AndroidHealthClinic

Notenallergie op latere leeftijd?

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.836
Waardering
9.167
Lengte
1m80
Massa
69kg
Gisteravond nam ik een handje gemengde noten. Al tijdens het eten ervan kreeg ik een wat vreemd gevoel in mijn keel/slokdarm. Deze ging nogal vel opzwellen. Er kwam veel slijm vrij en ik had nauwelijks een stem meer. Nu, de volgende ochtend, is het een beetje tot rust gekomen, maar ik voel nog wel steeds een verdikking zitten. Is het mogelijk dat je op latere leeftijd alsnog een notenallergie ontwikkelt? Of is hier iets anders aan de hand?
 
Het kan inderdaad best zijn dat pas op latere leeftijd een allergische reactie tot uiting komt.
Het kan zijn dat de reactie in het begin niet merkbaar is maar wel al aanwezig en deze opbouwt over de jaren en pas later echt tot uiting komt.

Maar of dit het echt is kan je het beste uit laten zoeken. Het zou ook toeval kunnen zijn en mogelijk een andere reden kunnen hebben waar deze reactie vandaan komt.
 
Ik zal, als alles is weggetrokken, nogmaals voorzichtig wat nootjes eten van diezelfde mix en kijken of het weer optreedt...:eek:
 
Ik zal, als alles is weggetrokken, nogmaals voorzichtig wat nootjes eten van diezelfde mix en kijken of het weer optreedt...:eek:
Ik zou niet dezelfde mix pakken, maar een soortgelijke mix.

Wie zegt dat er niet toevallig schimmelsporen oid in die verpakking zitten. Dat wil je natuurlijk wel uitsluiten.
 
Ik zou niet dezelfde mix pakken, maar een soortgelijke mix.

Wie zegt dat er niet toevallig schimmelsporen oid in die verpakking zitten. Dat wil je natuurlijk wel uitsluiten.
Kan dat ook met noten die volgens de verpakking nog een half jaar houdbaar zijn?
 
Kan dat ook met noten die volgens de verpakking nog een half jaar houdbaar zijn?
Geen idee, ik ben geen voedingsdeskundige.

Alleen zegt mijn logica dat als je wil testen of het een allergie is, dat je andere mogelijkheden wilt uitsluiten. Dus zou ik een nieuw pak kopen en het daarmee testen, maar het is maar net wat je wilt natuurlijk.
 
Alleen zegt mijn logica dat als je wil testen of het een allergie is, dat je andere mogelijkheden wilt uitsluiten. Dus zou ik een nieuw pak kopen en het daarmee testen, maar het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Je hebt gelijk.
 
Ik zou het mss niet gaan testen door gewoon opnieuw noten te gaan liggen eten.

Wie weet reageer je volgende keer heftiger.

Heb er verder ook weinig kennis van.
 
Neen dank u, ik wil niet teveel noten op mijn zang nemen.........
 
Ik zou het mss niet gaan testen door gewoon opnieuw noten te gaan liggen eten.
Wie weet reageer je volgende keer heftiger.
Ach... het zal wel niet direct tot een anafylactische shock komen toch?
Ik kan nu ook direct naar de huisarts gaan, maar dat vind ik ook wat overdreven.
 
Ach... het zal wel niet direct tot een anafylactische shock komen toch?
Ik kan nu ook direct naar de huisarts gaan, maar dat vind ik ook wat overdreven.

Het zal vast niet, maar als het wel gebeurd lijkt me ook vervelend. En waarom is naar de huisarts gaan een issue? Die geeft je een advies gebaseerd op kennis ipv. forumleden die aannames doen. Ze kunnen ook testen door de reactie uit te lokken.
 
Notenallergie op latere leeftijd kan zeker, ik ben het levende bewijs.
Ik ben sinds begin dit jaar klinisch dodelijk allergisch voor:
- Walnoten
- Macamias
- Pecannoten
- Paranoten
- Hazelnoten

Heb hiervoor dan ook meerdere EpiPennen.
 
Aan de hand van je reactie zou ik direct contact opnemen met je huisarts en ZEKER niet zelf weer uitproberen. Geloof me, een anafylactische shock is geen pretje.
 
Aan de hand van je reactie zou ik direct contact opnemen met je huisarts en ZEKER niet zelf weer uitproberen. Geloof me, een anafylactische shock is geen pretje.

Ik zou ook niet zomaar wat gaan liggen uitproberen zoals TS voorstelde.

Volgende keer zou het evengoed erger kunnen zijn dan de eerste keer. Lijkt mij toch mogelijk.
 
Neen en nog minder van allergieen.

Weet wel dat pindanoten geen noten zijn :)

Laat uw kennis van noten dan eens horen. :D
Mijn kennis tot dusver is: Ik schop je voor je kloten met mijn houten poten. Dit laatste rijmt weer op noten.

Maar even serieus, een allergie op latere leeftijd ontwikkelen is zeer zeker mogelijk.. Kijk er mee uit!!
 
???

Geen kennis van noten? :thinking:

Moest hieraan denken :roflol:

In Ierland is een vrouw overleden nadat ze seks had met een hond. De moeder van vier kinderen stierf door een allergische reactie.

De 43-jarige dame ontmoette Sean McDonnell in een fetisj chatroom. Het koppel sprak af om hun fantasieën uit te voeren. De vrouw had seks met de Duitse herder van de 57-jarige man. Een paar uur later overleed ze door een allergische reactie.

De feiten dateren van 2008, maar de man werd onlangs pas in Limerick gearresteerd. Hij riskeert een levenslange celstraf.

Ontopic:

Het is zeker mogelijk om op latere leeftijd overgevoelig te raken voor bepaalde stoffen. Zou inderdaad je huisarts opbellen om het uit te sluiten. Zou beetje lullig zijn als het weer een keer gebeurt, zei het perongeluk, en je keel zwelt dermate op dat je niet meer kan ademen.
 
Ik zal, als alles is weggetrokken, nogmaals voorzichtig wat nootjes eten van diezelfde mix en kijken of het weer optreedt...:eek:
YOLO... ik heb toch maar een poging gedaan. De vier verschillende noten van elkaar gescheiden en afzonderlijk van elkaar gegeten. Walnoten, cashewnoten en amandelen gingen goed. Zojuist was de laatste van de vier (hazelnoten) aan de beurt en dat was dus de boosdoener. Ben direct gestopt toen ik iets vreemds in m'n keel voelde opkomen, dus de schade valt mee. Dus blijkbaar ben ik nu overgevoelig voor hazelnoten...

Het ging om deze mix:
AHI_434d50323539303538_2_LowRes_JPG.jpg
 
Back
Naar boven