENZIJ je problemen krijgt. En daar ligt nu net het voordeel van nolvadex, dat kun je gebruiken tot de problemen verdwijnen, iets langer, en dan weer stoppen, een aromatase blokker, zodra je die neemt, MOET je die nemen tot het einde van de kuur of je krijgt juist MEER gyno problemen. Zelfde met toekomstige kuren. Iemand die eenmaal een aromatase blokker gebruikt heeft is veel gevoeliger aan gyno in latere kuren ook. Vaak al gevoelig voor het equivalent van 250 a 500 mg per week test, terwijl iemand die ze nog nooit gebruikt heeft perfect 750 a 1000 mg per week kan nemen en geen last hebben.
 
Ruff-E zei:
Is proviron tijdens de kuur dan wél een optie aangezien het een andere werking heeft dan middelen als arimidex, femara, etc?

Ik heb dat af en toe toegepast, maar hier mag je me niet op quoteren, want dit is louter uit ervaring en niet uit wetenschappelijke bron. Dus ik ga het hier ook niet als universele waarheid verkondigen. Maar proviron werkt, vermoedelijk (dit is nooit aangetoond, nergens) als een licht anti-aromatase, dat erg dosisgevoelig is tussen 25 en 250 mg per dag. Wat toelaat een beetje aromatase te remmen. Het heeft ook andere voordelen die gewone anti-aromatases niet hebben.

Raad ik het daarom aan zoiezo ? Nee, zoals eerder vermeld ik raad geen anti-e's aan waar ze niet nodig zijn, als er problemen komen kan nolvadex in situ gebruikt worden.

Maar ik ga niet ontkennen dat ik proviron een nuttig en multifunctioneel product vind voor gevorderden.
 
Gewoon zo weinig mogelijk hulp medicijnen gebruiken bij de aas is altijd mijn mening geweest enkel als het ECHT nodig is moet je anti-e en nolva gebruiken.
 
Big'r zei:
:eek: Dus als ik het goed begrijp hebben we hier op het board mensen altijd onterecht aangeraden om liquidex/femara te nemen.
Dat het ook nog eens een keer drukkend op de axis werkt wist ik ook niet. Lekker verhaal.

Het werkt ook niet direct drukkend op de axis, enkel bij stopzetten zal de druk op de axis wel veel groter worden dan ze anders zou zijn.

En ja, dit wordt verkeerdelijk aangeraden, maar tot op heden zijn er nog steeds veel voorstanders, meestal dan ook mensen die er iets bij te winnen hebben van dat principe. Dus zou me er niet zo slecht bij voelen hoor, het is nog steeds een wijdverspreid gebruik.

En eenmaal je eraan vast zit, zit je eraan vast, vandaar ook dat je het niet uit de wereld zal helpen, want veel oude, ervaren rotten zullen uit ervaring vertellen dat ze snel en bij lage dosis gyno krijgen. Zijn die mensen dan hypergevoelig ? Ja, maar dat hebben ze zichzelf dan ook gemaakt.

Maar beginners raad je zeker en vast best af om anti-aromatase te gebruiken en gewoon nolva bij te houden in geval van. Dan neem je 40 mg per dag voor 5 dagen en dan 20 mg per dag tot enkele dagen na verdwijnen van de symptomen.
 
Back
Naar boven