AndroidHealthClinic

noob :cool: Voedingschema

Bezoekers in dit topic

sneaky

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 jan 2005
Berichten
113
Waardering
0
noob Voedingschema (commentaar graag)

Maaltijd 1: 9.00 uur
1x Bord Brinta
1x Shake
1x Multivitamine

Maaltijd 2: 12.00 uur
3x 3Volkorenbrood, kip/kalkoen/pindakaas


Maaltijd 3: 14.00 uur
1x Vruchtensap 20cl.
1x Shake
1x Banaan

Maaltijd 4: 17.00 uur
Wat de pot schaft


Maaltijd 5: 19.00 uur
1x Halfvolle melk 20cl.
1x Cashew noten

Maaltijd 6: 22.00 uur
Magere kwark 500gr + whey.


Wat vinden jullie van deze schema?
a.u.b op en aanmerken
 
Laatst bewerkt:
Wat is je doel met die schema? Wat is je basisbehoefte? Reken even de verhouding eiwit/koolhydraten/vet uit, dat maakt het makkelijker om er wat over te zeggen (wat de avondmaaltijd blijft dat dan dus een gokje).

Verder:
- ik zou magere melk drinken, en je vet halen uit dingen als lijnzaadolie, vis, etc. Zo op het oog zit er ook een beetje weinig vet in
- ik weet niet hoe groot/zwaar/oud je bent, maar het ziet er als een beetje weinig uit
- whey zou ik in je shake stoppen (PWO) en niet bij de kwark.
 
Eerste gok: je eet te weinig.
M2 is nauwelijks een maaltijd te noemen, M3 dito.
Het gat tussen M3 en M4 is te groot. M5 is geen maaltijd.

Probeer het nog een keer. Neem anders iemand anders schema als uitgangspunt.

@Jorasho: wat heb je tegen halfvolle melk? Magere melk is water met een gipskleurtje, zitten nauwelijks voedigsstoffen is. Liever verzadigde EN onverzadigde vetten (Laatste heeft uiteraard de overhand)
 
Persoonlijk vind ik het zelf niet te drinken, ik heb al m'n hele leven magere melk gedronken dus weet niet anders. Wat die voedingswaarden betreft, kijk eens hier:
- magere melk: http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=204
- halfvolle melk: http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=202

Niet echt veel verschil! behalve Vit A en zink zit er zelfs meer in de magere variant. Een mix van verzadigd/onverzadigd krijg je meestal wel binnen aangezien alle producten met hoofdzakelijk onverzadigd vet ook een redelijke hoeveelheid verzadigd vet bevatten.
 
Laatst bewerkt:
Beantwoord eerst dit maar eens:

Stats (leeftijd, geslacht, lengte, gewicht, vetpercentage)
Macro's (grammen, KEV en Cal)
Doel. (cutten, bulken)
 
Maaltijd 1, 3, 5 en 6 is maar 1 hele maaltijd! Het is goed dat je er over nadenkt (zijn er genoeg die het niet doen), maar verhoog je hoeveelheden
-koolhydraten (brood, rijst, pasta)
-eiwitten (kip, biefstuk,vis, eieren, kwark etc)
-vetten (lijnzaadolie, vis, noten)
-Voeg 3 tot 4 liter water toe aan je schema
-eventueel een weightgainer

Succes
 
lol
we leven niet afrika jongen
meeeer eten veeel meer
pasta en minstens 3 keer per dag brinta als je het dan eet en rijst is ook goed voor massa als dat je doel is? maar 200 gram kwark?
maak daar maar 500 van
voor de rest zit het wel goed :D
 
17jaar train 6x in de week kraccht, 1uur lang en 10 minuten cardio
Ben wel redelijk droog op armen en schouder al mn vet zit rondom mn buik en beetje op borst

ik zat aan zon schema te denken want het schommelt nu steeds bij mij dan ben ik 80kg en ff later weer 68 en afgelopen maand zat ik op 72 en nu weer op 78 en wil terug naar de 70
 
Laatst bewerkt:
en weet niet hoe om mijn energie behoefte uit te rekenen (schandalig maja) en niet veel tijd daarvoor
 
Zonder energiebehoefte geen schema, lijkt me. Je kan wel wat giswerk doen, maar dat leidt nergens toe. Je energiebehoefte berekenen doe je als je geen rekening houdt met vetpercentage zo.

Vermenigvuldig dit met 1,55, ga er ongeveer 500 boven zitten en je hebt in intake op trainingsdagen.
 
zo gedaan en voor mij dagelijkse calorie behoefte heb ik 1996,2 cal. nodig
 
Is dat al met factor 1,55 vermenigvuldigd?
 
dan kom ik op 3494 uit
 
waar kan ik de voedingswaarde vinden van voedsel? om mijn schema compleet te maken
 
sneaky zei:
17jaar train 6x in de week kraccht, 1uur lang en 10 minuten cardio
Ben wel redelijk droog op armen en schouder al mn vet zit rondom mn buik en beetje op borst

ik zat aan zon schema te denken want het schommelt nu steeds bij mij dan ben ik 80kg en ff later weer 68 en afgelopen maand zat ik op 72 en nu weer op 78 en wil terug naar de 70

jojo effect ?
 
Halloa,

Ik ben ook al een aantal malen op een sportdieet gezet..
Mij hebben ze wijs gemnaakt dat je drie grotere maaltijden nuttigd om b.v. 08.00 uur, 13.00 uur en 18.00 uur en dat je 2 uur voor die maaltijden je tussendoortje pakt en dat je de laatste maaltijd uiterlijk om 20.00 uur mag nuttiggen!!

Ik volg mijn schema zo al een aantal jaren en dat bevalt me prima...

Grtz Ton
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven