XXL Nutrition

‘Normaal’ kuren invloed op hart

Bezoekers in dit topic

Heb je gewoon voor die test betaald of via HA?
 
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb hier en daar geinformeerd maar overal wilden ze een verwijzing van de huisarts.

Dat kan onder andere bij Prescan, zo'n 1300 euro geloof ik. En dan word je op veel punten gecheckt. MRI + echo + bloedonderzoek + fietstest.

Dit is en blijft een interessant onderwerp.
Welke middelen zijn nou "wat milder" voor je hart en welke zijn zwaar?
 
Je cholesterol is wel heel vreemd. Enorm verschil..
 
Volgens mij kun je het hier ook zonder doorverwijzing aanvragen: https://www.bergmanclinics.nl/inwen...lachten/diagnostisch-onderzoek/echocardiogram

Vraag bij uitvoering van de echo of ze ook willen kijken naar de diastolische functie van beide ventrikels. (Verdikking kijken ze sowieso wel naar, al verwacht ik dat ook wel van de diastolische functie. Maar je weet maar nooit.)

Ook daar heb je een verwijzing van de huisarts nodig geloof ik.

Er zijn wel wat klinieken waar je zonder verwijzing van de huisarts onderzoeken kan doen, maar het is zeker niet goedkoop.
 
Ook daar heb je een verwijzing van de huisarts nodig geloof ik.

Er zijn wel wat klinieken waar je zonder verwijzing van de huisarts onderzoeken kan doen, maar het is zeker niet goedkoop.
Goedkoop is het inderdaad niet, maar het lijkt me wel het geld waard. Je doet het éénmaal per jaar, en het brengt zo'n beetje het grootste risico dat je loopt bij chronisch kuren in kaart. Kun je het beter daar aan spenderen dan aan die (vaak achterlijke) drug coaches en GH wat ik vaak zie.
 
Goedkoop is het inderdaad niet, maar het lijkt me wel het geld waard. Je doet het éénmaal per jaar, en het brengt zo'n beetje het grootste risico dat je loopt bij chronisch kuren in kaart. Kun je het beter daar aan spenderen dan aan die (vaak achterlijke) drug coaches en GH wat ik vaak zie.

Helemaal mee eens.
 
1300 is veel maar is het wel waard ja, al doe je het een in de 2 jaar. Voor de eerste test niet betaald want was van de huisarts die digitale wel, vond het wel eens leuk om ook andere waardes te zien enzo haha. Voor dat cholesterol verschil heb ik toen even gebeld maar dat snappen ze ook niet, hoor nog wat van het lab daar
 
1300 is veel maar is het wel waard ja, al doe je het een in de 2 jaar. Voor de eerste test niet betaald want was van de huisarts die digitale wel, vond het wel eens leuk om ook andere waardes te zien enzo haha. Voor dat cholesterol verschil heb ik toen even gebeld maar dat snappen ze ook niet, hoor nog wat van het lab daar

Hoe heb je die test voor elkaar gekregen bij de huisarts, gezegd dat je klachten hebt?
 
Die 1300 test niet via huisarts he haha! Eerste test was indd een lulverhaal bij de arts over pijn bij mn borst en icm met mn familie kwalen, nu heb ik sws enkele steken in mn linker borst dus kon ik dat meteen laten nakijken maar dat zijn dus geirriteerde tussenribspieren/kraakbeen. Tweede test via yourlabs gekocht. Vandaag contact gehad met het lab en wss zit er ene fout in het cholesterol bij de yourlabs test, dat verklaard het ook wel. Dus daar hoor ik nog van
 
1300 eurie voor wat testen ? in DE is dit aanzienlijk goedkoper
 
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1768197/
Normale cycles kunnen LVH veroorzaken.
Hoge bloeddruk arteriosclerose

http://www.ergo-log.com/nandrotest.html
Nandrolone eleven times more damaging to blood vessels than testosterone

Zoiezo neem ik altijd bloeddruk medicatie on cycle. Exforge of Telmisartan + 5mg Bisoprolol of 25mg atenolol. Magnesium Citraat werkt als vasodilator en maakt LDL wat minder schadelijk.
En van stims afblijven. Caffeine, clen etc
 
Laatst bewerkt:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1768197/
Korte cycles kunnen LVH veroorzaken.
Hoge bloeddruk arteriosclerose

http://www.ergo-log.com/nandrotest.html
Nandrolone eleven times more damaging to blood vessels than testosterone

Zoiezo neem ik altijd bloeddruk medicatie on cycle. Exforge of Telmisartan + 5mg Bisoprolol of 25mg atenolol. Magnesium Citraat werkt als vasodilator en maakt LDL wat minder schadelijk.
Nog even los van dat die studie waar ergo-log over lult is uitgevoerd op losse cellen (TOTAAL NIET TE EXTRAPOLEREN NAAR MENSEN), worden daar concentraties gebruikt die in de verste verte niet realistisch zijn. De gerapporteerde IC50 voor nandrolon is 9 micromolair. Dat is hetzelfde als 9000 nanomolair. De concentratie vrij nandrolon die je door je bloedvaten zal hebben stromen tijdens een stevige kuur is zo'n 100-1000x lager...
 
Zojuist mail teruggekregen van Bergman clinics:
"Het is niet mogelijk om zonder verwijzing een echo te laten maken in de Bergman kliniek."

En ik maar denken dat ze een commerciele instelling zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist mail teruggekregen van Bergman clinics:
"Het is niet mogelijk om zonder verwijzing een echo te laten maken in de Bergman kliniek."

En ik maar denken dat ze een commerciele instelling zijn.

Dat zei ik ook al dat dat niet mogelijk was.
 
Dat zei ik ook al dat dat niet mogelijk was.
Je eindigde met '...geloof ik'. Vandaar dat ik het de moeite waard vond om nog even te checken. Maar je had gelijk :)
 
Goed iig dat je het onderzoekt
 
Veel AAS zijn vernietigend voor je goede cholestrol. Resultaat is stijve en dicht slibbende aderen. En natuurlijk is dat slecht voor je hart. Daarom bloed testen en een gezond dieet aanhouden.
 
Ik raad het je af!
ongeveer 1 op de 17 mensen in Nederland wordt hartpatiënt, jij hebt duidelijk een iets verhoogd risico.

En ik kan je vertellen het is geen pretje om 12 dagen op de hartbewaking te liggen tussen de oude mensen omdat je daar beland bent omdat je anabole hebt gebruikt.
Wat Galen hierboven beschreef over de "linkerventrikelhypertrofie met als gevolg een verminderde diastolische disfunctie" heb ik 2,5 jaar geleden opgelopen.

Had 1 kuur met test p & tren a gedaan en een blast&cruise van 31 weken. Toen ik na een half jaar off weer starten belande ik 4 weken later in het ziekenhuis doordat mijn hart nog maar voor 1/3 pompte.
(duurde meer dan 2 jaar voordat mijn hart weer normaal pompte, heb nog wel 10 medecijnen per dag)
 
Back
Naar boven