MuscleMeat

Nootropics en AD(H)D

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Ik kon zo gauw met de zoekfunctie niet veel vinden over de combi van nootropics en AD(H)D.
Mijn vraag is: heeft er iemand ervaring met nootropics als 'medicatie' bij ADD of ADHD?
In plaats van ritalin, dexamf. etc.
 

Hoe zijn je ervaringen met welke nootropic? Heb weer een doorverwijzing gehad voor medicatie maar zit te denken om nu eens wat anders te gaan proberen.
 
Ik wissel af met:
- Phenibut
- Stack: Picamilon & Noopept
- Aniracetam

Gebruik het voornamelijk voor betere concentratie maar er zijn meer voordelen.

Heb nog wel een aantal nootropics te proberen.
 
Ik wissel af met:
- Phenibut
- Stack: Picamilon & Noopept
- Aniracetam

Gebruik het voornamelijk voor betere concentratie maar er zijn meer voordelen.

Heb nog wel een aantal nootropics te proberen.

Werkt dat goed tegen adhd?
 
Werkt dat goed tegen adhd?

Het maakt het leven wat makkelijker. Beter kan ik het niet verwoorden. Net zoals medicatie ben je er dus nooit helemaal vanaf.

Heb zelf eerst medicatie geprobeerd maar was geen succes. Dit kwam door de bijwerkingen die ik had. De voordelen wogen niet op tegen de nadelen en ben toen gestopt. Zover ik me nog kan herinneren doet de medicatie ongeveer hetzelfde met mij als bij nootropics, dus minder (externe) prikkels en betere concentratie, alleen dan zonder de bijwerkingen en is goedkoper. Maar iedereen reageert weer anders op stoffen dus houdt daar rekening mee!
 
Laatst bewerkt:
Het maakt het leven wat makkelijker. Beter kan ik het niet verwoorden. Net zoals medicatie ben je er dus nooit helemaal vanaf.

Heb zelf eerst medicatie geprobeerd maar was geen succes. Dit kwam door de bijwerkingen die ik had. De voordelen wogen niet op tegen de nadelen en ben toen gestopt. Zover ik me nog kan herinneren doet de medicatie ongeveer hetzelfde met mij als bij nootropics, dus minder (externe) prikkels en betere concentratie, alleen dan zonder de bijwerkingen en is goedkoper. Maar iedereen reageert weer anders op stoffen dus houdt daar rekening mee!

Dankje voor de info !

mn neefje van 6 krijgt namelijk hartkloppingen van de reguliere medicatie vandaar dat ik hier even informeerde
 
Dat had ik dus ook.

De reguliere medicatie ritalin Dex amphetamine zijn gewoon speed varianten , geen wonder dat hij hart kloppingen krijgt .. Ik zelf heb ook ADHD neem er geen medicatie voor .. Ik probeer op eigen kracht de ' stoornis' de baas te blijven
 
De reguliere medicatie ritalin Dex amphetamine zijn gewoon speed varianten , geen wonder dat hij hart kloppingen krijgt .. Ik zelf heb ook ADHD neem er geen medicatie voor .. Ik probeer op eigen kracht de ' stoornis' de baas te blijven

ja zou ik zelf ook proberen.
maar hij is ten eerste nog maar 6, en ten tweede school verplicht het om te nemen anders mag die niet op school komen en daardoor uithuis geplaatst. Vond het zelf een raar verhaal.
Zowiezo alsje er onder lijd dat het tog nog verplicht kan worden.
 
interessant. ik heb maandag na een lang traject een bespreking bij psyq over medicatie ivm adhd diagnose. Ik ga deze even volgen.
 
Heb echt bizar slecht concentratievermogen van mezelf, merk wel dat ik ontzettend veel baat heb bij nootropics.

Als ik ze een dag vergeten ben merk ik dat onmiddelijk tijdens een college of zelfs als ik gewoon een gesprek met iemand aan het voeren ben. Ritalin of dex werkt wel iets beter om te concentreren, maar dat is in feite gewoon drugs, zou dat echt niet dagelijks willen gebruiken.
 
Heb echt bizar slecht concentratievermogen van mezelf, merk wel dat ik ontzettend veel baat heb bij nootropics.

Als ik ze een dag vergeten ben merk ik dat onmiddelijk tijdens een college of zelfs als ik gewoon een gesprek met iemand aan het voeren ben. Ritalin of dex werkt wel iets beter om te concentreren, maar dat is in feite gewoon drugs, zou dat echt niet dagelijks willen gebruiken.

Suggesties voor nootropics? Heb bijna alles thuis staan (samples). Maar pas twee keer wat geprobeert. De eerste keer merkte (stack van ~3 dingen met choline en caffeine) ik de effecten slechts een uur, misschien twee uur hooguit er wat van. En daarna was ik ernstig vermoeid en suf. dosissen waren van alles ook aan de hoge kant van hun aanbevelingen dus daar kan het niet aan liggen.

(laatste tijd sowieso veel last van extreme vermoeidheid dus misschien zijn dingen om me hersenen wat te boosten ook niet zo'n goed idee)



Heb zeer waarschijnlijk ADD maar geen zin om erachter te gaan voor medicatie :o
 
interessant. ik heb maandag na een lang traject een bespreking bij psyq over medicatie ivm adhd diagnose. Ik ga deze even volgen.

Ja ik ook! Ben er ook weer mee bezig om medicatie voorgeschreven te krijgen, maar wil eigenlijk ook wel eens een beetje experimenteren met alternatieven.
 
phenibut lijkt wel te werken. Ik kan me beter concentreren, kom erg goed uit mn worden en de chaos in mijn hoofd is minder. Maar je kunt een vreselijke afhankelijkheid opbouwen bij langdurig dagelijks gebruik. Afkickverschijnselen a la ghb afkick. Geen pretje!
 
bacopa

lijnzaadolie

goudpapaver


voor adhd


op natuurlijke basis ;)


gebruik het zelf ook voor me adhd
 
Modafinil zou ik zeggen is het enige dat even effectief kan zijn dan stimulanten, strattera, wellbutrin etc.
 
Back
Naar boven