XXL Nutrition

Nooit gekregen en nu wel gyno??!

Bezoekers in dit topic

RamboII

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
486
Waardering
5
Lengte
1m81
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Goedemorgen allen,

Hele lange tijd weggeweest van dit forum, wel veel blijven lezen maar niks gepost.

Ik ben inmiddels 24 en heb 3 kuurtjes achter de rug, mijn eerste was toen ik 19 was. Terug kijkend vanaf nu had ik er allemaal niet veel verstand van. Maar gelukkig alles goed gegaan.

Nu heb ik in 2018 voor het eerst in augustus een clen cycle gedaan van 8 weken totaal ( 2 on 2 off)
Samen met anavar (25 mg) en winny (50mg).
Mijn vetpercentage netjes van 17 naar 10 gebracht

Nu merkte ik in januari een bult achter mijn linker tepel tijdens het douchen, niks achter gedacht omdat ik flink los ben gegaan met eten in december om te bulken. Dit zal wel met het hogere % te maken hebben. Echter zijn we nu weer wat verder en ik ben me van bewust dat het waarschijnlijk gyno is, een verdikking van ongeveer 2 cm breed. En een klein gevoellig ertje precies achter de tepel.

Afgelopen vrijdag begonnen met een test e en anavar 50 mg kuur om naar de 8% te gaan.

Na een lang verhaal nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met het opkomen van gyno nog na 2 maanden van een tabs only kuur?

Ik heb nooit ergens last van gehad zelfs niet na een kuur van deca, test en dia. En nu opeens wel?

Thanks voor de replys en ervaringen
 
Gyno kan je altijd krijgen als je met je hormoonhuishouding gaat rommelen. Kan ook in de pubertijd gebeuren.

Nolva en dan maar hopen dat het weg gaat. :o
 
Gyno kan je altijd krijgen als je met je hormoonhuishouding gaat rommelen. Kan ook in de pubertijd gebeuren.

Nolva en dan maar hopen dat het weg gaat. :o

Klopt ik ben me ook zeker van dat risico bewust, echter zoek ik nu de oorzaak. Het is vreemd dat ik na een paar maand clean het opeens wel ontwikkeld heb.

Misschien de combi snel aankomen en daarvoor laag vetpercentage?

Nolva gaat hopelijk zn werk doen :)
 
Klopt ik ben me ook zeker van dat risico bewust, echter zoek ik nu de oorzaak. Het is vreemd dat ik na een paar maand clean het opeens wel ontwikkeld heb.

Misschien de combi snel aankomen en daarvoor laag vetpercentage?

Nolva gaat hopelijk zn werk doen :)
De oorzaak is oestrogeen. Je krijgt gyno op basis van wat je oestrogeenwaardes op dat moment zijn. Niet wat jouw waardes waren tijdens je eerste drie kuurtjes.
Dit betekent dus ook dat het mogelijk is dat je vorige kuren hier helemaal niets mee te maken hebben.
 
De oorzaak is oestrogeen. Je krijgt gyno op basis van wat je oestrogeenwaardes op dat moment zijn. Niet wat jouw waardes waren tijdens je eerste drie kuurtjes.
Dit betekent dus ook dat het mogelijk is dat je vorige kuren hier helemaal niets mee te maken hebben.

Oke, maar dan nog steeds waar komt die oestrogeen verhoogde waarden opeens vandaan? Ik begrijp dat dit moeilijk te zeggen is maar iemand die ervaring in mijn verhaal heeft?

Vanavond 10mg nolvadex erbij gepakt, zal hier weer posten wanneer er verandering is.
 
Verstoorde hormoonbalans ja.

10mg nolva ED totdat het weg is getrokken.
 
Je bent 24 waarom niet gewoon even langs de dokter? Werkt beter dan zelf voor dokter te gaan spelen.
 
Even een update,

Nu 1 week nolva 10 mg ED
Het is al flink weggetrokken, veel jeuk maar de diameter qua grote en dikte is afgenomen.
 
Back
Naar boven