AndroidHealthClinic

Nootropica verboden in vermoedelijk heel Europa

Bezoekers in dit topic

Ooh thanks !!
=> kan blijkbaar niet verzenden naar Belgie, Kan Belgie op de site niet aanduiden, maar heb er een mailtje voor gestuurd.

Wil je laten weten of ze verzenden naar Belgie?
 
Ooh thanks !!
=> kan blijkbaar niet verzenden naar Belgie, Kan Belgie op de site niet aanduiden, maar heb er een mailtje voor gestuurd.

'De bestellingen worden verzonden middels brievenbuspost van PostNL binnen Nederland.'
 
Aargh wat een tyfuszooi dit. Nog meer verboden in Nederland
 
gistereochtend besteld (nefiracetam + phenibut), daarnet binnen, toevallig net ervoor prami genomen(die al ferm over datum is maar het nog goed doet).

Ook maar grammetje phenibut, benieuwd of ik er niet zoals de vorige keer niks van voelde en dan ferme hoofdpijn had de dag erachter.

WTF ik dacht dat er niks slechter smaakte dan pramiracetam, maar dit is nog slechter. Net of je 5 jaar oude gestolde kattenpis naar binnen werkt...
 
Laatst bewerkt:
Dat het een farmaceutische werking zou hebben is toch geen reden om het te verbieden? Dat heeft Aspirine ook. Nootropics hebben minder bijwerkingen en zijn minder gevaarlijk dan pijnstillers dus waar hebben we het over. Zeker weer zo'n bureaucraat met teveel tijd die er plezier uit haalt om mensen te kloten.

Ondertussen zal de criminele handel met alle nadelen die daarbij horen weer toenemen, nee dat is beter.
 
Dat het een farmaceutische werking zou hebben is toch geen reden om het te verbieden? Dat heeft Aspirine ook. Nootropics hebben minder bijwerkingen en zijn minder gevaarlijk dan pijnstillers dus waar hebben we het over. Zeker weer zo'n bureaucraat met teveel tijd die er plezier uit haalt om mensen te kloten.

Ondertussen zal de criminele handel met alle nadelen die daarbij horen weer toenemen, nee dat is beter.
Ik word er gek van, al die smoesjes om middelen te verbieden :mad:
 
Alles wat werkt en eigenlijk weinig tot geen nadelen heeft, wordt verboden tenzij je naar de apotheek gaat en daar betaal je makkelijk het dubbele voor hetzelfde. :roflol:

Eerst Melatonine, nu Nootropics. Terwijl ik er echt baat bij heb.

Ik haal alles wel uit het buitenland en Nederland verdient zo niks aan mij, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken.
 
Is het eigenlijk in Belgie verboden?
 
Aangezien mijn pakket verloren was geraakt bij DPD zat ik al te vrezen voor mijn bestelling bij stopacne.nl
Maar... Gisterenavond een mail gestuurd, vandaag antwoord gekregen dat er een nieuw pakket opgestuurd zou worden + meer dan wat ik besteld had. In plaats van DPD wordt het nu geleverd door PostNL en morgen zou het al hier moeten zijn. (België) Topservice. :D
 
thank god dat ik vlak voor deze bullshit nog 10gr DMAA besteld heb.
Maar voor alles wat verdwijnt komt er wel iets nieuws.
 
Dat het een farmaceutische werking zou hebben is toch geen reden om het te verbieden? Dat heeft Aspirine ook. Nootropics hebben minder bijwerkingen en zijn minder gevaarlijk dan pijnstillers dus waar hebben we het over. Zeker weer zo'n bureaucraat met teveel tijd die er plezier uit haalt om mensen te kloten.

Ondertussen zal de criminele handel met alle nadelen die daarbij horen weer toenemen, nee dat is beter.
Niet overdrijven t, hoeveel onderzoeken zijn er naar nootropica gedaan buiten de bekende racetams?
Die ook in sommige landen worden voorgeschreven zoals aniracetam.

Ik begrijp beide kanten voorschrijven/ niet voorschrijven. Ik ga niet ingaan over persoonlijke insteek over de bureaucraat. Over dat het illegaal wordt, het was het al. Welke nadelen zullen erbij toenemen? Mensen zullen het in het buitenland bestellen... En die verkopers halen het op hun beurt uit China zoals denkbeter, stopacne enz.
 
Laatst bewerkt:
Het is BS om alles te verbieden wat werkt en alles toe te laten wat niet werkt, denkende aan bijv. supplementen en de hele marketing eromheen die veel consumenten veel geld kost. Laten ze nou die dingen verbieden die niet werken i.p.v. die wel werken.

Mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid en mogen zelf bepalen of ze het wel nemen of niet. Tenzij het bewezen slecht voor je is en niet met onzin praatjes aankomen waar men altijd mee komt. Alle vrijheden wordt ons beetje bij beetje afgenomen.

En wanneer wordt een verbod op alcohol of roken gelegd bijv.? Dat is pas slecht voor je en levert 0,0% toegevoegde waarde maar daar hoor je niemand over. Nederland is zo krom als het maar kan zijn.

Prima als het voorgeschreven moet worden, maar dan moeten ze met normale prijzen komen en niet met flinke winst marges en daar ligt m.i. het grootste probleem...

Enfin, ik ga off-topic...
 
Laatst bewerkt:
het is bs om alles te verbieden wat werkt en alles toe te laten wat niet werkt, denkende aan bijv. Supplementen en de hele marketing eromheen die veel consumenten veel geld kost. Laten ze nou die dingen verbieden die niet werken i.p.v. Die wel werken.

Mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid en mogen zelf bepalen of ze het wel nemen of niet. Tenzij het bewezen slecht voor je is en niet met onzin praatjes aankomen waar men altijd mee komt. Alle vrijheden wordt ons beetje bij beetje afgenomen.

En wanneer wordt een verbod op alcohol of roken gelegd bijv.? Dat is pas slecht voor je en levert 0,0% toegevoegde waarde maar daar hoor je niemand over. Nederland is zo krom als het maar kan zijn.

Prima als het voorgeschreven moet worden, maar dan moeten ze met normale prijzen komen en niet met flinke winst marges en daar ligt m.i. Het grootste probleem...

Enfin, ik ga off-topic...

+11111
 
Niet overdrijven t, hoeveel onderzoeken zijn er naar nootropica gedaan buiten de bekende racetams?
Die ook in sommige landen worden voorgeschreven zoals aniracetam.
Dat ze in bepaalde landen worden voorgeschreven zegt niets over welk effect ze op de gezondheid hebben of welke risico's eraan verbonden zijn. Verder zijn dit gewoon stoffen die al zeer lang gebruikt worden zonder nadelige bijwerkingen (dat is nou net één van de kenmerken van nootropics). Daardoor is er in de praktijk eigenlijk al heel sterk bewijs dat ze niet schadelijk of gevaarlijk zijn, zelfs meer dan bij bepaalde medicijnen.

Niet dat het argument om stoffen te verbieden opgaat, iedereen heeft zelf het recht om te bepalen wat hij of zij in zijn of haar lichaam stopt. Verder als je akkoord bent om sigaretten en alcohol vrij te verkopen heb je het argument al verloren. Miljoenen sterven jaarlijks als gevolg van deze, terwijl ik vermoed dat er nog niemand gestorven is als gevolg van het gebruik van nootropics.

Ik overdrijf dus niet, ik vind eerder dat wie het oneens is hypocriet is.

Ik begrijp beide kanten voorschrijven/ niet voorschrijven. Ik ga niet ingaan over persoonlijke insteek over de bureaucraat. Over dat het illegaal wordt, het was het al. Welke nadelen zullen erbij toenemen? Mensen zullen het in het buitenland bestellen... En die verkopers halen het op hun beurt uit China zoals denkbeter, stopacne enz.
Illegaal is het pas als er duidelijke wetgeving is, die er bij mijn weten juist niet is. Zoals al gezegd slaat het nergens op om bepaalde stoffen illegaal te maken. Dat heeft alleen maar nadelen.

Wat betreft de handel, je zal het in buitenland kunnen bestellen tot het verbod zich verspreid zoals het altijd gaat als één grote regio ermee begint. Maar doordat de stoffen steeds moeilijker te vinden zullen zijn, zal de illegale handel en dus criminaliteit toenemen. Blijkbaar heeft men nog steeds niets geleerd van de rampzalige drooglegging en drugsoorlog.


Ik zeg trouwens niet dat er helemaal geen regulerend orgaan hoeft te zijn om deze producten op verantwoorde wijze in de markt te brengen, maar het is onzin om de verkoop helemaal te verbieden.
 
Dat ze in bepaalde landen worden voorgeschreven zegt niets over welk effect ze op de gezondheid hebben of welke risico's eraan verbonden zijn. Verder zijn dit gewoon stoffen die al zeer lang gebruikt worden zonder nadelige bijwerkingen (dat is nou net één van de kenmerken van nootropics). Daardoor is er in de praktijk eigenlijk al heel sterk bewijs dat ze niet schadelijk of gevaarlijk zijn, zelfs meer dan bij bepaalde medicijnen.

Niet dat het argument om stoffen te verbieden opgaat, iedereen heeft zelf het recht om te bepalen wat hij of zij in zijn of haar lichaam stopt. Verder als je akkoord bent om sigaretten en alcohol vrij te verkopen heb je het argument al verloren. Miljoenen sterven jaarlijks als gevolg van deze, terwijl ik vermoed dat er nog niemand gestorven is als gevolg van het gebruik van nootropics.

Ik overdrijf dus niet, ik vind eerder dat wie het oneens is hypocriet is.
Het zegt juist meestal wel iets als het ergens voorgeschreven wordt, bijna in alle landen is er een comité die zich moet buigen over de goedkeuring van medicijnen(bijwerkingen, effecten enz) Hoelang zijn de meeste stoffen gebruikt (buiten piracetam en de ander op piracetam gelijkende racetams oxi, ani, pram) en bestaan er langetermijnstudies?(bv phenibut)

Wil niet zeggen omdat er nog niemand van gestorven is dat het daarom vrij verkrijgbaar moet zijn. (ik neig meer naar het standpunt van stoffen vrij te verkrijgen, zeker de bekende racetams)

Is het omdat alcohol en tabak door traditie vrij te verkrijgen zijn dat alles daarom vrij te verkrijgen moet zijn?




Illegaal is het pas als er duidelijke wetgeving is, die er bij mijn weten juist niet is. Zoals al gezegd slaat het nergens op om bepaalde stoffen illegaal te maken. Dat heeft alleen maar nadelen.
.
Als we niet over de juiste wetgeving beschikken kunnen we er moeilijk over oordelen.
 
Nog ff snel inslaan dus.
 
De FDA zal er ook wel een ban op gooien binnenkort.. Ik denk dat hier aardig wat lobbyisten van de farmaceutische industrie bij betrokken zijn. Waar moeten Piracetam en andere Nootropics eigenlijk aanschaffen in de toekomst als het in zowel de EU als VS verboden is? Azië? Met een extra risico op besmetting / rare verkeerde samenstellingen? Ja, dat gaat onze veiligheid ten goede komen.

Ik hoop dat ze de handel voortzetten op SilkRoad o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven