Fitness Seller

Nr 1 Deadlift blessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:eek::tanden::treuren: Daarom ben ik toch maar overgestapt op de hook-grip.......
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Kan dit nou zomaar uit het niets gebeuren of moet er vantevoren al last zijn van pijntjes oid?
 
O.a. daarom doe ik dus geen mixed grip meer.
 
Ouch! hoop dit zelf nooit te krijgen :(

Dit noem je een tear toch?
 
Waarom is dit de nr. 1 deadliftblessure? Back tweaks komen regelmatig voor en dit vrijwel nooit.

Kan dit nou zomaar uit het niets gebeuren of moet er vantevoren al last zijn van pijntjes oid?
Geen idee of het "zomaar" kan gebeuren. Misschien zijn de pezen al verzwakt en was dit de spreekwoordelijke druppel, of misschien was het gewicht gewoon te hoog. De kans is in ieder geval groter wanneer er sprake is van flexie.
 
Waarom is dit de nr. 1 deadliftblessure? Back tweaks komen regelmatig voor en dit vrijwel .

Ik heb een tijd terug resultaten van onderzoek naar sportblessures geplaatst en daarbij stond bicepblessure op nr 1. Met name scheuren (filmpje is de extremere vorm hiervan).

zal eens kijken of ik het nog heb.
 
Ik heb een tijd terug resultaten van onderzoek naar sportblessures geplaatst en daarbij stond bicepblessure op nr 1. Met name scheuren (filmpje is de extremere vorm hiervan).

zal eens kijken of ik het nog heb.
Bij sport in het algemeen zou het misschien kunnen, maar specifiek voor deadlifts lijkt me dit niet de meest voorkomende blessure. Dan hadden we er hier op het forum vast wel vaker over gelezen.
 
Ging om ondsrzoek bij powerliften en Dit was het resultaat bij de DL.

Het ging trouwens over serieuze blessures waar langer herstel aan vast hing.

Als ik terug denk scoorden armbuigers ook bij bankdrukken hoog wat zou kunnen betekenen dat de biceps op zich bij PL aan overbelasting/blessures is blootgesteld
 
Volgens sommigen is het risico van een 'biceps tear' tijdens het deadliften vele malen hoger als je:
- mixed grip toepast (het gaat dan om de arm met onderhandse grip)
- 'touch and go' toepast, dus geen reset doet na elke rep.
 
Kan dit nou zomaar uit het niets gebeuren of moet er vantevoren al last zijn van pijntjes oid?
In veel gevallen is de pees al wat verzwakt voor deze scheurt, punt is dat je het niet altijd van te voren voelt. Op beeldvorming is te zien dat de de pees degeneratieve veranderingen vertoont, alleen hoeft dit niet te corresponderen met pijn vanuit de patient.
 
Back
Naar boven