MuscleMeat

Novice, 1 maand. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
17 okt 2021
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
20%
Hellow, ik ben nieuw op dit forum en dus ook in de bodybuilding wereld.

Ik ben ondertussen anderhalve maand bezig, ik train dagelijks all-round, en doe dagelijks een uurtje cardio.

Ik neem geen rustdagen, ik gebruik proteïne shakes, fat burners en nog wat vitamine supplementen en l-argenine voor de bloeddruk laag te houden.

Ik ben op deze korte tijd ver gevorderd qua gewicht dat ik kan pakken, fly ben ik van 35kg naar 85kg gegaan als voorbeeld.


Anyway, ik zie al wel resultaat qua uiterlijk, maar niet genoeg.

Dus wou ik een zogenaamde cutter kuur doen. Maar ik weet niet waar beginnen, de kuur zelf aankopen is geen probleem. Ik heb ook iemand om de spuitjes te zetten.

Maar ik vroeg me af als het dan wel gezond is om dagelijks all round te trainen enzovoort?
 
Anderhalve maand al bezig en nu al aan een kuur. Geen rustdagen, omdat je een machine bent?
Dagelijks uurtje cardio om niet dik te worden?
Flys met 85kg, nice ✌️

Je doet je username eer aan op deze manier
 
Anderhalve maand al bezig en nu al aan een kuur. Geen rustdagen, omdat je een machine bent?
Dagelijks uurtje cardio om niet dik te worden?
Flys met 85kg, nice ✌️

Je doet je username eer aan op deze manier
Eerder ADHD, ex-drugs addict. Elke dag sporten helpt mijn focus te behouden.

Zoals ik aangaf, ben een totaal beginner 🤷

Mijn conditie was ook gewoon niks tot zeer laag, en is nu goed opgekrikt.
 
Eerder ADHD, ex-drugs addict. Elke dag sporten helpt mijn focus te behouden.

Zoals ik aangaf, ben een totaal beginner 🤷

Mijn conditie was ook gewoon niks tot zeer laag, en is nu goed opgekrikt.
Begint er niet aan tot je workout schema / voeding on point is. En helaas kost dat deel al jaren.

Bodybuilding is een sport (levensstijl) van lange adem….
 
Doe eerst even een lees "kuurtje"
1. Voeding
2. Training
3. Rust!!! Een zeer belangrijk deel wat beginners vergeten... in rust groeien je spieren. Niet tijdens trainen.

Ga daarna eerst eens een 1, 2 en 3 een paar jaar doen. Daarna een jaartje goed inlezen wat kuren inhoudt en afwegen of je gezondheid op spel zetten t wel waard is.
Zeker als adhd er en met verslavingsverleden.....
 
Yes, na andere topics gelezen te hebben en resultaten van andere novices hun resultaten op natuurlijke manier te bekijken, zie ik inderdaad dat je gewoon met de goede voeding en training schema al een heel eind komt op enkele maanden tijd.
 
Rust inderdaad, je wordt counterproductief als je elke dag vol gas geeft in de sport school en dit is niet vol te houden voor 'jaren'. Gezien je 2e post zie ik dat je daar best wel eens moeite mee kan hebben, maar misschien ook best wel eens zeeën van tijd 'over'. Voor dat 'probleem' zou je natuurlijk je schema aan activiteiten wat kunnen uitbreiden zodat je niet rusteloos word. Ga trekking tochten maken / wandelen, lekker voor de doorbloeding en herstel op je rustdagen en kost je heel wat tijd.

All round trainen zou ik doen als ik te weinig dagen heb om het te verdelen, hoe minder dagen hoe meer spiergroepen op 1 dag moeten toch? Nou als je alle tijd hebt om 7 keer te gaan zou ik met wat rust erbij een mooi 4-5 dagen schema maken waarin je spiergroepen gaat verdelen.

Heb je doelen? Ga die anders maken en maak dan korte termijn doelen (e.g. 1-2 maanden), middellange termijn doelen (e.g. een jaar) en kijk altijd of dat past binnen je lange termijn doelen (5-20 jaar). Die laatste klinkt natuurlijk bullshit, want die kunnen we toch nooit helemaal overzien. Ik vind hem alleen extra belangrijk, puur omdat het je weerhoudt om van extreme dingen (e.g. schema's, diëten) weg te blijven en dat er ook iets is als balans. 7x kracht/7x cardio is een topsport schema imo.

Goed boek over balans = Covey
 
Rust inderdaad, je wordt counterproductief als je elke dag vol gas geeft in de sport school en dit is niet vol te houden voor 'jaren'. Gezien je 2e post zie ik dat je daar best wel eens moeite mee kan hebben, maar misschien ook best wel eens zeeën van tijd 'over'. Voor dat 'probleem' zou je natuurlijk je schema aan activiteiten wat kunnen uitbreiden zodat je niet rusteloos word. Ga trekking tochten maken / wandelen, lekker voor de doorbloeding en herstel op je rustdagen en kost je heel wat tijd.

All round trainen zou ik doen als ik te weinig dagen heb om het te verdelen, hoe minder dagen hoe meer spiergroepen op 1 dag moeten toch? Nou als je alle tijd hebt om 7 keer te gaan zou ik met wat rust erbij een mooi 4-5 dagen schema maken waarin je spiergroepen gaat verdelen.

Heb je doelen? Ga die anders maken en maak dan korte termijn doelen (e.g. 1-2 maanden), middellange termijn doelen (e.g. een jaar) en kijk altijd of dat past binnen je lange termijn doelen (5-20 jaar). Die laatste klinkt natuurlijk bullshit, want die kunnen we toch nooit helemaal overzien. Ik vind hem alleen extra belangrijk, puur omdat het je weerhoudt om van extreme dingen (e.g. schema's, diëten) weg te blijven en dat er ook iets is als balans. 7x kracht/7x cardio is een topsport schema imo.

Goed boek over balans = Covey
Mhm. Ik had ook gelezen dat stel, ik doe om en om all round high intensity en low intensity training. Dus bijv. Maandag train ik alles tot het uiterste. High intensity, all round. En dinsdag low intensity. Zodat je toch actief bezig blijft. Dit houdt in, gewoon zeg maar klein beetje in beweging blijven. Maar oefeningen waardoor je je spieren niet te zwaar overbelast etc.
 
Mhm. Ik had ook gelezen dat stel, ik doe om en om all round high intensity en low intensity training. Dus bijv. Maandag train ik alles tot het uiterste. High intensity, all round. En dinsdag low intensity. Zodat je toch actief bezig blijft. Dit houdt in, gewoon zeg maar klein beetje in beweging blijven. Maar oefeningen waardoor je je spieren niet te zwaar overbelast etc.
Alleen chest and arms kan je elke dag trainen ✌️
 
Alleen chest and arms kan je elke dag trainen ✌️
Dat deed ik tot nu toe sowieso, schouders wil ik inderdaad wel rustiger aan mee gaan doen. Omdat mijn schouders.extreem.zichtbaar.omhoog aan het komen zijn maar de rest nog niet echt "fit" zeg maar.
 
Misschien eerst eens even rust in jezelf vinden?
Adhd en rust gaan niet echt samen, ik heb ondervonden dat sporten me igg helpt om tot rust te komen.. dus al te veel vrij tijd terug vrijmaken is echt geen optie.
 
Mhm. Ik had ook gelezen dat stel, ik doe om en om all round high intensity en low intensity training. Dus bijv. Maandag train ik alles tot het uiterste. High intensity, all round. En dinsdag low intensity. Zodat je toch actief bezig blijft. Dit houdt in, gewoon zeg maar klein beetje in beweging blijven. Maar oefeningen waardoor je je spieren niet te zwaar overbelast etc.
A la mariniers die elke dag 200 push ups doen op de acedemy?
Vind jij dat je je spieren echt rust geeft als jij die spier op een rustdag op lage intensiteit gaat trainen?
Wat is hoge intensiteit bij jou?

Kijk als jij zelf vertrouwen erin hebt dat jij je spieren niet te zwaar overbelast op je lage intensiteit dag, je weet wel een beetje armen zwaaien puur voor de doorbloeding, dan kan dat denk ik best goed zijn. Aan je reacties denk ik dat jij dan stiekem 100.000 herhalingen gaat doen op laag gewicht om toch dat gevoel van 'kapot gaan' en 'gaan gvd!' te voelen op die dagen, met als gevolg dat dit natuurlijk fake rust zal zijn :D

Ik heb het ook over effectiviteit, je kunt met 7 dagen misschien wel per dag minder effectief zijn, maar je gaat 7 dagen, dus als het werkt dan werkt het. Effectiviteit word alleen ook bepaald door de kans op overtraining waardoor je niet verder meer komt, blessures krijgt en dus soms weken rust moet nemen, dan zit jij zoals jij het verteld met een heel groot probleem, want je hebt niks anders?

Adhd en rust gaan niet echt samen, ik heb ondervonden dat sporten me igg helpt om tot rust te komen.. dus al te veel vrij tijd terug vrijmaken is echt geen optie.
Als dat telkens het excuus is waarom iets niet anders kan, dan begin je pas net met ADHD'er zijn? Leer je tijd invullen met verschillende dingen en niet met 1 ding wat werkt. Je kunt toch op zoek gaan naar meerdere dingen die werken? IMO is low intensity wandelen of fietsen net zo goed rustgevend.

ADHD is lastig, maar je bent niet een compleet ander persoon die geen balans kan vinden. Ik begrijp dat je nu maar 1 optie hebt, maar als je niet op zoek gaat naar alternatieven, dan vind je ze ook niet toch?
 
Laatst bewerkt:
TLDR1: Nee, zoals je nu traint loop je waarschijnlijk snel vast, als je pech hebt met een blessure.

TLDR 2: Kuren is in jouw geval om verschillende redenen in ieder geval nu een slecht idee.

LONGREAD:
Opmerkingen en suggesties:
1. Je kan je afvragen of het met jouw verleden en verslavingsgevoeligheid verstandig is wat je nu doet en of kuren niet heel onverstandig is;
2. Kuren heeft pas echt zin als je de rest op orde hebt: training, rust, voeding; uit je post blijkt dat je daar nog ver vanaf bent;
3. Als je je voeding op orde hebt is een "fatburner" waarschijnlijk niet nodig;
4. Hoewel sport absoluut rust kan geven tussen de oren, denk ik dat je overdrijft. Overweeg een PPL met 1 rustdag.
5. Ik weet niet wat voor cardio je doet, maar als het antwoord is dat je dat iedere dag heel intensief doet zou ik dat veranderen na overwegend lage intensiteit, je zou nog een gesprek moeten kunnen voeren. Ook zou ik niet alleen hardlopen doen (als je dat doet).
6. Als je hulp hebt bij je ADHD dan heb je waarschijnlijk medicatie en eventueel therapie of begeleiding, maak daar gebruik van.
7. Overweeg ook yoga/stretchroutine met een focus op ademhalen.

Vragen:
A. Wat is je onderhoud in kcal en hoeveel eet je?
B. Wat is je huidige trainingschema?
C. Wat zijn je stats?

Welkom en succes!
 
20% vet, 4% bot. 76% spier.

Kcal inname: 2000 tot 2500 kcal per dag. (Niet perse gezonde voeding en meestal veel vetten.)

Volgens calculator die ik vond hierzo mag ik 3000+/- kcal binnenkrijgen. (i know.. gezonde kcal)

Lengte: 180cm
Gewicht: 85kg
Age: 22

Schema (heb dit aangepast na het lezen van overige reacties.)

Gym:
Ma, vrij = warm up cardio (5 min fiets op lage stand) + legs.
Woe = torso + buik & intensive cardio (uurtje hoge stand)
Di, do = torso + warm up cardio.
Zaterdag: torso + intensive cardio.
Zondag: rustdag

Home:
Daily: 50 push ups, 4x 60 sec plank. & 30 x optrekken.

Ik doe ook nachtpost, redelijk intensief werk. (Orderpick, dozen van 10kg tot vaten van 30kg)
 
Back
Naar boven