Fitness Seller

Stelling nu 1 x 100 bench. Hoeveel binnen 5 maand? Wat is jullie opinie op basis van jullie ervaring? (1 bezoeker)

hoeveel zal ik kunnen benchen binnen 5 maand? Doe een gok


  • Totaal stemmers
    127

Bezoekers in dit topic

Whahhahaa je hebt zelf ook gestemd zie ik...
 
Heb dr ook gewoon jaren over gedaan voordat ik 150 benchte.
Niet blind staren op andermans resultaten

Precies dit.

Ook mij heeft het jaren en jaren gekost om te komen waar ik nu weer ben (165 a 170kg)
Ik zou dolgraag uiteindelijk die 200kg willen halen natuurlijk, maar eerst toch maar eens even 175kg doen.

Die 200kg gaat wederom nog vele jaren duren.
ALS het allemaal goed gaat natuurlijk en wellicht zal het NOOIT lukken, want het leven kent veel onvoorspelbaarheden.

Ik begrijp je enthousiasme, maar de manier waarop je dit nu probeert te voorspellen/plannen is een absoluut recept tot falen in alle opzichten.
Ik voorspel dat je -doordat de lat veel en veel te hoog wordt gelegd- bij voorbaat al gaat forceren, gefrustreerd raakt en voortijdig op geeft en/of geblesseerd raakt.
 
gvd hij weet veel meer dan ik en hij bencht meer dan ik

kut harpep
 
gvd hij weet veel meer dan ik en hij bencht meer dan ik

kut harpep

Ik ook van jou, klapmongool, met je tering-retegoede skwat en een potentieel waar ik alleen maar van kan dromen en dat ook nog eens met een nagenoeg anorexiaal postuur.


Skinny Bitch!



:kiss:
 
Nogmaals, 20kg op 5 maanden training is hele goede progressie. Fijn voor dat het 'absurd traag' is voor jou. Waarom kom je hier eigenlijk vragen hoeveel jij over 5 maanden gaat benchen, als je het zelf allemaal toch zo goed weet? Heb je een paar veren in je reet nodig ofzo?

Ik vraag de opinie van mensen met veel ervaring. Ik geef daarbij wat informatie opdat hun opinie wat kan gebaseerd worden op extra informatie.
Ik vond 20 kilo op 5 maand te weinig op basis van wat ik in het verleden realiseerde;
Ik zeg nergens dat ik het "allemaal zo goed weet". Voel je niet zo geviseerd en wees niet zo agressief!

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Ik snap dit topic en jouw mindset niet zo goed geloof ik.

Als, als, als, als, nee, ja, nee, ja, maar mits, tenzij, wie weet...

Wat dacht je er van om bij de komende realistische 1RM poging eerst eens 102,5 of misschien 105 te gaan halen!

Dat is inderdaad een goed idee.
En inderdaad, ik ben een mysterieuse kerel/ :)

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Je traint gewoon zo verstandig,effectief en hard mogelijk, hebt je voeding zo goed mogelijk in orde en je rust genoeg.

en dan hoop je maar dat je wat gaint

100% srs

Klinkt logisch. Bedankt.

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

Topic nummer 234234 over je bench en over wanneer je 150 zal benchen.
Ga nou is hard en consistent trainen en niet lopen praten over hoelang het gaat duren en wat andere denken.
Je komt nogal labiel over op deze manier.

Ik train al hard, in case you didn't notice. Mijn excuses als ik beroep wil doen op de kennis van ervaren mensen om te weten of mijn doelstelling te overdreven zijn, zeer overdreven zijn, of gewoonweg absurd. Wou dus eens weten wat de meerderheid denkt. Indien de meerderheid bijv 1 x 120 denkt, en ik blijk 1 x 140 te halen, zal ik daar extra motivatie uit halen. Vergeet niet, door mijn medisch verleden, en het feit dat ik alleen train, is het niet altijd evident terug de motivatie te vinden.
Dergelijke topics, en omdat ik een controle freak ben (en dus zoveel mogelijk info wil vergaren) helpen me te blijven trainen.
µDat ik hier labiel overkom is niet zo erg. Er zijn hier maar weinig stabiele mensen.

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Whahhahaa je hebt zelf ook gestemd zie ik...

JA ik dacht: let's help start things going"

Maar bij nader inzien is het inderdaad wat vreemd.

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:47 ----------

Precies dit.

Ook mij heeft het jaren en jaren gekost om te komen waar ik nu weer ben (165 a 170kg)
Ik zou dolgraag uiteindelijk die 200kg willen halen natuurlijk, maar eerst toch maar eens even 175kg doen.

Die 200kg gaat wederom nog vele jaren duren.
ALS het allemaal goed gaat natuurlijk en wellicht zal het NOOIT lukken, want het leven kent veel onvoorspelbaarheden.

Ik begrijp je enthousiasme, maar de manier waarop je dit nu probeert te voorspellen/plannen is een absoluut recept tot falen in alle opzichten.
Ik voorspel dat je -doordat de lat veel en veel te hoog wordt gelegd- bij voorbaat al gaat forceren, gefrustreerd raakt en voortijdig op geeft en/of geblesseerd raakt.

ja daar ben ik me zeker van bewust. Vandaar dat ik wel weet dat ik dit schema hier en daar wat zal moeten bijsturen/ maar ik heb dergelijke structuren nodig om gefocust te blijven en gemotiveerd.
In het schema zit alles wat ik geleerd heb van mijn lichaam in de afgelopen jaren en ik herken de "pijntjes" die dan na een paar weken leiden tot blessures;. ZOdra ik die voel zal ik hier en daar wat aanpassen.
ALs ik dan binnen 5 maand 1 x 135 a 1x 40 bench, en weet dat ik er alles heb uitgehaald wat er inzat, dan zal ik zeker niet ontevreden zijn.
Maar als ik1 x 150 haal, dan zal ik dat als een persoonlijke overwinning beschouwen. Een soort mijlpaal zoals de 1 x 200 deadlift en mijn hoop ooit nog eens onder de 12 sec te lopen op de 100 meter (wat trouwens is gelukt een paar maanden geleden) en dit terwijl ik een paar jaar geleden nauwelijk nog kon stappen.

Ik apprecieer eenieders input en elk antwoord helpt me op de één of andere manier. Tymboo schudt me soms wakker met "kerel doe eens normaal en hou op met rekenen", en een ander stimuleert me dan weer door te zeggen:" sterke OHP dude". Alles helpt.
 
Het leek me onderhand wel duidelijk dat je doelstellingen (te) hoog gegrepen zijn. Resultaten die je eerder hebt gehaald zeggen ook niet alles over je toekomstige resultaten. Vandaar dat imo dit hele topic z'n doel een beetje voorbij schiet, maar dat schijn je niet te beseffen. M'n reactie was niet boos bedoeld verder, maar snap dat het zo over kwam.
 
Waarom focussen op 1RM?

Imo is het makkelijker om je te richten op je 5RM.

Een beter doel zou dus zijn om je 100kg bench x5 te benchen. Dan gaat automatisch je 1RM ook omhoog.
 
Ik zie dat er al 9 mensen slechts 1 x110 hebben gestemd; Dus een progressie van 10 kilo 5 maanden?
Nou, ik hoop julie al binnen 15 dagen ongelijk te bewijzen;

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Waarom focussen op 1RM?

Imo is het makkelijker om je te richten op je 5RM.

Een beter doel zou dus zijn om je 100kg bench x5 te benchen. Dan gaat automatisch je 1RM ook omhoog.

Neen, je hebt gelijk. De 1 x 150 is het doel, maar eigenlijk is de hele training gericht op 5x 5 een bepaald gewicht om tegen eind juni 5 x 130 te benchen. Dat zou wille zeggen 3 x 140 en dus 1 x 150 of zoiets toch.
 
Ik train al hard, in case you didn't notice. Mijn excuses als ik beroep wil doen op de kennis van ervaren mensen om te weten of mijn doelstelling te overdreven zijn, zeer overdreven zijn, of gewoonweg absurd. Wou dus eens weten wat de meerderheid denkt. Indien de meerderheid bijv 1 x 120 denkt, en ik blijk 1 x 140 te halen, zal ik daar extra motivatie uit halen. Vergeet niet, door mijn medisch verleden, en het feit dat ik alleen train, is het niet altijd evident terug de motivatie te vinden.
Dergelijke topics, en omdat ik een controle freak ben (en dus zoveel mogelijk info wil vergaren) helpen me te blijven trainen.
µDat ik hier labiel overkom is niet zo erg. Er zijn hier maar weinig stabiele mensen.

Moet je dat dan in zoveel topics tegelijk vragen ???
Wat betreft motivatie, het motiveert jouw om andere mensen hun ongelijk te geven? wat maakt het uit wat andere mensen denken, je lift toch voor jezelf?.

Overigens train ik ook al een aantal jaar alleen, ik mis zelden tot nooit een training door motivatie gebrek.
Als je iets wil moet je er voor gaan, period. Dus hard blijven liften en dan komt die 150 bench vanzelf wel.
 
Ik vraag me af wat er mentaal met je gaat gebeuren als je niet vooruit gaat gaan, wat was je all time PR voor je operaties ed ? Je mag blij zijn als je dat dan weer terug hebt met een 5 a 10kg erboven op
 
Het leek me onderhand wel duidelijk dat je doelstellingen (te) hoog gegrepen zijn. Resultaten die je eerder hebt gehaald zeggen ook niet alles over je toekomstige resultaten. Vandaar dat imo dit hele topic z'n doel een beetje voorbij schiet, maar dat schijn je niet te beseffen. M'n reactie was niet boos bedoeld verder, maar snap dat het zo over kwam.

Bedankt voor je verduidelijking;

Inderdaad, de resultaten uit het verleden zeggen niet altijd alles en al zeker niet gezien de operatie aan de hals een paar maand geleden (had triceps paralyse).
Echter heb ik de indruk dat de zenuwen die de spieren aanstuurden volledig zijn genezen.
Zeggen dat ik dus nu 5 x 90 druk en naar 5 x 130 wil, lijkt dus een sprong van 40 kilo maar dat is het niet per se daar mijn lichaam, denk ik, toch nog wat "onthouden" heeft en de 5 x 90 een foute indicatie is.
Don't know if this makes it any clearer :)

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

Ik vraag me af wat er mentaal met je gaat gebeuren als je niet vooruit gaat gaan, wat was je all time PR voor je operaties ed ? Je mag blij zijn als je dat dan weer terug hebt met een 5 a 10kg erboven op

Ik moet zeggen dat, gedurende twee maanden na de operatie, iets meer zelf, mijn kracht in de borst en triceps 0,0 verbeterde. Ik kon geen triceps press down doen met 15 kilo. Ik kon zelf geen 1 push up, en dit gedurende maanden. Daar heb ik echt schrik gehad en ik dacht dat dit mijn toekomst was. en dat ik het maar zou moeten aanvaarden dat de zenuwen onherstelbaar waren beschadigd.
Maar sinds drie weken zijn die plots "wakker geschoten" ( de neuroschirurg had me gezegd dat dit kon gebeuren maar dat ik daar ook niet te hard mocht op hopen).
En plots ging ik van 5 x 50. 3 dagen latern al 3 x 60, 5 dagen later 5 x 75, ... en nu, merk ik dat er een evolutie is van 10 kilo per maand extra.

Mijn all time record in de bench was 4 x 130. Vandaar dat ik zo geobsedeerd ben door de bench. Het is een soort van fuck you tegen de toch wel zware operatie die ik heb ondergaan.
De deadlift was mijn record 1 x 165 en zit nu aan 1 x 160
OHP, daar zat ik aan 1 x 87.5 zonder wipje, en zit nu aan 2 x 70 denk ik.
Squat, zat ik aan 5 x 110 denk ik. en nu aan 5 x 100 denk ik.
 
Zo'n fuck you kan je beter geven over langere tijd dan zo snel mogelijk binnen een paar maanden. Been there. Snap dat je de drang hebt om te knallen erna, maar focus op het grote plaatje.
 
100-150 afhankelijk van je genen, blessuregevoeligheid, bulkvermogen, intelligentie en algemene toewijding. Ben zelf afgelopen herfst van 150 naar 180 gegaan in 3 maanden, kan wel zeggen wat voor mij werkte maar dat hoeft niet voor iedereen te werken. Had wel al 6 maanden eerder eens 160 gepresst.
 
Zo'n fuck you kan je beter geven over langere tijd dan zo snel mogelijk binnen een paar maanden. Been there. Snap dat je de drang hebt om te knallen erna, maar focus op het grote plaatje.

Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Maar dat obsessieve zit in mijn persoonlijkheid, wat inderdaad niet altijd evident of gezond is.Daarom dat deze site ook zo goed voor me is. Het helpt me soms wat te temperen, en soms wat te stimuleren.

---------- Toegevoegd om 21:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

100-150 afhankelijk van je genen, blessuregevoeligheid, bulkvermogen, intelligentie en algemene toewijding. Ben zelf afgelopen herfst van 150 naar 180 gegaan in 3 maanden, kan wel zeggen wat voor mij werkte maar dat hoeft niet voor iedereen te werken. Had wel al 6 maanden eerder eens 160 gepresst.

Dus een beetje zoals mijn verhaal: een lange tijd geleden reeds al een zware bench neergezet, dan vele maanden later er eens hard op toegelegd en 10 kilo per maand er bij/

Ik blijf het hopen.
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen veel heb geleerd door mijn vele geexperimenteer en dan vooral wat mij lichaam kan verdragen en wat niet.
Ik ben nieuwsgierig.
Morgen volgt een nieuwe keiharde training.

Ik weeg nu tussen de 89 en 90.5 kilo.

Ik neem aan dat ik de komende maanden toch wat zal moeten bulken? Enig idee wat ik moet verwachten? Ik bedoel: ik neem aan dat ik met zo'n zwaar trainingsschema geen calorietekort mag hebben dus moet een surplus hebben. 1 kilo per maand een rationeel, logische beslissing? Of moet ik voor meer gaan? Og gewoon fuck it en vreten tot ik er bij doodval.

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:18 ----------

Moet je dat dan in zoveel topics tegelijk vragen ???
Wat betreft motivatie, het motiveert jouw om andere mensen hun ongelijk te geven? wat maakt het uit wat andere mensen denken, je lift toch voor jezelf?.

Overigens train ik ook al een aantal jaar alleen, ik mis zelden tot nooit een training door motivatie gebrek.
Als je iets wil moet je er voor gaan, period. Dus hard blijven liften en dan komt die 150 bench vanzelf wel.

Verschillende topics met verschillende vragen!

Het motiveert me niet om anderen ongelijk te geven; wat een vreemde interpretatie van wat ik zei; Iemand die voor de start van de marathon zegt dat hij het wereldrecord zal verbreken, door iedereen uitgelachen wordt, maar er dan toch in slaagt, is die dan blij omdat hij anderen hun ongelijk heeft aangetoond, of omdat hij zijn doelstelling heeft behaald?


Dat jij geen training mist wegens een gebrek aan motivatie is super. Mocht je mijn medisch verleden hebben, dan zou je dat al wat minder evident vinden;

Ik wil iets, en ik ga er voor. Wie me hier al lang volgt, weet dat ik koppig genoeg ben.
En die 150 komt er! 8 juli!
 
In de eerste fase (8-10 weken) deed ik een doggcrapp-achtige routine waarop ik niet afwisselde van oefeningen, i.t.t. hoe mister DC himself het voorstelt. Schema zag er zo uit:

Week 1:
Dag 1 - Training A
Dag 2 - Training B
Dag 3 - Training A

Week 2
Dag 1 - Training B
Dag 2 - Training A
Dag 3 - Training B

etc.

Training A:
Bank: rest-pauze set (max 11-15 herhalingen in de totale werkset)
MP: "..."
Dips: "..." (soms wel, soms niet, kijk hoe je je qua schoudergezondheid voelt)
2-3 Rugoefeningen, kies iets uit: BOR, Pullups, Muscleups, T-bars, cleans, etc: 3x6-12

Training B:
Barbell curls: rest-pauze set (max 11-15 herhalingen in de totale werkset)
Squats: 1 set op hoge reps (15-20 en je moet echt tot het naadje gaan, ik ging bijvoorbeeld van *1x180 squat naar 18x160 squat in die 14 weken. Had wel 4 jaar geleden al een keer 1x220 gesquat.)
Assistance voor armen
3-5 (p)rehab oefeningen voor je schouders, triceps, borst, RC, etc.

In de tweede fase deed ik 4 weken smolov junior voor bank en de eerste 4 weken van het smolov squatschema (piekfase). Basically bankdruk en squat je dan 4x per week op zeer hoge intensiteit. Elke dag deed ik trouw mijn (p)rehab-oefeningen en ik deed alleen 2x per week een zware single op deadlift ernaast.

Voeding in fase 1: 0-500 kcalsurplus op rustdagen, 500-1000 kcal surplus op trainingsdagen
Voeding in fase 2: eet wat je wilt, zolang je maar 350-400g eiwit per dag naar binnen krijgt en dik boven onderhoud zit

Merkte wel dat m'n pezen aan het einde er wel klaar mee waren.

Zie maar wat je hiermee doet, maar luister naar je lichaam. Als je een dag pijntjes hebt, doe dan ff 1-2 trainingen rustig, etc.

Verder kun je er natuurlijk ook gewoon de spuit inzetten, hoef je niet zoveel na te denken.
 
In de eerste fase (8-10 weken) deed ik een doggcrapp-achtige routine waarop ik niet afwisselde van oefeningen, i.t.t. hoe mister DC himself het voorstelt. Schema zag er zo uit:

Week 1:
Dag 1 - Training A
Dag 2 - Training B
Dag 3 - Training A

Week 2
Dag 1 - Training B
Dag 2 - Training A
Dag 3 - Training B

etc.

Training A:
Bank: rest-pauze set (max 11-15 herhalingen in de totale werkset)
MP: "..."
Dips: "..." (soms wel, soms niet, kijk hoe je je qua schoudergezondheid voelt)
2-3 Rugoefeningen, kies iets uit: BOR, Pullups, Muscleups, T-bars, cleans, etc: 3x6-12

Training B:
Barbell curls: rest-pauze set (max 11-15 herhalingen in de totale werkset)
Squats: 1 set op hoge reps (15-20 en je moet echt tot het naadje gaan, ik ging bijvoorbeeld van *1x180 squat naar 18x160 squat in die 14 weken. Had wel 4 jaar geleden al een keer 1x220 gesquat.)
Assistance voor armen
3-5 (p)rehab oefeningen voor je schouders, triceps, borst, RC, etc.

In de tweede fase deed ik 4 weken smolov junior voor bank en de eerste 4 weken van het smolov squatschema (piekfase). Basically bankdruk en squat je dan 4x per week op zeer hoge intensiteit. Elke dag deed ik trouw mijn (p)rehab-oefeningen en ik deed alleen 2x per week een zware single op deadlift ernaast.

Voeding in fase 1: 0-500 kcalsurplus op rustdagen, 500-1000 kcal surplus op trainingsdagen
Voeding in fase 2: eet wat je wilt, zolang je maar 350-400g eiwit per dag naar binnen krijgt en dik boven onderhoud zit

Merkte wel dat m'n pezen aan het einde er wel klaar mee waren.

Zie maar wat je hiermee doet, maar luister naar je lichaam. Als je een dag pijntjes hebt, doe dan ff 1-2 trainingen rustig, etc.

Verder kun je er natuurlijk ook gewoon de spuit inzetten, hoef je niet zoveel na te denken.
n
Dit ga ik echt eens aandachtig moeten lezen; Alvast enrom bedankt voor deze input!!
 
Dus je hebt vandaag de gehele dag achter je pc gezeten :coffeepc:
Bij mij gaan de luiken dicht.....:zzz:
 
Dus je hebt vandaag de gehele dag achter je pc gezeten :coffeepc:
Bij mij gaan de luiken dicht.....:zzz:
Tja, als je aan het herstellen bent van een griep, dan is lekker thuis zitten wel leuk. En ik ben aan het jobhunten dus zit ik inderdaad redelijk vaak voor de laptop. EN neen, ik ben vandaag ook naar de cinema geweest: spongebob met de dochter; Zalig!
 
  • Like
Waarderingen: mat
Back
Naar boven