Fitness Seller

Normale testosteron gehalte's?

Bezoekers in dit topic

bierdop

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
11
Waardering
0
Oke, ik heb mijn testosteron gehalte laten meten.
Volgens de arts is mijn normale testosteron gehalte vrij normaal, maar moet mijn hypofyse extra hard werken (fsh, lh waardes) om het testosteron op peil te houden.
Vanochtend heb ik een wat uitgebreidere bloedtest laten doen. Daar wordt gekeken naar vrije testosteren enzovoort. De uitslag hoor ik over drie weken.

Alleen wat mij nu opviel, de arts zei dat mijn testosteron waarde op 24 zit. Dat is dus niet het vrije testosteron, dus is dit extreem laag lijkt mij zelf.
Ben ik nu in de war?
 
Bij dokters is het al snel goed, ookal is je test 700 ben je nog niet tevreden..toch ? :D
 
'T was wel een endocrinoloog overigens, maar ik denk idd dat ze te snel tevreden zijn. Ik ben trouwens niet bezig met mijn testosteron gehalte vanwege fitness doeleinden, laat dat duidelijk zijn :)
Vind 't ook merkwaardig hoe losjes hij met de metingen omgaat. Er wordt volgens mij helemaal geen rekening gehouden met het feit dat ik de bloedtest 's ochtends heb gedaan, waardoor je testosteron gehalte sowieso al stukken hoger is dan normaal.

Mijn cortisol waardes zijn vanochtend ook getest en daar stond ook achter dat de test om 08.00 genomen moet worden, terwijl 't al 11 uur was. De zuster vroeg ook nog aan mij of de arts niet gezegd heeft dat ik de test om een bepaald tijdstip moest nemen, maar dat heeft hij dus niet gedaan.

Beetje slordig toch?
 
er zouden hier veel jongens blij zijn met 24 denk ik :D
 
Ja? Is dat vrij hoog?
Ik ben 21 jaar trouwens.
 
waarom laat je die test doen,kuurtje gehad of klachten die er mee te maken kunnen hebben ? 24 is heel goed (normaal voor je leeftijd)
 
Nee heb geen t kuur gehad. Ik heb een aantal jaren tijdens mn puberteit wat medicijnen geslikt die wat invloed gehad zouden kunnen hebben op mijn testosteron. En verder wat klachten die horen bij een laag testosteron gehalte.

Wel relaxt overigens dat 24 goed is :D
 
lusteloosheid, erectie problemen, problemen met klaarkomen.
 
Ok ik heb de uitslag van de laatste test binnen.
Mijn vrije testosteron wat dit keer 17 nmol/L en mijn serum testosteron was 359 ng/dl.
Het viel hem nog steeds op dat de fsh en lh waardes verhoog waren. Maar hij vond de testosteron binnen de normale waardes liggen. Dikke prima zei die. Niet iets om verder na te kijken.

Maar nu kijk ik op internet en zoek een beetje de normale waardes op, blijkt dus dat ik echt erg aan de lage kant zit. En volgens sommigen onderzoeken wordt dit zelfs als te laag beschouwt.

Wat vinden jullie hiervan?
 
bierdop , waarden zijn goed... bij mezelf de laatste meting 14,2 vrij, en 334 serum :thumb:
heb wel slechtere waardes gehad :(
 
Ok, laat ik er wel even bij vertellen dat ik 21 jaar ben. En nog nooit een kuur gehad heb ofzo :)
 
ik ook , en ik ook nooit :grinny:
 
Oke :cool:
Mag ik vragen waarom jij je testosteron hebt laten testen en waarom je dat vaker doet?
 
vind het geil als de zusters mij prikken :cool:

heheha Nee, ik moet alles toch een beetje in de gaten houden ivm mijn leeftijd :grinny:
 
Ok, ik vat hem niet heeelemaal hoor.
Dus je bent geen 21?
 
Ik kan nog geen PM versturen want ik heb nog geen 15 posts. lol
 
Ik kan nog geen PM versturen want ik heb nog geen 15 posts. lol

dan spammen we ff door hier

gaan wegewoon ff onnozele vragen stellen ofzo " wat heb je betaald voor die metingen ? "
nou jij weer :P
 
nou vooruit, wat heb je ervoor betaald dan.. niks? :P.
En wat vindt de arts ervan dat je steeds weer terugkomt voor metingen?
Doe je ook iets met de metingen? Want volgens mij zit er veel meer achter ;)
Hoeveel kuurtjes heb je al gehad? :D
 
Back
Naar boven