XXL Nutrition

Nononsense stelt zich voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kloontje

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
1.205
Waardering
2.560
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
18%
Hi all,

Na het lezen van een aantal topics toch maar een profiel aangemaakt 😀

Sinds een jaar geïnfecteerd geraakt door het bb virus. Eind vorig jaar ging het de goede kant op en zag ik duidelijk progressie, helaas gooide begin dit jaar mijn fysieke gesteldheid roet in het eten (te lang te veel gevraagd van mijn lichaam, icm doorlopen met griep en vermoedelijk ook corona). Ik kon echt helemaal niks meer, volledig uitgeput, en nergens meer zin in... toen ik daar enigzins weer boven op kwam, kwam de lockdown... de sportscholen gingen dicht en ik kon het trainen niet oppakken.

Uiteindelijk ben ik 3 weken geleden weer vol aan de bak gegaan met thuis trainen (5 a 6 keer per week), elke dag een uur wandelen (mede vanwege kantoorbaan) en mijn macro's zijm weer in orde (zit nu in een lichte cut op 2300kcal, verdeling 125 gram eiwit, 110gram vet 201gram kh. Ik ben op eieren en schapenkaas na vegan wat het soms lastig maakt om aan mijn eiwitten te komen. Wel slik ik een arsenaal aan vitaminen en mineralen om mijn immuunsysteem op peil te houden.

Het gaat de goede kant weer op, maar wat zal ik blij zijn Als de sportscholen weer open zijn! Lekker knallen met muziek op en mezelf uitdagen is een goede manier voor mij om me-time te hebben. Dat laatste schiet er nogal eens bij in aangezien ik naast mijn baan (thuiswerken op het moment) 2 bloedjes van kinderen heb 😀 (thank God gaan die volgende week weer naar school) en een partner met een vitaal beroep zoals dat nu zo mooi heet.

Mijn stats op het moment zijn 1m90, 81kg en vet% 18%.

Ik heb sinds oktober een online pt-er en ben daar dik tevreden mee! Sinds we samen aan de gang zijn gegaan schoot mijn progressie omhoog en heeft ze mij, naast de fysieke begeleiding, ook veel mentale begeleiding gegeven, iets wat volgens mij super belangrijk is en vaak wordt onderschat. Voor de lock-down zagen we elkaar 1x per maand waarbij ze o.a. mijn vetpercentage opmat met een calliper, als straks de lockdown voorbij is gaan we dit weer oppakken.

Mijn doel is niet om op een podium te staan ofzo maar wel om een mooi, gespierd en strak lichaam te krijgen. Het 'boetseren' van mijn lichaam vind ik sowieso prachtig! Dat je met veel toeweiding en discipline je lichaam kan vormen is fantastisch om te zien!

Fijne zondag!
Liefs Nononsense
 
Welkom en succes hier.

1,90 m is wel lang voor een vrouw. :)
En 18% al erg laag vet%
 
Welkom en succes hier.

1,90 m is wel lang voor een vrouw. :)
En 18% al erg laag vet%

Dank je wel marina1975!

Haha ja is lang i know, maar ik ben echt een vrouw (ik heb 2 kinderen gebaard :p, dus op de vraag die ik ooit kreeg of ik omgebouwd was kon ik volmondig nee antwoorden).

Ja het verbaasd mij ook iedere keer dat ik een vetpercentage heb van 18%, maar metingen met de centimeter en calliper geven het toch iedere keer aan. En mijn pt-er weet volgens mij wel wat ze doet :)
 
Dank je wel marina1975!

Haha ja is lang i know, maar ik ben echt een vrouw (ik heb 2 kinderen gebaard :p, dus op de vraag die ik ooit kreeg of ik omgebouwd was kon ik volmondig nee antwoorden).

Ja het verbaasd mij ook iedere keer dat ik een vetpercentage heb van 18%, maar metingen met de centimeter en calliper geven het toch iedere keer aan. En mijn pt-er weet volgens mij wel wat ze doet :)
Das inderdaad hele lang voor een vrouw en erg laag vet%. Zou zelf niet lager gaan in ieder geval. Qua gezondheid is dat niet aan te raden.
Denk dat je gewoon lekker moet gaan voor spieropbouw en zo je lichaam strakker en gespierder te krijgen.

Mocht je het leuk vinden dan kan ej altijd een log in het vrouwendeel starten. Denk dat velen met interesse meelezen. :)

Succes in ieder geval en bij vragen... het forum kan leerzaam zijn maar hou de "white knights" ook in de gaten. ;)
 
Das inderdaad hele lang voor een vrouw en erg laag vet%. Zou zelf niet lager gaan in ieder geval. Qua gezondheid is dat niet aan te raden.
Denk dat je gewoon lekker moet gaan voor spieropbouw en zo je lichaam strakker en gespierder te krijgen.

Mocht je het leuk vinden dan kan ej altijd een log in het vrouwendeel starten. Denk dat velen met interesse meelezen. :)

Succes in ieder geval en bij vragen... het forum kan leerzaam zijn maar hou de "white knights" ook in de gaten.

Thanks voor je bericht, much appreciated!

Dat vet% is wel een dingetje waar ik een innerlijke strijd over voer... Aan de ene kant wil ik nog verder dalen in vet% meer vet van de billen en benen af, (daar gaat het er maar niet vanaf lijkt het) en een betere toning van de spieren. Aan de andere kant is lager gaan misschien niet zo'n goed idee vanwege gezondheid. Mijn menstruatie was afgelopen jaar al 2 keer laat (45 en 42 dagen, nu weer de gebruikelijke 27 dagen) en ik heb last van premenstruele spotting. Hoogstwaarschijnlijk hormonaal aangezien ik binnenste buiten ben gekeerd met onderzoeken door huisarts en gynaecoloog), ik gebruik verder geen hormonen... Als de sportscholen weer open gaan wil ik sowieso een lean bulk in gaan zetten... maar ik wil deze 3 weken eigenlijk nog iets meer vet verliezen.

Leuk om inderdaad een log te starten in het vrouwendeel. Ik ben benieuwd of anderen geïnteresseerd zijn in mijn ups-en-downs. Overigens ben ik niet zo'n fan van foto's op internet gooien....

V.w.b. die white knights, ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt in deze context... maar ik lees wel vaak dat het al gauw off topic naar een specifiek onderwerp gaat haha ;)
 
Zeenius jij dacht je lang was? :badum:
 
1 cm langer dan ik, wut :eek:
 
Als je een logje start ben ik in! Je stats zijn inderdaad indrukwekkend.

V.w.b. je bijna vegan eetstijl, wij hebben hier een ras vegan Kathlinoo
en zij plaatst regelmatig lekkere maaltijden (althans ze zien er lekker uit) in dit topic:


Misschien een leuke inspiratie voor jou!
 
Thanks Japio Ik begin bijna te twijfelen of 18% wel juist is... haha maar ze heeft het toch meerdere maanden met een centimeter en calliper gemeten en kwamen altijd rond de 18 uit... (eerst 18,nog wat over de helft en later zakte dat naar bijna 18%)
 
Allereerst super leuk al jullie reacties! Jullie zijn lang niet zo eng en boosaardig als ik dacht ;).

ik heb een topic aangemaakt om mijn progressie te delen: https://forum.bodybuilding.nl/topics/nononsense-progressie.426828/

Leuk als jullie me willen volgen! Maar verwacht er vooralsnog niet al te veel van.... ik moet er nog een beetje aan wennen om te loggen :emo:
 
en 81 kg en 18% vet is echt netjes voor een vrouw, pfff
Super bedankt voor het compliment! Het gekke is dat ik het zelf absoluut niet zo zie... niet dat ik mezelf dik vind, maar een impressive vet% mwhoa niet echt.

Zou het kunnen dat dat is omdat ik 1m90 ben? Ik bedoel alles is natuurlijk in verhouding... iemand van 1m60 met 18% vet ziet er misschien afgetrainde uit dan iemand met mijn lengte.... of raakt mijn theorie kant noch wal?
 
Als je een logje start ben ik in! Je stats zijn inderdaad indrukwekkend.

V.w.b. je bijna vegan eetstijl, wij hebben hier een ras vegan Kathlinoo
en zij plaatst regelmatig lekkere maaltijden (althans ze zien er lekker uit) in dit topic:


Misschien een leuke inspiratie voor jou!
He top! Dat ga ik eens bekijken! Want vooral de combinatie vet en eiwit is soms lastig.... super bedankt!
 
Super bedankt voor het compliment! Het gekke is dat ik het zelf absoluut niet zo zie... niet dat ik mezelf dik vind, maar een impressive vet% mwhoa niet echt.

Zou het kunnen dat dat is omdat ik 1m90 ben? Ik bedoel alles is natuurlijk in verhouding... iemand van 1m60 met 18% vet ziet er misschien afgetrainde uit dan iemand met mijn lengte.... of raakt mijn theorie kant noch wal?
Ik denk dat het vnl persoonlijk is. Bij de een zie je sneller een sixpack (althans, bij mannen) dan de ander en de een houdt meer vocht vast.
 
Hoe iemand oogt is vaak persoonlijk. De een heeft abs bij 18 % en de ander moet extreem laag gaan ervoor. Vooral bij vrouwen kan het best heel erg varieren.

Ook vetmetingen met een caliper kunnen wisselend uitvallen van welke en hoeveel punten je pakt en waar jij nu net het vet vasthoudt en waar niet.
Je kan mensen met een ripped 6-pack hebben met toch wel een wat vollere behind zeg maar. Je kan het ook andersom hebben.. wat pezigere benen en toch geen 6-pack. Maar het gaat erom wat jij wil en waar je heen wil qua hoe het eruit ziet.

Maar hou ten allen tijde je gezondheid in de gaten. Want met een te laag vet% voor jou persoonlijk kunnen er al nadelen aan kleven.
 
He top! Dat ga ik eens bekijken! Want vooral de combinatie vet en eiwit is soms lastig.... super bedankt!
Eiwitten zijn zoveel opties voor ook vegan. Denk aan zwarte bonen, linzen, lupinebonen(die zijn echt top hierin). Maar ook edemame bonen voor zowel eiwit en vetten.
Maar zelfs tuinboontjes en allerlei andere bonen zijn hier goed voor. Avocado voor vetten en noten etc.
Echt opties genoeg en Kathlinoo kan er genoeg over meepraten. :)
 
Eiwitten zijn zoveel opties voor ook vegan. Denk aan zwarte bonen, linzen, lupinebonen(die zijn echt top hierin). Maar ook edemame bonen voor zowel eiwit en vetten.
Maar zelfs tuinboontjes en allerlei andere bonen zijn hier goed voor. Avocado voor vetten en noten etc.
Echt opties genoeg en Kathlinoo kan er genoeg over meepraten. :)
He top, dank je wel!! Lupinebonen kende ik niet, die ga ik eens inslaan met de boodschappen.
 
Back
Naar boven