MuscleMeat

Novorapid Insuline Protocol (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daadkrachtig

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2013
Berichten
1.385
Waardering
500
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik ben sinds 3 dagen begonnen met slin op 10 iu prewo en 10 iu postwo

Het ziet er als volgt uit:

08:00 opstaan
5 iu slin + 75 g brinta 50g whey
09:00
5 iu slin + 75 g brinta 50g whey
10:00
Trainen
Tijdens de training eet ik een banaan en neem ik circa 5-10g dextrose in door water erbij te doen
11:00
10 iu slin + shake met:
1 banaan 10g dextrose 5g creatine 1g leucine bcaa's en 50g Whey

11:15
150g brinta 50g whey isolaat

Klopt mijn protocol zo?
Wat kan ik hieraan veranderen voor nog minder vetopslag?
Zijn er nog verbeterpunten?
Ik neem er 50 mcg hg T3 bij, voor mindere vetopslag

Vanaf morgen zet ik 15 iu postwo en up ik mijn carbs na de training
 
Laatst bewerkt:
Kom je niet in de knoei met 20 iu in drie uur tijd? Aangezien de werking 3 tot 5 uur aanhoudt. Ook vraag ik me af of het niet verstandiger is om uit voorzorg de insuline na de maaltijd te nemen zodat de insuline niet al werkt terwijl jouw voeding nog opgenomen moet worden.
 
Kom je niet in de knoei met 20 iu in drie uur tijd? Aangezien de werking 3 tot 5 uur aanhoudt. Ook vraag ik me af of het niet verstandiger is om uit voorzorg de insuline na de maaltijd te nemen zodat de insuline niet al werkt terwijl jouw voeding nog opgenomen moet worden.
Insuline moet je altijd voor de maaltijd nemen.

Verder vind ik het ook vreemd dat je alles er 's ochtends ingooit, maar iedereen doet het anders op dit forum met weinig merkbaar verschil in resultaat dankzij alle andere gear.
 
Kom je niet in de knoei met 20 iu in drie uur tijd? Aangezien de werking 3 tot 5 uur aanhoudt. Ook vraag ik me af of het niet verstandiger is om uit voorzorg de insuline na de maaltijd te nemen zodat de insuline niet al werkt terwijl jouw voeding nog opgenomen moet worden.

De insuline na het trainen icm de t3 zorgen ervoor dat de shake vrijwel meteen (Misschien 5-10 min later max) wordt opgenomen
15-20 min later de maaltijd dus ook, omdat de insuline dan al sowieso zijn werk doet
 
Kom je niet in de knoei met 20 iu in drie uur tijd? Aangezien de werking 3 tot 5 uur aanhoudt. Ook vraag ik me af of het niet verstandiger is om uit voorzorg de insuline na de maaltijd te nemen zodat de insuline niet al werkt terwijl jouw voeding nog opgenomen moet worden.

Tot nu toe nog geen hypo verschijnselen gehad gelukkig :D
De postworkout 10 iu gaat naar 15 iu
Omdat ik mijn carbs ook up vanaf morgen postworkout
 
Ik weet dat het als een algemeen advies geldt omdat theoretisch gezien (injectie vooraf) de insuline maximaal werkt wanneer het glucosegehalte (na eten) het hoogst is. Maar in de praktijk kunnen er andere factoren meespelen. Insuline gevoeligheid bijvoorbeeld, welke na inspanning (training bv.) kan optreden. Of na het opstaan wanneer hormonen vrij komen (cortisol bv.) welke de bloedsuikerspiegel en insulinegevoeligheid kunnen beïnvloeden. Het algemene advies is mijns inziens dus zeker geen wet van meden en perzen. Beter is om dit te testen met jezelf controleren voor- en na de maaltijden. En er zeker niet klakkeloos vanuit gaan. Mocht je laag zitten kan je novorapid prima nemen na een maaltijd, of de injectie na opstaan en/ of na sporten bijvoorbeeld.
 
Insuline moet je altijd voor de maaltijd nemen.

Verder vind ik het ook vreemd dat je alles er 's ochtends ingooit, maar iedereen doet het anders op dit forum met weinig merkbaar verschil in resultaat dankzij alle andere gear.

De reden hiervoor is, omdat ik relatief maar een kleine hoeveelheid carbs neem voor het trainen en het meeste erna natuurlijk!

Deze carbs moeten zsm naar de spieren als glycogeen voor een goede training
Ik heb erg lekkere trainingen op slin preworkout
Af en toe neem ik wat dextro tijdens het trainen

Op deze manier kan ik langer doorgaan en voelen mijn spieren veel minder snel vermoeid

Heb je zelf wel ervaring met insuline?
 
Ik weet dat het als een algemeen advies geldt omdat theoretisch gezien (injectie vooraf) de insuline maximaal werkt wanneer het glucosegehalte (na eten) het hoogst is. Maar in de praktijk kunnen er andere factoren meespelen. Insuline gevoeligheid bijvoorbeeld, welke na inspanning (training bv.) kan optreden. Of na het opstaan wanneer hormonen vrij komen (cortisol bv.) welke de bloedsuikerspiegel en insulinegevoeligheid kunnen beïnvloeden. Het algemene advies is mijns inziens dus zeker geen wet van meden en perzen. Beter is om dit te testen met jezelf controleren voor- en na de maaltijden. En er zeker niet klakkeloos vanuit gaan. Omdat je novorapid neemt kan het prima na een maaltijd.

Dankjewel voor je reactie
Je weet kennelijk waar je over praat
Ik eet ook al een banaan 15 min voor de postwo injectie
Ik ging er inderdaad vanuit dat de carbs 's ochtends en postworkout sneller worden opgenomen dan op andere momenten
 
Kom je niet in de knoei met 20 iu in drie uur tijd? Aangezien de werking 3 tot 5 uur aanhoudt. Ook vraag ik me af of het niet verstandiger is om uit voorzorg de insuline na de maaltijd te nemen zodat de insuline niet al werkt terwijl jouw voeding nog opgenomen moet worden.

En ik dacht 4 uur werkzaamheid ???
 
Wat zet je er eigenlijk naast qua AAS/GH?
 
Wat zet je er eigenlijk naast qua AAS/GH?

Ik nam 4 iu hg ed maar ik vond de resultaten niet voldoende dus na 6 maanden gestopt

Nog een tijdje 6 iu genomen en alles wat ik merkte waren een betere diepere nachtrust en een mooiere huid.
En natuurlijk een heel relaxt goed gevoel over de hele dag en iets meer moe...

Nu neem ik 50 mcg T3 en dit houd mij veel beter lean voor mijn gevoel
Ik nam ook generieke hgh, misschien daarom wel dat de T3 potenter lijkt in het verbrandingsproces.

Mijn kuur is als volgt:

1-6 Winstrol 20/30 mg ed postworkout
1-8/10 Test Prop 200 mg eod
1-8/10 NPP 100 mg eod
5/6-10 Tren a 100 mg eod
1-8/10 T3 HG 50 mcg ed

Hoe lang ik blast is vooral afhankelijk van mijn vetpercentage
Ik blast tot 12%, zit nu op 9% en ik ben 6 kg aangekomen in 3 weken tijd met niet veel vocht
Misschien dat ik de NPP omhoog gooi naar 150 mg eod
En de winny vervang door Tbol of Epistane

Ik kan ook bijv, 4x per week 200 mg test prop en 100 mg npp zetten eerst.
Alleen merk ik die tweede en derde dag met de 2 injecties achter elkaar veel meer bloat op

Als ik de doseringen verhoog is dit natuurlijk ook het geval helaas
Nu houd ik nog weinig vocht vast, omdat ik 's avonds even cardio of sauna en de winstrol erbij neem af en toe (niet elke dag)

Natuurlijk ook omdat ik het vlees van musclemeat nu laat staan, wat vol zout zit haha :P
 
Laatst bewerkt:
Wat je met insuline in acht moet nemen is dat de adviezen niet meer dan richtlijnen zijn. Jouw lichaam kan reageren volgens de richtlijnen, meestal zal dit het geval zijn, maar er zijn situaties denkbaar waardoor het kan afwijken. Bijvoorbeeld warm weer, veel mensen worden dan gevoeliger voor insuline. Ik niet, ik juist in de winter. Veel mensen die insuline afhankelijk zijn nemen na een fikse inspanning veel minder insuline voor de maaltijd, terwijl ze meer injecteren voor precies dezelfde maaltijd voor een fikse inspanning. Als je veel injecteert doe dit echt op verschillende plekken want onderhuids littekenweefsel kan de werking en opname vertragen. De plek van injecteren heeft ook invloed op de snelheid van werking. Als je injecteert op een plek waar weinig vet zit werkt het sneller dan als je het zet waar relatief veel zit. In arm werkt het bij mij echt het snelste, buik gemiddeld, heup langzaamste. Zo zijn er meer van dit soort factoren. Mogelijk heb jij hier geen last van, het is iets om in je achterhoofd te houden.
 
Geen adviezen meer mbt voeding en verminderde vetopslag?

Ik wil natuurlijk zo efficiënt mogelijk gebruiken en met zo min mogelijk de beste resultaten behalen.
Ik begreep als ik minder insuline zet en meer kh eet dat de vetopslag meer is dan
Wanneer ik ook meer insuline zet bij meer kh, vandaar dat ik hem up naar 15 iu postworkout

Begreep ook van mijn coach, dat als ik echt hard wil gaan ik goede vetten moet eten na een shot
Dit zou het ook weer stabiliseren, nu weet ik dat dit klopt.
Maar ben ik enorm bang om dikker te worden, omdat ik voortaan langer moet blasten van mijn coach dan een paar weken
 
je wordt niet ineens dik van insuline zetten.

DIkker wordt je van ver boven je behoefte te eten.

ik ken ook mensen die 20iu slin nemen en 50 gram carbs erna en nooit hypo hebben.

Dit is allemaal erg persoonlijk.

Hoezo wertke hgh op 6 iu niet? hoe lang gebruikt?
 
je wordt niet ineens dik van insuline zetten.

DIkker wordt je van ver boven je behoefte te eten.

ik ken ook mensen die 20iu slin nemen en 50 gram carbs erna en nooit hypo hebben.

Dit is allemaal erg persoonlijk.

Hoezo wertke hgh op 6 iu niet? hoe lang gebruikt?

Klopt, maar met insuline verhoog je de kans op vetopslag
Ik heb ook totaal geen hypoverschijnselen gehad tot nu toe gelukkig
Wat vind jij?
Is meer insuline ook beter voor spieropbouw?
Als je natuurlijk ook meer carbs inneemt
En hoeveel iu nam of neem jij?
Hoe zag je protocol eruit?
Ik las al eens dat je slin hebt genomen

Ik nam 6 maanden 4 iu hgh en 2 maanden 6 iu ongeveer
 
Hgh heeft veel langer nodig.

Meeste zeggen minimaal jaar.

Ik heb weleens slin gedaan ja.

In de bulk. 4x10 iu per dag.

Of het nou heeft geholpen voor spiermassa geen idee.
Liep ook test/tren/Diana naast.

Ik nam ook wel altijd genoeg carbs.
Om te bouwen moet ik redelijk hoog in kcal dus dat is wel voordeel.

Volgende keer wil ik het eens proberen na depleten
Dan bij elke meal tijdens laden 2-3 iu.

Kijken of dat helpt voor extra volheid.
 
Hgh heeft veel langer nodig.

Meeste zeggen minimaal jaar.

Ik heb weleens slin gedaan ja.

In de bulk. 4x10 iu per dag.

Of het nou heeft geholpen voor spiermassa geen idee.
Liep ook test/tren/Diana naast.

Ik nam ook wel altijd genoeg carbs.
Om te bouwen moet ik redelijk hoog in kcal dus dat is wel voordeel.

Volgende keer wil ik het eens proberen na depleten
Dan bij elke meal tijdens laden 2-3 iu.

Kijken of dat helpt voor extra volheid.

Nice ik heb ook een test tren diana cycle gedaan
De tren heft veel van de bloat op van beide middelen
Ik zat op 1g test ernaast en 50 diana en jij?

Dus van vocht was sws wel sprake
Had je niet het idee sneller en meer te gainen dan een gewone cycle?
We zijn allebei erg bekend toch met allerlei cycles :P
Ik pakte toen ik begon met slin ineens 0.8 kg in 2 dagen, zal wel glycogeen zijn

Ik ga denk ik naar 30 iu elke dag
Jij bent wat groter en jouw sweet spot zal wel 40 iu zijn
Ben zelf wel heel benieuwd naar de combinatie slin en Tren
Gain normaal niet super op tren, maar wil het gaan toevoegen aan de test en npp
Om een wat meer leane look te creëeren tijdens me bulk

Hoe zag jouw postworkout protocol eruit Pillz ?
 
Back
Naar boven