AndroidHealthClinic

Noorse gevangenissen vol luxe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het gaat niet alleen om de straf, het gaat ook om de kans op recidive te verminderen. Dat laatste lijkt hier zijn vruchten af te werpen maar klaarblijkelijk zie jij liever een hoger recividecijfer, als de dader maar voelt dat hij gestraft wordt.

Het is maar de vraag of dit aan dit soort inrichtingen ligt. Uiteindelijk moet de dader willen veranderen naar iemand die geen crimineel gedrag in de toekomst wil vertonen.
 
Openbare executie, Kans op terugval?

0%
 
als het werkt prima, maar de levenslang cel mag wat mij betreft veel minder luxe.
 
De vergelijking met VS is nogal lachwekkend.
 
Afzondering, altijd een gevoel van gevaar, zware leefomstandigheden. Maakt de psyche van een mens er niet beter op. En wanneer ze dan vrij komen zijn ze eerder psychotischer geworden als voor dat ze de cel ingingen alleen vaak berekender. Ben daarom niet verbaasd dat een humaner systeem beter werkt. Woede los je niet op met woede. Is in principe basis psychologie. Dat is ook waar dat hele lone wolf gebeuren vandaan komt. Als mensen het teveel alleen moeten doen zullen ze ook snel het idee hebben dat de rest tegen ze is. En is er dan ook geen reden om met ze samen te werken of je te gedragen/rekening te houden met anderen. Beter laten zien hoe t ook kan.
 
De vergelijking met VS is nogal lachwekkend.

Dit.

In de bajes van de VS moet je je sowieso aansluiten bij een gang om uberhaupt te overleven, dus zo gek is het niet dat je er als een grotere crimineel uitkomt dan dat je binnenkwam.
 
Zolang de Noorse cijfers beter zijn dan die van ons, kunnen wij hun niet bekriticeren, blijkbaar werkt zo'n systeem.
 
vind het wel mee vallen kwa luxe.

heb zelf ook gezeten en in grave is het ong hetzelfde aleen een gewone tv op cel en geen koelkastje de rest allemaal wel.

en in maashegge mog je zelfs een playstation op een dubbel cel hebben.
 
De beste straf is een schuldgevoel, en dat doe je niet met door iemand in een hol te zetten en wraak tegenover de samenleving aan te kweken.
 
ff proberen bank te beroven in noorwegen, lukt het ben ik mooi milionair , lukt het niet zonder zorgen chillen in jilla jwz
 
In Noord-Korea hebben ze een beter systeem: Nekschot. Na onderzoek bleek dat slechts 1% recidiveert na een nekschot.
Als het werkt, waarom niet?

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 15:39 ----------

Openbare executie, Kans op terugval?

0%

Gvd, je was me voor.
 
In Noord-Korea hebben ze een beter systeem: Nekschot. Na onderzoek bleek dat slechts 1% recidiveert na een nekschot.
Als het werkt, waarom niet?

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 15:39 ----------



Gvd, je was me voor.
Vraag me toch af waar die frictie van 1% tussen onze onderzoeken ontstaan is brah.
 
Vraag me toch af waar die frictie van 1% tussen onze onderzoeken ontstaan is brah.

een van de verdachten viel om op een baby die net voorbij kroop.
 
Je uitleg brah, is een uitdrukking.
 
Back
Naar boven