MuscleMeat

Nootropics 101 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In! Onit herken het, tentamens en vaardigheden toetsen van vorige periode krijgen we half juni, tentamens en vaardigheden toetsen van deze periode begin juli :(

Ben bang dat we lang kunnen wachten op een antwoord. Reddit zal ons bijstaan hierin!
 
Komende week ga ik nieuwe Nootropics bestellen. Heb een erg, maar dan ook erg drukke studie periode voor de deur staan.

Alle toetsen die niet door gegaan zijn, moeten ingehaald worden + toetsen van deze periode erbij.

Heeft iemand suggesties op het gebied om mijn studieleven te boosten (stimulanten, focus en motivatie) en suggesties op het gebied voor ontspannende middelen?
Ritalin
 
Onit Ben je al wat suggesties tegen gekomen op Reddit?
 
Onit Ben je al wat suggesties tegen gekomen op Reddit?

Ja zeker. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Er wordt zoveel aangeraden...

Racetams zijn een goede basis naar wat ik begreep. Vanuit hier kan je een leuke stack opbouwen.
 
Ik zou er een met een aanstamp plaatje kiezen, dat zit er op de foto te zien bij deze niet bij
De capsule maker van sportpoeders heeft wel zo'n aanstamp plaatje. Dat is die bovenkant die je op de eerste foto ziet, waar je het handvat aan kan bevestigen.
Erg handig ding. De eerste keer is het wel even uitzoeken welk onderdeel nou precies welke functie heeft.
 
Ik heb er best al wat geprobeerd, maar deze springen er voor mij wel uit:

  • L-Theanine > ontspanning
  • Rhodiola Rosea > Anti stress, motivatie en ideaal tijdens het leren/studeren
  • Alpha GPC > Motivatie / focus
  • Acetyl L-Carnitine > Energie / focus
  • Bacopa Monnieri > Hier reageer ik erg goed op.. Euforisch / motivatie / focus
  • Eria Jarensis > Euforisch / Energie. Gebruikt dit tijdens het sporten
 
Helaas moet ik zeggen dat ik nooit echt wat gemerkt heb van dingen als Ashwaganda of Rhodiola Rosea.
In het verleden wel eens een potje geprobeerd, maar merkte geen noemenswaardig verschil.

Klein vraagje, vallen dingen als Reishi en Lion's Mane (beide paddestoelsoorten) ook onder Nootropics?
 
Helaas moet ik zeggen dat ik nooit echt wat gemerkt heb van dingen als Ashwaganda of Rhodiola Rosea.
In het verleden wel eens een potje geprobeerd, maar merkte geen noemenswaardig verschil.

Klein vraagje, vallen dingen als Reishi en Lion's Mane (beide paddestoelsoorten) ook onder Nootropics?
Ik ook niet.
Zijn die paddestoel poeders niet meer een gewoon supplement voor de vitamines antioxidanten enz.?
Lijkt me eerder een “superfood” (voor zover dat bestaat)
 
Paddenstoel soorten zijn vooral gezond inderdaad. Theoretisch gezien, zullen ze vast wel wat nootropische effecten bezitten. Maar dit is niet waar we naar op zoek zijn.
 
Helaas moet ik zeggen dat ik nooit echt wat gemerkt heb van dingen als Ashwaganda of Rhodiola Rosea.
In het verleden wel eens een potje geprobeerd, maar merkte geen noemenswaardig verschil.

Klein vraagje, vallen dingen als Reishi en Lion's Mane (beide paddestoelsoorten) ook onder Nootropics?
Bij extracten is het echt belangrijk dat je product gespecificeerd is, op bepaalde alkaloïden en andere werkzame stoffen. Als je het verkeerde extract hebt ( meer slechte/zwakke dan goede op de markt ) dan zal je er inderdaad niet veel van merken.
Maar het blijven plant extracten.. Die komen meestal niet in de buurt van de sterke synthetische middelen.
 
Bij extracten is het echt belangrijk dat je product gespecificeerd is, op bepaalde alkaloïden en andere werkzame stoffen. Als je het verkeerde extract hebt ( meer slechte/zwakke dan goede op de markt ) dan zal je er inderdaad niet veel van merken.
Maar het blijven plant extracten.. Die komen meestal niet in de buurt van de sterke synthetische middelen.

En wat zijn dan deze synthetische varianten, mijn vorige varianten hiervan, heb ik gewoon besteld bij XXL.
 
topic titel aangepast (was verwarrend) en sticky van gemaakt
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Gebruik enkel phenibut nog sporadisch. Voor het slapen 0,6-0,8g als ik dag erna belangrijke gesprekken heb en dan 's morgens bij opstaan nog eens 0,6-0,8g. Anders gebruik ik het nooit. Heb het dit jaar 3 keer gebruikt.
Voor de rest is het beter om de illegale synthetische middelen toe te passen om in een roes oid te komen of uit te gaan ed :D
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Doe nu dagelijks ritalin tot aan mijn tentamens (volgende week donderdag laatste) werkt erg goed voor mij, focus is goed en alles wat ik erin stamp blijft ook hangen.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Na een slechte nacht maar weer eens de Rhodiola Rosea uitvreten kast getrokken i.c.m. L-Theanine en L-tyrosine. Merk een verbeterd humeur.

Kijken hoe dit effect zich weerhoud over de dag. Ik houd jullie op de hoogte.

Edit: dit gaf een mentale boost en tevens energie. Daarnaast een stuk meer extravert en durfde zelfs mijn mond meer open te trekken, waar ik mijzelf normaal inhoudt in sommige gevallen tijdens het werk. Dit resulteerde in een nieuw perspectief, interessant!

In welke maten is het gebruik van Rhodiola Rosea veilig? Treed er tolerantie op en wat zijn de langdurige gevolgen? Internet geeft wederom weer eens dubbelzinnige berichten.

Na het halve dagje werken naar huis geracet. Thuis phenibut genomen, gegeten en naar het strand. Van de pheni leek ik niet veel te voelen, was 1200 mg.

Af en toe was ik erg teruggetrokken, vanavond pas kwam ik in een leuke stemming. Wel voor korte duur.

Dat brengt mij bij de vraag; welke dosering phenibut voor welke doeleinden?

Hierbij doel ik op;
  • Slaap en ontspanning
  • Sociale gelegenheden
  • Studie / focus
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ROVA
Post hierboven bijgewerkt!
 
Laatst bewerkt:
En wat zijn dan deze synthetische varianten, mijn vorige varianten hiervan, heb ik gewoon besteld bij XXL.

Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld modafinil en de verschillende racetams. Alleen zijn dit officieel geen voedingssupplementen en mogen volgens mij ook niet verkocht worden als voedingssupplementen. Ook al wordt het door sommige webshops wel zo verkocht.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
In welke maten is het gebruik van Rhodiola Rosea veilig? Treed er tolerantie op en wat zijn de langdurige gevolgen? Internet geeft wederom weer eens dubbelzinnige berichten.

Na het halve dagje werken naar huis geracet. Thuis phenibut genomen, gegeten en naar het strand. Van de pheni leek ik niet veel te voelen, was 1200 mg.

Af en toe was ik erg teruggetrokken, vanavond pas kwam ik in een leuke stemming. Wel voor korte duur.

Dat brengt mij bij de vraag; welke dosering phenibut voor welke doeleinden?

Hierbij doel ik op;
  • Slaap en ontspanning
  • Sociale gelegenheden
  • Studie / focus

Voor zover ik heb kunnen vinden, is het gebruik van Rhodiola veilig wanneer het gewoon normaal gebruikt wordt. Dus niet een jaar lang dagelijks gebruiken. Gebruik je het regelmatig of incidenteel, dan zijn er geen bijwerkingen ontdekt.

Mijn phenibut ervaring:

Slaap: 500 mg.
Sociaal 1000 mg. - 1500 mg. gecombineerd met 200 mg. caffeine (Caffeine neem ik een uur later dan de Phenibut)
Focus: 1000 mg.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven