MuscleMeat

Noten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
236
Waardering
0
effe een vraagje voor de snoepers :D
zo zaterdagavond bij een filmpje iets om te "knabbelen" hebben is altijd wel leuk hé ?
maar nu las ik hier dus dat noten heel goed zouden zijn ?
omdat dit vol goede vetten zit (gelijk lijnzaadolie dan ?)
en welke noten of zijn alle noten goed ?
en van die mixen dus met vanalles in zijn die ook goed ?
 
Zoals walnoten, hazelnoten en amandelen zijn uiterst geschikt als tussendoortje en zitten vol met goede vetten.
 
ik verwerk aardig wat pinda's in een week ja
 
kvind noten superlekker..maar er zitten heeeeeeel erg veel vet in vind ik...gemmideld 50 gr. per 100 gr.
dat betekent dat ik na 50 gr. al op me limiet qua vet per dag zit...
ken toch niet :(

en daarbij genome..echt niet dat ik na 100 gr. al stop ..is verslavend spul dus zeker wel 500 gr. ofzo
 
Originally posted by bodybuilder0102
kvind noten superlekker..maar er zitten heeeeeeel erg veel vet in vind ik...gemmideld 50 gr. per 100 gr.
dat betekent dat ik na 50 gr. al op me limiet qua vet per dag zit...
ken toch niet :(

en daarbij genome..echt niet dat ik na 100 gr. al stop ..is verslavend spul dus zeker wel 500 gr. ofzo
dus dat wil zeggen 250gr puur vet ??? dat kan toch niet hé ???
ofwel ??? dus zijn noten eigenlijk toch niet zo erg goed ? alé toch niet mer dan 50gram ofzo ?
ja ikzelf eet bijna nooit noten enkel als ik int weekend filmpkje ofzo wil kijken kan een zakje noten er wel bij ( is altijd leuker :)) maar dan heb ik wel veel te veel vet binnen die dag niet ?
 
goed tussendoortje, alleen wel oppassen inderdaad met hoeveel je ervan eet..... pak voor de grap eens een handje en weeg eens hoeveel gram het is, je zult schrikken....

Het blijven wel 9 cal per gram vet, dus het tikt snel aan.... dus niet een hele zak voor je neus plaatsen! Bovendien geldt ook hier dat je er gewoon discipline voor moet hebben om het niet te bont te maken... dat geld ook voor suikers! Zo kun je ook een pak snoep of bak ijs leegvreten...... het is maar wat je wil bereiken hoor!
 
Eenheid Kcal Eiwit Koolh. Vet

cashew-noten 100 gr 578 18.0 32.0 42.0
hazelnoten 100 gr 644 11.9 10.5 61.6
pindanoten 100 gr 617 26.0 18.0 49.0
walnoten 100 gr 659 15.0 8.0 63.0

loopt bij sommige noten dus zelfs op tot 63 gr. vet


ik zeg dit wel enzo maar ik snap alsnog iets niet...
hoe kan zo een nootje voor over de helft uit vet bestaan man sjesus je eet dus geen noten met vet maar vet met noten
 
toch wel erg veel dus :-)
jammer :(
 
om bij de film te eten:

een hele komkommer: 25 kc. maar :D
eet er maar lekker 4 op heb je alsnog maar 100kc. binnen en geen vet ;)
 
ja is wel juist ja ! maar komkommer toch niet zo lekker als noten :)
 
Noten zijn grotendeels onverzadigd in vetten, mag je in principe ziek aan eten en is nog gezond.
 
Originally posted by bodybuilder0102
om bij de film te eten:

een hele komkommer: 25 kc. maar :D
eet er maar lekker 4 op heb je alsnog maar 100kc. binnen en geen vet ;)
wat is er mis met vet?
 
Tijdens het cutten kan je toch ook gewoon zoute popcorn nemen tijdens de film? Zit nauwelijks vet in toch?
 
och zit er in popcorn zo goed als geen vet dan ?
ja als het zo is maak ik em gewoon zelf :-):-):-)
heb hier een popcorn machine en alles ! dus kgooi de mais erin en klaar is kees geen zout geen suiker niks ?
dus Popcorn ? is goed ???
en admin --> vet is zeker niet slecht maar kheb neem s'morgens en s'avonds al een lepel lijnzaadolie en kwil toch ook niet overdrijven met vet en denk als ik nu nog een 2à300 gram noten moet eten dat het toch een beetje te veel is ! niet ?
 
Er gaat een klein scheutje olie in voor een grote bak, en verder niets. Achteraf wat zout erover. En klaar.

Kan nooit erg veel Kcal zijn toch?
 
@ wat er mis is met vet????

wat is er niet mis met vet bedoel je... dat klote vet die me hele fokking leven heeft verpest tot nu toe... ik ben al 50 kilo van dat vet kwijt..en ik moet er nog 15 kwijtraken van dat vet.. dat vet dat je gewoon helemaal ziek maakt als je het aan je lichaam ziet hangen dat vet die je je hele leven moet dragen als je er niet van af komt dat vet waar zoveel mensen van walgen als het gaat om aantrekkelijkheid, dat vet die je zelfvertrouwen wegneemt, dat vet dat mensen een reden geeft om je te pesten. dat vet die mensen een reden geeft om je na te kijken ... kortom dat vet dat een persoon leven totaal kan verwoesten... dus ik vind het heel erg belangrijk hoeveel vet iets bevat of niet... duidelijk ?

mensen die een snellere stoffwisseling hebben en zoveel vet kunnen eten als hun willen... respecteer ik en daar ben ik eerlijk gezegd zelfs heel erg jaloers op.. maar je kan niet alles hebben in het leven en moet je net ietsje meer je best doen dan anderen.
 
maarre bodybuilder0102, ik denk weet wel zeker dat Admin doelt op onverzadigde vetten die je gewoonweg niet kan missen in je lichaam
 
Originally posted by kenneth
en admin --> vet is zeker niet slecht maar kheb neem s'morgens en s'avonds al een lepel lijnzaadolie en kwil toch ook niet overdrijven met vet en denk als ik nu nog een 2à300 gram noten moet eten dat het toch een beetje te veel is ! niet ?
Gewoon je % berekenen aan de hand van je kcal inname. Je mag tot 30 % vet halen uit je voeding.
 
Originally posted by dandyman
maarre bodybuilder0102, ik denk weet wel zeker dat Admin doelt op onverzadigde vetten die je gewoonweg niet kan missen in je lichaam

zelfs DAN nog kan iemand met een langzame stofwisseling die noten als kiespijn missen. je kan die vetten gewoon met lijnzaad oid binnen krijgen... noten bevatten simpelweg TEveel vet.... vind ik... ik weet het me reactie was nogal eeh..u know maar ik kan er niet tegen dat sommige mensen denken dat het voor iedereen even makkelijk is.
 
Originally posted by bodybuilder0102
@ wat er mis is met vet????

wat is er niet mis met vet bedoel je... dat klote vet die me hele fokking leven heeft verpest tot nu toe... ik ben al 50 kilo van dat vet kwijt..en ik moet er nog 15 kwijtraken van dat vet.. dat vet dat je gewoon helemaal ziek maakt als je het aan je lichaam ziet hangen dat vet die je je hele leven moet dragen als je er niet van af komt dat vet waar zoveel mensen van walgen als het gaat om aantrekkelijkheid, dat vet die je zelfvertrouwen wegneemt, dat vet dat mensen een reden geeft om je te pesten. dat vet die mensen een reden geeft om je na te kijken ... kortom dat vet dat een persoon leven totaal kan verwoesten... dus ik vind het heel erg belangrijk hoeveel vet iets bevat of niet... duidelijk ?
Laten we wel bij de feiten blijven, het vet dat je in je lichaam word opgeslagen komt daar niet zomaar door vet te eten.

1. Je moet een overdreven hoge kcal inname hebben, die kan er net zo goed zijn door een teveel aan koolhydraten of eiwitten terwijl je geen gram vet eet. Je kan veel gemakkelijker dikker worden van suiker dan van vet. De combi van verzadigde vetten én snelle koolhydraten is hier het ergst.

2. Je mag vet nooit als de oorzaak zien van je overgewicht. vetten zijn, net als bepaalde aminozuren, vitaminen, mineralen en vezels essentieel voor een gezond en evenwichtig lichaam.
Ik heb het hier niet over verzadigde/dierlijke vetten (uitgezonderd vis ed.) maar over (meervoudig) onverzadigde/plantaardige vetten.
Mensen die alle vetten mijden alsof het vergif is voor hun lichaam doen zichzelf tekort en zullen noch gezonder, noch direct iets doen aan hun overgewicht.
Om verder te gaan, wij hebben vetten nodig om cholesterol te vormen, wat belangrijk is voor de aanmaak van cellen en hormonen. Omega 3 heeft zelfs nog belangrijkere functies die tijdens een dieet juist helpen om je te doen afvallen.

Originally posted by bodybuilder0102
mensen die een snellere stoffwisseling hebben en zoveel vet kunnen eten als hun willen... respecteer ik en daar ben ik eerlijk gezegd zelfs heel erg jaloers op.. maar je kan niet alles hebben in het leven en moet je net ietsje meer je best doen dan anderen.
Het gaat er echt niet om om zoveel mogelijk vet te eten of geen rekening te houden met de verhoudingen. Iedereen, snelle of trage stofwisseling moet rekening houden met een bepaald %. Een juiste verhouding van gezonde vetten is essentieel en onmisbaar voor ieder persoon, en zeker voor atleten die nog meer van hun lichaam eisen dan de gewone mens.
En als je angst hebt van eigen lichaamsvet, eet dan eens wat minder koolhydraten, met name suiker, witte deegsoorten, kortom producten die hoog staan op de glycemische index en een hoog aantal kcal leveren, dat hoeven heus geen vetten te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven