MuscleMeat

nu egt beginnen met afvallen

Bezoekers in dit topic

goestavo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.002
Waardering
1.470
Lengte
1m88
Massa
80kg
Omdat ik al heel lang ermee bezig ben en het elke keer niet lukt wil ik vanaf overmorgen beginnen, morgen ff al het eten in huis halen en beginnen met dit voeding schema. Goed genoeg?

10 uur 3 boterhammen en stuk fruit

12 uur 3 boterhammen en stuk fruit

3 uur 3 boterhammen en stuk fruit

5 uur vlees en rijst en 150 gram groente

7 uur stuk fruit

10 uur 3 boterhammen

beleg op alle boterhammen word denk komkommer en tomaat en kipfilet.

mis ik nog iets hier.
 
vanalles, lees je in in de stickys
 
Hoe lang is "Al heel lang mee bezig"?? Sorry, maar ik denk dat dit echt het meest waardeloze "Cut" schema is wat ik ooit heb gezien... Als je al langer serieus met afvallen bezig was geweest had je wel een beter schema in elkaar weten te draaien. Je mist voor 80% de meest essentiële vetten en eiwitten. Diëten/afvallen betekent niet "gewoon weinig eten", je moet een fatsoenlijk uitgebalanceerd schema gebruiken in combinatie met genoeg cardio. Ik zou de sticky's hier maar eens heel goed gaan lezen, daar is heel veel informatie te vinden, informatie die je hard nodig gaat hebben wil je serieus afvallen. Lees je op T-nation.com (Testosteron Nation) maar eens in over "Carb Cycling" en het "Regressive Ketogen Diet". Maak aan de hand daarvan je schema's en post die dan hier, dan kunnen we je serieus helpen...


En waar is in godsnaam je ontbijt? Als je de basiskennis nog niet eens hebt moet je echt nog veel lezen...
 
Dit is geen cut maar een k*tschema.

Na twee weken ben jij dit schema kotszat, varieer. Eet noten, vis. Doe eens gek eet een eitje.
 
Hoe lang is "Al heel lang mee bezig"?? Sorry, maar ik denk dat dit echt het meest waardeloze "Cut" schema is wat ik ooit heb gezien... Als je al langer serieus met afvallen bezig was geweest had je wel een beter schema in elkaar weten te draaien. Je mist voor 80% de meest essentiële vetten en eiwitten. Diëten/afvallen betekent niet "gewoon weinig eten", je moet een fatsoenlijk uitgebalanceerd schema gebruiken in combinatie met genoeg cardio. Ik zou de sticky's hier maar eens heel goed gaan lezen, daar is heel veel informatie te vinden, informatie die je hard nodig gaat hebben wil je serieus afvallen. Lees je op T-nation.com (Testosteron Nation) maar eens in over "Carb Cycling" en het "Regressive Ketogen Diet". Maak aan de hand daarvan je schema's en post die dan hier, dan kunnen we je serieus helpen...


En waar is in godsnaam je ontbijt? Als je de basiskennis nog niet eens hebt moet je echt nog veel lezen...

ik kan niet veel vinden over het ketongen diet alleen dat het voor mensen met epilepsie een vervanging is als medicijnen niet werken?

Ik heb in andere topics gelezen over bepaalde dingen die je moest eten om te crashen en heb naar aanleiding van dat me schema gemaakt.
Ik kom er niet egt goed uit en mischien kan iemand me helpen

Ben 1.90 weeg 110kg en vet percentage weet ik niet. Denk 30%+
 
wat is dat brood dieet of zo hey kijk maar eens bij cutschema hoe en wat staat genoeg informatie succes met je nieuwe cutschema. zit zelf in de bulk weet er ook weinig van als ik in de cut ga dan kan ik je helpen maar denk dat het dan veelste te laat is.
 
wat is dat brood dieet of zo hey kijk maar eens bij cutschema hoe en wat staat genoeg informatie succes met je nieuwe cutschema. zit zelf in de bulk weet er ook weinig van als ik in de cut ga dan kan ik je helpen maar denk dat het dan veelste te laat is.

bedoel je hiermee het eerste topic bij het voeding gedeelte?
Ik kan niet goed zelf bepalen hoe ik me benodigde calorieen moet berekenen zonder trainen?
Had wel via zo schemaatje gedaan waarvan de uitkomst dit was:

2380.5 Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je
heel de dag niets anders doet dan zitten. Het is dus exclusief
werken en/of sporten.

en thanx
 
ik kan niet veel vinden over het ketongen diet alleen dat het voor mensen met epilepsie een vervanging is als medicijnen niet werken?

Ik heb in andere topics gelezen over bepaalde dingen die je moest eten om te crashen en heb naar aanleiding van dat me schema gemaakt.
Ik kom er niet egt goed uit en mischien kan iemand me helpen

Ben 1.90 weeg 110kg en vet percentage weet ik niet. Denk 30%+


Je wilt gaan crash-diëten? Denk dat je op die manier van maar HEEL weinig mensen hier steun zult gaan krijgen, ik zal na m'n training een beginstuk over Ketogeen cutten voor je typen, vooral met een BF van 30% kun je ketogeen goed gebruiken want je moet nog veel kwijt dus.
 
Je wilt gaan crash-diëten? Denk dat je op die manier van maar HEEL weinig mensen hier steun zult gaan krijgen, ik zal na m'n training een beginstuk over Ketogeen cutten voor je typen, vooral met een BF van 30% kun je ketogeen goed gebruiken want je moet nog veel kwijt dus.

Nee ik wil absoluut niet gaan crashen, ik wil gezond gaan leven en goed eten, en door dat gewicht te gaan verliezen.
het hoeft niet persee in een maand maar een half jaar wil ik tog wel 10-20 kilo kwijt zijn. Ik wil nu alvast wat gezonde dingen gaan halen voor me dieet wat raad je aan, en thanx dat je dat gaat typen :D
 
begin alvast al die troep uit je koelkast te halen. en vervang het met eiren pasta rijst volkoren brood kwark olijfolie vis kip etc etc
 
Regressive Ketogenic Diet - 4 weeks only
----------------------------

Caloric intake
--------------
BF >15% -> 11 kcal per pound -> 24.3 kcal per kg
BF 10% - 14% -> 12 kcal per pound -> 26.5 kcal per kg
BF <10% -> 13 kcal per pound -> 28.7 kcal per kg

Met de formule hierboven bepaal je hoeveel calorieen je per dag gaat toenemen. Als je BF hoger is dan 15% ( wat in jou geval zo is waarschijnlijk ) zul je dus 11kcal per pond ( dat komt neer op 24.3 kcal per kilo lichaamsgewicht ) moeten nemen. Weeg je dus 110kilo dan is het 110*24.3=2673 kcals

Type 1 day - fat dominant
----------
caloric intake:
70% fat
30% protein

Dit is je eerste "Type" dag, 70% van je calorieen bestaat uit vet, logischerwijs de andere 30% uit eiwitten. Daarom heet dit type dag ook "Fat Dominant". Dit "Type" dag is in de bijlage toegevoegd als "Type 1".

Type 2 day - equal ratio fat and protein
----------
caloric intake:
50% fat
50% protein

Het 2de "Type" is een gelijke waarde aan vet als kwa eiwitten. "Equal Ratio". Zoals je al wel zult begrijpen, in de bijlage is dit "Type 2"


Type 3 day - Isocaloric
-----------
caloric intake:
30% fat
40% protein
30% carbs

En het 3de type, dit is de dag der verlichting, je mag hier 30% koolhydraten, en geloof me, tegen die tijd wil je niks liever. In de bijlage staat dit type dag als "Type 3".


///EXAMPLE
Caloric intake
---------------
BF <15%
Weight: 110kg

110*24.3=2673 kcal

Type 1
-------
70% fat -> 0.7 x 2133 = 1493.1 kcal / 9 = 166g
30% protein -> 0.3 x 2133 = 639.9 kcal / 4 = 160g

1 gram vet bevat 9 calorieën, ik neem aan dat je deze berekeningen wel kunt volgen... 1 gram eiwit levert 4 kcals op.

Type 2
-------
50% fat -> 0.5 x 2133 = 1067 kcal / 9 = 119g
50% protein -> 0.5 x 2133 = 1067 kcal / 4 = 267g

Hetzelfde voor wat hier staat als wat hierboven staat.


Type 3
-------
30% fat -> 0.3 x 2133 = 640 kcal / 9 = 71g
40% protein -> 0.4 x 2133 = 853.2 kcal / 4 = 213g
30% carbs -> 0.3 x 2133 = 640 kcal / 4 = 160g

Ook weer hetzelfde, alleen hier geld dat 1gram carbs ook 4kcals oplevert.

Week 1:
-------

Monday: Type 1
Tuesday: Type 1
Wednesday: Type 1
Thursday: Type 2
Friday: Type 2
Saturday: Type 2
Sunday: Type 3

Dit zul je ook wel begrijpen, in de eerste week gebruik je dus 3x de "Type 1" dag, 3x de "Type 2" dag, en 1x de "Type 3" dag. Dit correspondeert weer met de schema's in de bijlage ( die je nog steeds zelf zult moeten veranderen voordat je ze kan gaan gebruiken!! )

Week 2
------

Monday: Type 1
Tuesday: Type 1
Wednesday: Type 2
Thursday: Type 2
Friday: Type 2
Saturday: Type 2
Sunday: Type 3

Week 3
------

Monday: Type 1
Tuesday: Type 1
Wednesday: Type 2
Thursday: Type 2
Friday: Type 2
Saturday: Type 3
Sunday: Type 3

Week 4
------

Monday: Type 1
Tuesday: Type 1
Wednesday: Type 2
Thursday: Type 2
Friday: Type 3
Saturday: Type 3
Sunday: Type 3

Dit geld dus voor alle 4 de weken, ik denk/hoop dat je nu wel een beetje begrijpt hoe het in elkaar zit?


Aan de hand van deze berekening ga je een voedingsschema maken. Ik heb in de bijlage mijn schema's gedaan, deze moet je natuurlijk aanpassen aan jou behoeften. Let wel op, dit is een redelijk zware manier van cutten en zeker de eerste week zul je er beroerd van zijn omdat je vrijwel geen koolhydraten eet, de resultaten zijn wel erg goed, dus het is zeker de moeite waard om er doorheen te bijten! Ik hoop dat je hier wat mee kan en een fatsoenlijk schema weet te maken, voor vragen mag je ook altijd een PM sturen!

Ik ben echt gaar nu dus ik ga slapen, morgen zal ik wel proberen de rest uit te leggen.
 

Bijlagen

  • Type 1.xls
    201 KB · Weergaven: 120
  • Type 2.xls
    201 KB · Weergaven: 109
  • Type 3.xls
    201 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt:
dankjewel voor het schema, als er mensen zijn met tips commentaar altijd welkom :D

hoop dat ik nu wat beter ga leren eten
 
Mocht je nou niet meteen keto willen gaan (want dat gaat zwáár worden), begin dan eens te rekenen:
BMR weet je, nou je onderhoud nog...
deel dat door 6 (aantal maaltijden op een dag), en per maaltijd probeer je 50% Kh, 30% eiwit en 20% vet te eten (goede! vetten).
Eet fruit 's ochtends of voor je training, niet erna.
Dán heb je een fatsoenlijk voedingsschema.
Daarnaast meerdere keren KT aangevuld met (bij voorkeur) iedere keer na KT cardio, en zo veel mogelijk op de andere dagen ook. Dan moet je wel afvallen, en doe je het niet op een Sonja Bakker manier zoals je in je startpost aangaf.
 
Back
Naar boven