XXL Nutrition

Nu al afvallen?

Bezoekers in dit topic

Barrie123

Novice
Lid geworden
31 jan 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
98kg
Goedenavond mensen, ik zit met een aantal vragen waar internet mij tot nu toe ook niet echt een goed antwoord op heeft kunnen geven.
Na 3 jaar gestopt te zijn geweest met fitnessen heb ik dit jaar mij weer voorgenomen om weer fanatiek bezig te gaan. Wou eerst even de maand januari gewoon steady blijven gaan voor ik weer echte doelen ga neerzetten.

Allereerst kunnen jullie in mn stats wel zien waar het mis is, ik ben in die 3 jaar dik geworden, dr mag echt wel een kilootje of 12 af. Dat is ook mijn uiteindelijke doel, maar zit er een beetje mee over hoe ik dit ga bereiken. Daarover wou ik dus een beetje advies van jullie hebben. Mijn eerste vraag is: Is het handig om nu 10-12 weken 10 kilos af te vallen (dit heb ik eerder gedaan en weet dus ook hoe ik dit moet doen) of kan ik beter eerst gewoon weer mijn spieren opbouwen en dan 10 weken voor de zomer dat afvallen gaan doen.

Dan komt het tweede, als ik dat laatste zou doen, dus nu eerst spier opbouwen, is het dan mogelijk (aangezien ik best wat overgewicht heb) om spier op te bouwen terwijl ik misschien elke maand nog een kilootje vet er bij verlies? Zo ja, hoe zou ik dat het beste kunnen doen? Op dit moment probeer ik om en nabij op mijn calorie behoefte te gaan zitten maar ik pas mijn voeding zo aan dat ik meer eiwitten binnenkrijgen. OF is het verstandiger om gewoon echt vol te focussen op spieren weer opbouwen?

PS: heb dan wel overgewicht, maar je ziet nog wel dat ik voordat ik stopte wel getraind heb. Ben breed gebouwd van mezelf, dus heb nog wel een redelijke basis om weer te beginnen zeg maar.

Edit: Ik train trouwens 5x per week met een PPL split voor als dit uit maakt, daarbij wil ik nog 1 a 2 dagen er bij gaan hardlopen.
Ik hoop dat jullie mij hier een beetje wijzer mee kunnen maken, bijvoorbaat dank!

Groetjes barrie
 
Als je even gestopt bent, of een complete beginner bent, is het in principe mogelijk om zowel vet te verbranden als spiermassa op te bouwen tegelijkertijd. Hou altijd je voornaamste doel in ogen: Wil je vet verbanden óf eerst spiermassa opbouwen? Er is geen 'beste methode', alleen de methode die het beste aansluit op jouw voornaamste persoonlijke doel!
 
ik zou eerst cutten.
 
Alles rust op voeding en training. Kijk in ieder geval deze 2 links even door. :)

https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/page-4#post-10164767

Gezien je redelijk hoge vet% en dat je het net oppakt kan je 2 dingen doen. Op onderhoud eten en trainen. Omdat je net begint kan je dan wel wat vet afvallen en ook wat spieren terug opbouwen. Of een cut inzetten (zie de links). Maar in ieder geval nu niet gaan bulken voor spieropbouw omdat je vet% al aardig hoog zal zijn.

Dus het is aan jou de keuze. Op onderhoud eten is wel zo dat je vet% minder snel daalt. Maar het kost nu eenmaal tijd om een goed fysiek te bouwen.
Succes!
 
*Edit*
Waarom is dit topic van 2 maanden terug gebumped :roflol:
 
Er is niet zoveel veranderd dat weekje dat ik ben weggeweest.
 
Back
Naar boven