MuscleMeat

notebook school (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

calibre

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
5.608
Waardering
39
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
Vanaf volgend jaar heb ik een laptop nodig voor school. De school biedt een dell Vostro 1000 aan voor 580 euro. Hierop staat nog geen windows office. Pc noob als ik ben heb ik hier een paar vragen rond;

- Is deze laptop genoeg voor gemiddeld gebruik?
- Is Vista Business nodig? Want een Home Basic is natuurlijk een stuk goedkoper
- Hoeveel kost een legitiem Office Paket? En wat zijn de alternatieven hiervoor?

Dit is de informatie over de pc die gegeven wordt

Configuratie

Het toestel is een model uit de nieuwe Vostro-lijn van Dell. Het is standaard voldoende uitgerust om alle belangrijke software in het kader van het onderwijs en onderzoek vlot te kunnen draaien. Wie veel zware software (ontwikkelomgevingen, virtuele machines) op het toestel zal draaien, doet er goed aan de geheugenuitbreiding tot 2 GB te nemen.


Basisconfiguratie

Chassis Dell Vostro 1000
15.4" WXGA LCD Screen (resolutie 1.280 x 800 x 32-bit)
Processor AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-56 Dual Core (1.8 GHz 512K)
Memory 1 GB 533 MHz DDR2 Memory (1 x 1 GB, 1 bank beschikbaar)
Hard Drive 80 GB serial ATA (5.400 rpm) Hard Drive
Optical Storage 8x DVD+/-RW Drive with software
Graphics ATI Radeon Xpress 1150 (shared memory)
Ethernet Integrated network card
Wireless Dell Wireless 1390 802.11g (54 Mbps)
Modem Integrated 56K modem
Audio Integrated Stereo Speakers
Power Supply 65 Watt AC Adapter
Battery 6 cell 53 WHr Smart Li-Ion Primary Battery
Carrying Case No Carrying Case
Keyboard Belgium Internal Keyboard (Azerty)
I/O Ports 4 x USB, VGA, PCMCIA, microphone, headphone, RJ-11, RJ-45, AC power
Memory Card Reader 3-in-1 Memory Card Reader (SD/SDIO/MMC)
Operating System Microsoft Windows Vista Business OEM
Extended Warranty 3 Year Next Business Day On Site
Prijs basistoestel 580 euro

Opties

Memory Upgrade Upgrade to 2 GB 533 MHz DDR2 Memory (2 x 1 GB) 40 euro
Hard Drive Upgrade Upgrade to 120 GB Hard drive (5.400 rpm) 37 euro
Backpack Dell Backpack 25 euro
Carrying Case D-Family Deluxe Nylon Carrying Case 25 euro
Optical mouse Extra optische USB-muis 10 euro
Complete Care Complete Care Verzekering tegen Accidentele Schade (Accidental Cover) 3 jaar 85 euro

Totaal

Totaalprijs incl. BTW en recupel:
Taal van het besturingssysteem (en software): Nederlands Engels

Software

Bij bestelling geeft u op welke taal u prefereert: Nederlands of Engels (standaard is Nederlands). Het besturingssysteem (en waar mogelijk de software) worden in de door u gekozen taal geïnstalleerd.

Software:

* Windows Vista Business met alle recente updates (Ned. of Eng. volgens keuze)
* Configuratie VPN-connectie voor verbinding met UGentNet (Cisco & MS)
* Configuratie Internet Explorer 7.0 (links naar portaal, minerva, athena, bib, helpdesk, webmail en installatie UGentcertificaat)
* Adobe Flash Player 9 & Adobe Shockwave Player 10 (IE)
* Windows Media Player 11
* Adobe Acrobat Reader 8.1.0
* Office 2003/2007 viewers voor MS Word-, Excel-, PowerPoint-bestanden (studenten)
* Java Runtime Environment 1.6
* Microsoft .NET Framework 3.0
* DVD-player software: PowerDVD 7.0.2702g DX (Dell OEM version)
* DVD-writer software: Roxio Creator 9.0 DE
* Zip-software: 7-zip 4.42
* ICA Client 10.1 (Athena)
* CA eTrust 8.1 Antivirus
* Backup and Restore Center
* Meegeleverde media: Windows Vista Business DVD (voor herinstallatie), Dell Drivers and Utilities, Microsoft Works 8.5, Roxio Creator 9.0 DE.
 
Nette laptop voor dat geld. Voor gemiddeld gebruik is deze goed genoeg.

En Office is gewoon te downloaden voor niks ;) zal vast en zeker een paar keer voorbij zijn gekomen in het softwaredownloadtopic
 
Haal vista eraf en knal XP erop. Dit ivm geheugen. Het kan allemaal wel, maar Xp draait beter/sneller.
 
Haal vista eraf en knal XP erop. Dit ivm geheugen. Het kan allemaal wel, maar Xp draait beter/sneller.

precies wat ik dacht... heb zelf vroeger ook 1gb geheugen i.c.m. vista notebook gehad... werkt gewoon net niet lekker genoeg! Nu 2gb en gaat geweldig dat wel

voor de rest voor dat geld prima laptop, snap alleen niet waarom een school een AMD ritselt, over het algemeen is intel toch wat beter voor schoolse berekeningen etc en amd meer voor spellen etc (heel grof genomen hoor)
 
Wat is de beste manier om gegevens (muziek en andere bestanden) over te zetten van een vaste pc naar een laptop?
 
FTP, usb stick, cd rom,...
 

Lijkt me dat ik dan op beiden internet moet hebben. Heb hier thuis een vaste lijn en de laptop is om mee te nemen naar m'n kamer dus dat zal niet gaan dan


Het gaat wel om redelijk wat gb's dus dit zou misschien wel een gemakkelijke oplossing zijn. Even kijken wat prijs kwaliteit het beste uitkomt en via internet bestellen.

Ik hoorde ook wel van erg grote externe schijven die niet zo erg duur waren. Wat zijn de voordelen en nadelen daarvan tov een usb stick?


Edit: Ik denk dat er zo'n 10-20 gb overgezet moet worden.
 
Laatst bewerkt:
beste manier is ze allebei aan een router of hub hangen, ofwel bestaan er kabels om 2 laptops verbinden. Ik denk niet dat een gewone lan kabel dat kan maar ben niet zeker maar het is de moeite waard om te proberen :)
nadeel van externe harde schijven tov flash? Geen idee, denk dat externa harde schijven in alle opzichten beter zijn (buiten miss snelheid...) en als student is dat héél handig.
Verder zou ik er 2 gb geheugen in steken.
btw ik zie dat je aan de Ugent gaat studeren, wat ga je studeren?
 
als je op kot zit zou ik toch vragen voor een externe harde schijf.
Ik neem aan dat die 20gb die je wilt overbrengen muziek enzo is, als ze gerangschikt zijn is dat dan wel lastig om te op een 2gb usb stick over te brengen maar goed, jouw keuze.
Uiteraard is dit ook een goede oplossing.
 
- Als je niet te zware programma's gaat draaien is dat ding wel goed denk ik ja.
- Het overzetten zou ik doen met een externe harde schijf, want zo'n ding is later ook nog ideaal i.v.m back-ups (noodzakelijk!)
- Waarom per sé een legitieme versie van office? :rolleyes:
 
- Is niet de bedoeling
- Kent er iemand een online winkel waar men goedkoop externe harde schijven verkoopt en aan huis levert? Dan moet ik me idd niet druk maken over backups.
- Ik ga eerst openoffice uitproberen en moest dat me niet aanstaan download ik office wel illegaal.
 
Nice, 60gb externa harde schijf voor 49 euro. Kan ik gebruiken om alles over te zetten en erna kunnen mijn ouders dat wel als backup gebruiken. Ik heb ook nog een printer nodig, zal morgen eens rondkijken op die site. Thx
 
Je videokaart is beetje zwak .. Maar wel mooi voor het geld !
 
Je hebt geen office nodig! gewoon openoffice gebruiken! gratis en het zelfde in gebruik! Klikken
 
Je hebt geen office nodig! gewoon openoffice gebruiken! gratis en het zelfde in gebruik! Klikken

heb ik ook geprobeerd en geef mij maar de echte office hoor

't is even gratis...
 
Haal vista eraf en knal XP erop. Dit ivm geheugen. Het kan allemaal wel, maar Xp draait beter/sneller.

Vista is nieuwer, wrm ng Xp draaien als je nu al Vista kan krijgen, over 5 jaar heeft toch iedereen Vista..
 
Vista is nieuwer, wrm ng Xp draaien als je nu al Vista kan krijgen, over 5 jaar heeft toch iedereen Vista..

Omdat je pc trager word van Vista tenzij je 2GB RAM hebt.
 
Back
Naar boven