XXL Nutrition

Nooit lager dan 20 % (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lamzija

Novice
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
67kg
Vetpercentage
22%
Hallo,

Ik train nu 2+ jaar serieus en heb twee bulking cycles gehad in deze tijd. Ik heb in die bulking cycles wel wat spiermassa gekweekt maar ook onnodig veel vet . Ik zit nu op 20-22 % (67,3 kg) maar ik zou graag 15-17 % bf willen hebben. Dat lukt mij echter op de een of andere manier nooit. Vorig jaar was ik ook heel lang met mn cut bezig, toen ik op 20 % zat ging mn bf% niet meer lager maar mijn gewicht wel. Nu heb ik hetzelfde probleem. Ik eet 1500 calorieen per dag en verbrand er 450 met cardio (sinds kort doe ik weer cardio). Ik dacht eerst dat ik nog minder moest gaan eten maar dan raak je toch spiermassa kwijt¿ ik was bijna aan een anavar cycle begonnen maar las toen vanalles waarvan ik dacht okay dat is het me niet waard en volgens mij heb ik mn natuurlijke potential nog niet bereikt. Ik ben ten einde raad en zou wel wat tips kunnen gebruiken. Alvast bedankt! xx
 
Na 2 jaar heb je nog lang niet je natuurlijke potentieel bereikt.

Weet je wat je dagelijkse onderhoud is?
 
Ja 2340 cals, heb ik meerdere keren berekend met een formule op verschillende sites.
 
Onderhoud 2350kcal en je eet 1500kcal en doet ook nog eens 450 kcal cardio? Beetje te veel van het goede.
 
Das helemaal waar maar weet niet wat ik anders moet doen. Mn progress op 1500 cals is super langzaam. Ik weet dat ik geduld moet hebben maar dit gaat wel erg langzaam voor zo'n grote deficit (weet ff het nlse woord niet meer hehe). En zoals ik in mn eerste bericht had geschreven kom ik nooit onder 20 % ik val wel af maar blijkbaar geen vet :angstig:
 
Das helemaal waar maar weet niet wat ik anders moet doen. Mn progress op 1500 cals is super langzaam. Ik weet dat ik geduld moet hebben maar dit gaat wel erg langzaam voor zo'n grote deficit (weet ff het nlse woord niet meer hehe). En zoals ik in mn eerste bericht had geschreven kom ik nooit onder 20 % ik val wel af maar blijkbaar geen vet :angstig:
Onder de 20% is ook vrij laag voor vrouwen.
kimvgompel MissNuke kunnen je misschien helpen, aangezien dat vrouwen zijn :P
 
Kcal in vs kcal out.

Kan heel lang verhaal ophangen maar onder behoefte eten is afvallen.
 
Paar vragen:

Hoelang heb je op 1500 kcal gezeten?
Hoe nauwkeurig hou je je voeding bij?
Doe je aan cheatdagen?
Hoe wordt je vet gemeten?
 
Ik zit nu een maand of twee op 1500. Daarvoor 1800. Maar ik verlies niet sneller gewicht ondanks dat ik nu nog minder eet . Ik zet alles in myfitnesspal en ik weeg alles. Ik heb geen cheatdays. En ik heb mn bf% niet gemeten maar ik ga ervan uit dat t 20-22 is aangezien ik vorig jaar toen t met de inbody gemeten was zelfde hoeveelheid definitie zag (nu natuurlijk wel meer spiermassa als vorig jaar tho). Ik voeg er een foto bij van mn buik. Niet flexed maar dat kan je wel zien denk ik :roflol:

image.jpeg
 
Dus je hebt nu een doel op basis van een gevoel. Meten = weten.

Ik vind trouwens wel dat je weinig kcal binnen krijgt. En je kan wel kcal tellen, maar het is ook belangrijk waar je die kcal uit haalt, uit welke voeding. Mijn onderhoud is ook 2400 kcal, maar ik eet 2100 en val ontzettend af (ik let daarbij ook goed op hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten)
 
Ik zit nu een maand of twee op 1500. Daarvoor 1800. Maar ik verlies niet sneller gewicht ondanks dat ik nu nog minder eet . Ik zet alles in myfitnesspal en ik weeg alles. Ik heb geen cheatdays. En ik heb mn bf% niet gemeten maar ik ga ervan uit dat t 20-22 is aangezien ik vorig jaar toen t met de inbody gemeten was zelfde hoeveelheid definitie zag (nu natuurlijk wel meer spiermassa als vorig jaar tho). Ik voeg er een foto bij van mn buik. Niet flexed maar dat kan je wel zien denk ik :roflol:
Laat de witte ridders maar komen
 
Ik let ook wel op mijn macro's maar het is niet helemaal clean. Let niet op mn "doel" dat verandert elke keer automatisch als je je cals aanpast op de app.
Hoe bedoel je witte ridders?

image.png
 
Met je "doel" bedoelde ik de <20%. Als dat je doel is, lijkt het me vrij essentieel om dan je vet% ook daadwerkelijk te (laten) meten ;)
 
Vind je zo persoonlijk al mooi droog! Als je nog lager wil kan je overwegen om een week of paar weken even weer wat meer te eten. Rond 2k/2.5k ofzo en geen cardio. Je zit al vrij lang erg laag dus grote kans dat je verbranding helemaal is ingekakt. Na die paar week weer langzaam minder eten en weer cardio toevoegen.
 
Cpt nee snap ik maar ik had t in mn laatste reactie over de foto van mn macro's. Bij eiwitten staat bijv doel 20% dat klopt natuurlijk niet :grinny:. ik zal volgende week weer een inbody meting laten doen dan.

New Beginning is 2500 niet wat veel? Kom ik dan niet juist aan, aangezien mn onderhoud 2340 is?
 
Wat al gezegd wordt, meten is weten! Waarschijnlijk verlies je wel vet als je gewicht afneemt, dit gaat wel minder snel naarmate je langer op dieet bent. Je lichaam past zich vanzelf aan naar wat er binnen komt, met name je NEAT (non-exercise activity thermogenesis) neemt aanzienlijk af. In feite gaat alles op een lager pitje staan. Persoonlijk zou ik niet op jou vetpercentage 8 weken achter elkaar in een tekort zitten. Liever na 3-4 weken een break van 1 week.

Als je weet wat je BMR is dan zul je sowieso gewicht moeten kwijt raken als je minimaal je BMR aan calorieën binnen krijgt (niet aan te raden als je intensief sport!).

Of 1500 kcal weinig is is dus compleet afhankelijk van jou BMR en jou TEA (wat je nog extra verbrand met sport).
 
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga eens kijken of het me wel lukt als ik wat meer binnenkrijg. :rolleyes:
 
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga eens kijken of het me wel lukt als ik wat meer binnenkrijg. :rolleyes:
Met bulking cycles bedoel je gwn dat je gebukt hebt of aas hebt gebruikt?
 
Back
Naar boven