XXL Nutrition

Stelling nu 1 x 100 bench. Hoeveel binnen 5 maand? Wat is jullie opinie op basis van jullie ervaring? (1 bezoeker)

hoeveel zal ik kunnen benchen binnen 5 maand? Doe een gok


  • Totaal stemmers
    127

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

ik was de bench al een jaar aan het verwaarlozen maar door het topic van Mr Chick, en de serieuse bench kracht van Tymboo, maar ook door mijn zeer platte borstspieren :), heb ik besloten, sinds een kleine drie weken terug te benchen;
Ik zit nu aan een 1 rm van 100 kilo.
Ik heb een, volgens de meeste kenners, een absurd schema opgesteld, waarvan ik toch denk dat het in mijn geval zal werken.
Wat is jullie prognose? Volgens mijn schema zal ik op 8 juli 5 x 130 benchen, 3 x 140 en 1 x 150.
Echter denken de meesten, met kennis van zaken (en ik ben nederig genoeg dat ze wel gelijk zullen hebben) dat dit niet haalbaar is.
Daarom vroeg ik me af waar ik zal stranden op 8 juli.
 
Lijkt me vrij logisch dat je dat niet gaat halen
 
Prima om verwachtingen te hebben, maar zo concreet als 3x140 benchen op 8 juli is misschien wat té. Kijk gewoon waar je strandt en ga voor een zo hoog mogelijke PR. Als je je gaat blindstaren of cijfers kan je nog wel eens teleurgesteld raken als je het niet haalt.
 
Niet blindstaren op cijfers inderdaad anders leg je jezelf onnodige druk op, niet iedereen kan uiteindelijk 150 kg benchen, hangt gewoon van je natuurlijke kracht af en van je lichaamsgewicht.
 
Gewoon korte termijn doelen stellen die realistisch zijn en van daaruit verder werken. Bijv. over een maand een 1RM van 105 hebben en daarna over een maand een 1 RM van 110 hebben. Dat is waarschijnlijk realistisch en haalbaar. En het motiveert je iedere keer weer.

Ik heb geen supersterke bench, dus ik ben al blij als ik over een maand 80 KG kan reppen. Dat is mijn bescheiden doel.
 
Ken je trainingsachtergrond niet en ook je voedings- en trainingsschema niet, maar op zich is 1x130 prima mogelijk na 5 maanden. Veel meer dan dat is niet reëel, tenzij je niet natty traint. succes en niet teveel blindstaren idd op cijfertjes. Vorm en uitvoering blijft essentieel. Zie vaak mensen in de gym niet met een full range of motion trainen, ja zo til ik er ook wel ff 30 kg bij..
 
Bedankt iedereen voor de tips. In mijn log kan je zien dat ik tot op de borst de bar laat zakken, zonder te bounchen.
1 x 120 binnen 5 maand wil zeggen maar 20 kilo bij op 5 maanden. Dat lijkt me absurd weinig.
Ik stel inderdaad ook maandelijkse doelen:
Eind feb: 1 x 110
Als dat lukt dan stel ik als doel eind maart: 1 x 120
Als dat lukt, dan stel ik als doel eind april 1 x 130
Als dat lukt, dan stel ik als doel eind mei 1 x 140
Als dat lukt, dan stel ik als doen eind juni 1 x 150

Persoonlijk denk ik dat ik zal stranden bij 2 x 140.
 
Jij vindt 20kg progressie op de bench in 5 maanden absurd weinig? :o Dat is gewoon zieke progressie, als het al haalbaar is voor de meesten. Trek het maar eens door voor twee jaar..

Ik denk ook dat je met dit topic en het gaan voorspellen van wat je over 5 maanden gaat benchen ook helemaal niks opschiet.
 
Laatst bewerkt:
Jij vindt 20kg progressie op de bench in 5 maanden absurd weinig? :o Dat is gewoon zieke progressie, als het al haalbaar is voor de meesten. Trek het maar eens door voor twee jaar..

Nogmaals, ik heb een jaar en een half geleden progressie gemaakt van 5 x 80 naar 4 x 130 op 5 maand. Nu bench ik al 5 x 90 dus ...
Nee, binnen 5 maanden maar 120 benchen, dan hang ik me op.
1 x 120 dat moet lukken eind maart!
 
Kan wel lachen om jouw typerende topics.
 
gelukkig volg ik jou filosofie/houding tov progressie op de bench niet want dan had ik mezelf al 10x van kant gemaakt

en dan is mijn progressie erop niet eens ZO slecht
 
Ken je trainingsachtergrond niet en ook je voedings- en trainingsschema niet, maar op zich is 1x130 prima mogelijk na 5 maanden. Veel meer dan dat is niet reëel, tenzij je niet natty traint. succes en niet teveel blindstaren idd op cijfertjes. Vorm en uitvoering blijft essentieel. Zie vaak mensen in de gym niet met een full range of motion trainen, ja zo til ik er ook wel ff 30 kg bij..

ps: ik train natural. Ik heb geen geld, noch de kennis om met steroiden aan de slag te gaan. En ik wil nog veel kinderne; En ik weet dat nu aan de steroiden gaan zitten, gewoon absurd zou zijn; ALs ik 75 ben, mss zoals onze Sylvester;

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

:d
kan wel lachen om jouw typerende topics.
 
Nogmaals, ik heb een jaar en een half geleden progressie gemaakt van 5 x 80 naar 4 x 130 op 5 maand. Nu bench ik al 5 x 90 dus ...
Nee, binnen 5 maanden maar 120 benchen, dan hang ik me op.
1 x 120 dat moet lukken eind maart!

Nogmaals, 20kg op 5 maanden training is hele goede progressie. Fijn voor dat het 'absurd traag' is voor jou. Waarom kom je hier eigenlijk vragen hoeveel jij over 5 maanden gaat benchen, als je het zelf allemaal toch zo goed weet? Heb je een paar veren in je reet nodig ofzo?
 
Je overdenkt alles véél te hard, gewoon trainen, goed vreten en goed slapen
 
Ik snap dit topic en jouw mindset niet zo goed geloof ik.

Als, als, als, als, nee, ja, nee, ja, maar mits, tenzij, wie weet...

Wat dacht je er van om bij de komende realistische 1RM poging eerst eens 102,5 of misschien 105 te gaan halen!
 
Je traint gewoon zo verstandig,effectief en hard mogelijk, hebt je voeding zo goed mogelijk in orde en je rust genoeg.

en dan hoop je maar dat je wat gaint

100% srs
 
Topic nummer 234234 over je bench en over wanneer je 150 zal benchen.
Ga nou is hard en consistent trainen en niet lopen praten over hoelang het gaat duren en wat andere denken.
Je komt nogal labiel over op deze manier.
 
Misschien bench je in juli 150 maar misschien bench je het over 2 jaar pas

Dat kan je nooit van tevoren zeggen

Hoelang ik er wel niet heb over gedaan om 140 te benchen
 
Heb dr ook gewoon jaren over gedaan voordat ik 150 benchte.
Niet blind staren op andermans resultaten
 
Back
Naar boven